۱)  روز یکشنبه خروج پول ۶۴۵میلیارد تومان. پالایشی ها مورد توجه حقیقی بود و پتروشیمی مورد حمایت حقوقی . حقیقی ها فملی، شبندر، بیمه ملت خریدند. حقوقی ها وسپهر، شستا، خودرو، خساپا.

۲) اسلاک واکس سنگین شرانل در بورس کالا ۱۰۹میلیون ريال معامله شد. الکیل بنزن سنگین ۱۶۰میلیون ريال، پلی بوتادین رابر شاراک ۳۴۰میلیون ريال، شمش فایرا ۵۰۴میلیون ريال، شمش روی ۶۰۴میلیون ريال، شمش سرب ۴۶۵میلیون ريال، گندله اردکان خریدار نداشت. کاتد مس ۱۹۲۷میلیون ريال، لوب کات ۸۶-۸۹ میلیون ريال.

۳)دلار حواله نیما ۲۳٫۳۷۴ – ۲۳٫۴۴۲ تومان. دلار اسکناس تهران ۲۵٫۷۷۰ تومان.

۴) در خصوص افزایش سرمایه فباهنر، بمپنا، تملت، زمگسا، وآفری، قهکمت، بکاب، وسکاب … گزارش جدید به کدال رسید.

۵) رئیس هیئت مدیره سیمان داراب با اشاره به آخرین نشست فعالان صنعت سیمان با وزیر صمت می گوید ” وزیر صمت با تدوین فرمولی برای تعیین قیمت سیمان موافقت کرده و قرار است که انجمن صنفی با توجه به نهاده ها و عوامل اثرگذار بر قیمت تمام شده تولید، الگویی برای افزایش قیمت به وزارت صمت ارائه دهد؛ امیدواریم با این روند قیمت سیمان افزایش یافته و به قیمت واقعی برسد.”

۶) “مدیرعامل سیتا می گوید “سامانه سیمان یاب این فرصت را می‌دهد که تولیدکننده محصولات خود را از طریق این سامانه بفروشند، درخواست ما این است که وزارت صنعت شرایطی را فراهم کند تا سیمان از طریق این سامانه به مصرف کننده نهایی نیز فروخته شود، بنابراین از واسطه بازی و دلال بازی جلوگیری می‌شود.”

۷) عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمايان صنعت سیمان می گوید ” در حال طراحی چند الگو برای قیمت سیمان هستیم که شامل چند سناریو مختلف است. طبق الگو، سناریوها طوری طراحی شده که قیمت ارز، قیمت پایه صادراتی و سایر موارد در آن لحاظ شود. امیدواریم، مساله قیمت گذاری یک بار برای همیشه حل شود، این قیمت‌گذاری دایمی و به صورت شناور است. که هر سال داستان افزایش نرخ نخواهیم داشت.”

۸) شرکت TankerTrackers تخمین می‌زند که ایران در ماه گذشته روزانه ۱٫۵ میلیون بشکه نفت خام و فرآورده صادر کرده است. (ایران توانسته حجم مناسبی طی ماه های اخیر بنزین بفروشد. تقریبا طی ۶ماه اخیر میزان صادرات بنزین ایران به رکوردهای خوبی رسیده و در حال تکرار است.)

۹) علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس می گوید “چنانچه دولت لایحه اصلاحی بودجه سال ۱۴۰۰ را تا روز سه شنبه هفته جاری به مجلس تقدیم کند، کلیات این لایحه در جلسه علنی روز چهارشنبه به رأی گذاشته شود. چنانچه کلیات لایحه اصلاحی بودجه سال ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس تصویب شود، لایحه برای بحث و بررسی در مورد آن به کمیسیون تلفیق ارجاع خواهد شد و هفته آینده کمیسیون تلفیق برای این منظور جلسه خواهد داشت. کمیسیون تلفیق دو هفته فرصت دارد تا لایحه بودجه را مورد رسیدگی قرار دهد و پس از آن نمایندگان پیشنهاد‌ات خود درباره بودجه را اعلام خواهند کرد و لایحه در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.”

