۱)  ارزش معاملات خرد روز دوشنبه ۹٫۴همت. خروج پول حقیقی ۷۶۷ میلیارد تومان. توجه حقیقی ها به شبندر، بمپنا، فملی. حمایت حقوقی از شستا، وسپهر، سمپا، برکت، شپنا، فولاد، شتران، تاپیکو.

۲) بیلت فایرا ۵۴۱میلیون ريال، ۳۱۹ – ۴۲۰ میلیون ريال بر اساس گریدهای مختلف. PVC شغدیر ۳۱۵میلیون ريال، روغن پایه SN500 شسپا ۱۷۳میلیون ريال، شمش روی ۶۰۴میلیون ريال، ورق سرد لوازم خانگی ۱۸۴٫۴میلیون ريال، ورق گالوانیزه ۲۰۶-۲۲۳ میلیون ريال، وکیوم باتوم ۶۷٫۵میلیون ريال (در حالی که قیمت پایه ۵۸٫۵میلیون ريال بود)

۳)دلار حواله سنا ۲۵٫۱۸۳ – ۲۵٫۵۲۱ تومان. دلار اسکناس تهران ۲۵٫۶۷۰ تومان.

۴) افزایش سرمایه در آپ، خفنر، وسکاب، کرازی در کدال شفاف سازی شد.

۵) قیمت خرید تضمینی چغندرقند بهاره، هر کیلوگرم ۱۲۴۷ تومان و قیمت چغندرقند پاییزه، هر کیلوگرم ۱۲۰۴ تومان تصویب شد.

۶) دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر می گوید “هم اکنون هر کیلو شکر خام وارداتی در بندر ۱۰ تا ۱۱۵۰۰ هزار تومان تمام می‌شود که با احتساب هزینه حمل و تصفیه ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان تمام می‌شود‌. در حال حاضر هر تن شکر با نرخ ۴۰۰ تا ۴۲۰ دلار تحویل بنادر می‌شود.”

۷) استراتژیست‌های گلدمن ساکس در یادداشتی نوشته‌اند انتظار دارند تقاضای جهانی تحت تاثیر واکسیناسیون کرونا در ۶ ماه آینده «بسیار قوی» باشد. این استراتژیست‌ها می‌گویند در حالی که تقویت یورو در تضعیف اولیه شاخص دلار موثر بود، از نیمه دوم سال ۲۰۲۰ این رشد ارزش یوان بود که به افت بیشتر دلار دامن زده است. متغیرهای بنیادی کلان همچنان از یوان حمایت می‌کنند و جریان‌های ورودی پول به چین از سوی سرمایه‌گذاران جهانی که جذب عملکرد خوب بازارهای مالی و اندک بودن نوسانات ارز این کشور شده‌اند، ادامه خواهد داشت.

۸) لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ توسط دولت به مجلس تقدیم شده و این اصلاحیه امروز در دستور کار نمایندگان قرار می‌گیرد. مجلس یک جلسه یک ساعته غیر علنی دارد. پس ازان کلیات را به صورت علنی به بحث می گذارد. حامل های انرژی در بودجه دولت هیچ افزایشی نداشته و دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف نشده است.

۹) عبدالناصر همتی،رئیس کل بانک مرکزی در نامه به رهبر انقلاب،درباره تصمیم مجلس در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هشدار داده که این تصمیم،تبعات تورمی خواهد داشت و بانک مرکزی نخواهد توانست تورم آن را کنترل کند و من نمی‌توانم پاسخگوی تبعاتش باشم.

۱۰) کنسرسیوم ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه برنده نهایی معدن سنگ آهن شیطور در استان یزد شدند . سنگ آهن این معدن مگنت و قابل استفاده در فرایند کوره بلند و احیا است.

۱۱) عضو کمیسیون عمران مجلس می گوید “طرح جهش تولید مسکن” تا پایان هفته نهایی می شود.”

۱۲) ترافیک هوایی فرودگاه دوبی، در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۷۰ درصدی روبرو شده و پروازهای این فرودگاه، تنها ۲۵.۹ میلیون مسافر را جابه‌جا کرده است.

۱۳) وزیر اقتصاد آلمان می گوید ” تمدید اقدامات قرنطینه‌ای بر اقتصاد فصل اول تاثیر منفی خواهد گذاشت. نسبت به بهار سال ۲۰۲۰، اقدامات قرنطینه‌ای در بخش صنعتی تاثیر کمتری خواهند داشت. “

۱۴) بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان می گوید “اگر بتوانیم، تاریخ‌های هدف برای اولین بازگشایی‌ها را تعیین می‌کنیم. در مورد تاریخ دقیق بازگشایی مدارس تصمیمی گرفته نشده است. امیدواریم تا ۸ مارس بازگشایی صورت گیرد. ما سعی خواهیم کرد یک نقشه راه خروج از قرنطینه‌ها تعیین کنیم. ما می‌خواهیم این آخرین قرنطینه باش.”

۱۵) مهرداد کریمخانی می گوید “شاخص Nikkei ژاپن امروز با رشد ۱٫۹۱% مواجه شد و برای اولین بار از آگست سال ۱۹۹۰ به ۳۰۰۸۴٫۱۵ واحد رشد کرد تا به بالاترین سطح سی سال اخیر خود صعود کند. دلیل این رکوردزنی قابل توجه، انتشار داده‌های خوب از اقتصاد کورونا زده‌ی ژاپن، افزایش خوشبینی‌ها از سطح سودسازی شرکت‌های ژاپنی و همچنین احتمال بالای تصویب بسته بزرگ اقتصادی در کنگره آمریکا بوده است. “

۱۶) سرمای بی سابقه هوا در آمریکا قیمت گازطبیعی در این کشور را به سقف قیمتی سه ماهه رسانده است به طوریکه تقاضای بخش‌های مسکونی و تجاری در آمریکا با افزایش قابل توجه مواجه شده است.

۱۷) شرکت ENEOS ژاپن پس از زلزله ی ۷٫۳ ریشتری سیزدهم فوریه ، پالایشگاه Sendai را تعطیل کرد.

۱۸) نفت به دلیل ترس از اینکه هوای سرد در تگزاس ممکن است جریان بزرگترین تکه شیل در آمریکا را مختل کند ، به بالاترین سطح در ۱۳ ماه گذشته رسیده و شکنندگی منابع جهانی را در میان کاهش شدید اوپک و متحدانش آشکار می کند.

۱۹) برآوردهای اولیه حاکی از آن است که در ماه گذشته، ایران چیزی حدود ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون بشکه در روز نفت خام و میعانات صادرات کرده است، که عمده آن به مقصد چین بود.

۲۰) سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید “هیچ اتفاقی در حوزه بازگشت امریکا به تعهدات خودش نیفتاده، ولی این به این معنا نیست که دولت جمهوری اسلامی ایران از تمامی مجاری خودش برای تامین منافع و نیازهای مردم استفاده نکرده است. ماه‌ها پیش از اینکه دولت ایالات متحده انتخاب شود صادرات مختلفی به منطقه و خارج از منطقه به ویژه در حوزه نفت داشتیم و این مسیر را ادامه میدهیم.”

۲۱) خطیب‌زاده می گوید “تعهدات طرف‌های برجامی تا هفته اول اسفند انجام نشود، اجرای پروتکل الحاقی متوقف خواهد شد.”

۲۲) غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، اعلام کرد نامه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام از تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ برابر با ۵ اسفندماه، امروز عصر تحویل مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.

۲۳) آیت‌الله سیستانی و پاپ فرانسیس سند “برادری انسانی” امضا می‌کنند.

۲۴) سخنگوی وزارت امور خارجه درباره فروش محموله سوخت نفتکش توقیف شده ازسوی آمریکا می گوید “ایران محموله ارسالی را فروخته بود و آمریکا نفت کشور دیگری را گرفته، این راهزنی آمریکا در آب‌های بین‌المللی بود که برای این کشور سبب شرمساری است.”

۲۵) گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرايا اولياء الدم» مسئولیت حمله راکتی به اربیل را برعهده گرفت.

۲۶) سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از پیشنهاد چین مبنی بر برگزاری دیدار چند جانبه برای بازگشت آمریکا به برجام استقبال می‌کند.

۲۷) وزیر خارجه قطر در تهران گفت “امیدواریم هرچه سریعتر با بازگشت آمریکا به برجام ، مشکلات و تحریم ها در چارچوب این توافق حل و فصل شود”

۲۸)همزمان با تشکیل اتحادیه جوامع یهودیان خلیج فارس که به دنبال عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل انجام شد، یک مقام حماس هشدار داد که تاسیس این اتحادیه، توطئه‌ای برای تخریب وضعیت امنیتی و تثبیت حضور اسرائیل در منطقه خلیج فارس است.

۲۹) وزیر بهداشت می گوید ” تا ۳ ماه دیگر غول واکسن‌سازی جهان می‌شویم”

۳۰) افتتاح وبهره برداری از طرح توسعه‌ی تولید تایرهای رادیال سواری و وانتی مجتمع صنایع لاستیک یزد با حضور دکتر تابش، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان صورت گرفت. طرح توسعه‌ تایرهای رادیال مجتمع صنایع لاستیک یزد با هزینه ۲۵۰ میلیارد تومانی و افزوده شدن ۳۰۰۰ حلقه لاستیک رادیال به ظرفیت کشور انجام شده است.

۳۱) مدیرعامل فجر می گوید “طرحهای توسعه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان شامل احداث خط نورد سرد به ظرفیت ۲۵۰