۱۰) دولت اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ را به مجلس تحویل داد. در لایحه اصلاحی درآمد حاصل از مالیات ۲۵ هزار میلیارد تومان اضافه شده و منابع عمومی بودجه به ۸۵۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

۱۱) رشد نقدینگی و پایه پولی در پایان دی ماه ۱۳۹۹ نسبت به پایان سال قبل، به ترتیب به ۳۰.۱ و ۱۸.۸ درصد رسید.

۱۲) محسن رضایی، خالق عملیات فریب می گوید “رئیس‎جمهور پیشنهاد داده که به لوایح FATF یک شرط اضافه شود و ما اطلاعات مربوط به دوزدن تحریم‎ها را به طرف مقابل ندهیم. امکان‎پذیر بودن این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است. تعدادی می‎گویند این کار ممکن است اما اکثریت کمیسیون مشترک معتقدند که چنین کاری غیرممکن است. احتمالا تکلیف FATF تا آخر سال مشخص می‎شود.”

۱۳) مدیرعامل ذوب می گوید “ذوب‌آهن اصفهان در سال ۱۳۹۹ دو گام بسیار موثر برداشته و موفق شده به نتیجه دلخواه خود برسد. گام اول در جهت مسائل اقتصادی بوده که این شرکت از زیان انباشته خارج شده و به نوبه خود این اقدام بزرگی تلقی می‌شود. از سوی دیگر شرکت ذوب‌آهن اصفهان در گزارش ۹ ماهه خود در سال‌جاری سودآوری خوبی را به ثبت رسانده است. بازار صادراتی ذوب‌آهن تا دو ماه پیش به خوبی و براساس روال انجام می‌شد.”

۱۴) رویترز می گوید “تبرئه ترامپ از اتهامات مربوط به حمله مرگبار به ساختمان کنگره این کشور باعث عمیق‌تر شدن شکاف میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان شده است.”

۱۵) رئیس سازمان بورس می گوید “هدف از تغییر دامنه نوسان به ۶+ و ۲- درصد ایجاد آرامش در بازار بوده و پس از مدت‌زمان تعیین شده، شرایط را رصد می‌کنیم و درباره نوسان متناسب با شرایط تصمیم می‌گیریم.”

۱۶) خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به رویکرد رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای بازگشت به مسیر دیپلماسی با ایران تصریح کرد که زمان جو بایدن برای تصمیم‌گیری درباره بازگشت به توافق هسته‌ای کوتاه است.یک تاریخ مهم در حال فرارسیدن است؛ ۲۱ فوریه (سوم اسفندماه) که بر اساس مصوبه پارلمانی ایران، اگر آمریکا تحریم‌ها را لغو نکند فعالیت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران محدود خواهد شد.

۱۷) معاون وزیر خارجه انگلیس می گوید”انگلیس از تمایل جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و تلاش هایش برای وارد شدن در نسخه جدید برجام استقبال می‌کند. ما به ایرانی‌ها گفتیم که خواهان بازگشت تهران به جامعه بین‌المللی هستیم. موضع کشور ما واضح و ثابت است، ایران باید به طور کامل به تعهدات خود در رابطه با غنی سازی اورانیوم بازگردد.تهران اکنون در مقابل یک فرصت حقیقی قرار دارد تا یک مسیر متفاوت و بهتر را انتخاب کند و به سوی کشورهای اروپایی و آمریکا بازگردد. ایران باید به تعهداتش برگردد تا بتواند از این فرصت مثبت استفاده کند.”

۱۸) وزیر امور خارجه انگلیس می گوید “دیروز با تونی بلینکن صحبت کردم و در حال همکاری در زمینه طیفی از مسائل از جمله توافق هسته‌ای هستیم و به این کار ادامه خواهیم داد. “

۱۹) مدیرعامل فرابورس ایران می گوید ” دو عرضه اولیه سهام سرخابی‌ها تا پایان سال در این بازار ارائه خواهد شد.”

۲۰) بانک مرکزی روسیه با اعلام این که عملکرد اقتصادی این کشور فراتر از انتظار بوده نرخ بهره خود را در ۴.۲۵ درصد ثابت نگاه داشت. اقتصاد روسیه تا آخر امسال به سطح قبل از پاندمی برمی‌گردد.

۲۱) همتی، می گوید “از همکارانم در ادارات ذیربط بانک مرکزی خواسته ام بر اساس اقدامات انجام گرفته، مقررات انتشار رمز پول بانک مرکزی را بررسی کرده وجهت تصمیم گیری ارائه نمایند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست گذاری پولی فراهم آید.”

۲۲) دفتر بودجه کنگره آمریکا کسری بودجه فدرال بدون احتساب محرک مالی جدید در سال ۲۰۲۱، ۲.۳ تریلیون دلار پیش بینی کرده است. کسری بودجه فدرال کمتر از ۳.۱۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۰ و بزرگتر از هر آن چیزی است که قبل از همه گیری Covid-۱۹ وجود داشت.

۲۳) امیر صباغ می گوید، سرمایه گذاران در بازارهای جهانی، در هفته گذشته در مجموع تعداد موقعیت خرید Long مربوط به ۲۴ قلم کامودیتی را ۵% افزایش و آن را به رکورد تاریخی ۲٫۷ میلیون قرارداد رساندند که ارزشی معادل ۱۴۳٫۷ میلیارد دلار دارد.

۲۴) سرمایه گذاران بازار نفت در معاملات هفته گذشته تعداد موقعیت خرید Long نفت برنت WTI را به میزان ۲۹ هزار قرارداد افزایش و به ۷۲۷٫۵ هزار قرارداد رساندند که بالاترین سطح ۲۸ ماه گذشته بوده و سیگنال تداوم رشد قیمت نفت در معاملات هفته جاری را میدهد.

۲۵) معاون امور صنایع وزارت صمت می گوید ” واردات ماشین‌آلات راهسازی و معدنی در رده تولیدات هپکو ممنوع است. خواستار محدودیت واردات محصولات دو پله بالاتر از رده تولیدات هپکو شده ایم.”

۲۶) رکورد تولید روزانه در کارخانه نورد سبک شرکت فولاد آلیاژی ایران با تولید ۱۱۳۹ تن انواع محصولات آلیاژی شکسته شد.

۲۷) پلنر می گوید “اختلاف هزینه تولید فولاد و قیمت شمش تانگشان همچنان در سطح بالایی (حوالی ۶۰۰ یوان) قرار دارد. این در حالیست که تولیدکنندگان شمش چین با ضرر ۱۷۰ یوان در حال تولید می‌باشند. با توجه به شرایط بازار سنگ آهن و عدم احتمال افت قیمت در کوتاه مدت و نیز قیمت بالای کک در بازار چین، انتظار افزایش قیمت داخلی شمش چین پس از تعطیلات دور از انتظار نیست.”

۲۸) جو بایدن روز جمعه، در نشست سران کشورهای عضو گروه هفت، جی۷، شرکت خواهد کرد.

۲۹) افتتاح گندله سازی پنج میلیون تنی گهر زمین بزودی انجام می شود.

۳۰) شرکت سرمایه‌گذاری تامین (تیپکو) از شرکت‌های تابعه شستا از ۱۶۸ محصول دارویی جدید رونمایی کرد که ۴۰ دارو برای اولین بار در کشور تولید می‌شود.

۳۱) خاور ۴۰درصد خچرخش را به قیمت ۲۵۲۵ تومان ۲۶ اسفند عرضه می کند.

۳۲) رئیس هیات مدیره تاپیکو می گوید “از فروش ۳۰ هزار میلیارد تومان محصولات و خدمات، ۱۴ هزار میلیارد تومان سود خالص در سال جاری به دست آمده است. این ارقام نسبت به سال گذشته در سود ۱۲۵ درصد و فروش ۱۶۳ درصد رشد را ثبت کرده است.”

۳۳) بیمه پارسیان می گوید “مراتب تأسیس شرکت بیمه اتکایی پارس(سهامی عام) با سرمایه اولیه ۳،۵۰۰ میلیارد ریال و موضوع فعالیت بیمه های اتکایی در دست اقدام میباشد.”

۳۴) تاپکیش به رتاپ، دستگاه کارتخوان می فروشد.

موفق باشید. ۲۷ بهمن ۱۳۹۹

ولید هلالات

حمایت حقوقی / حمایت حقوقی / حمایت حقوقی / حمایت حقوقی / حمایت حقوقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *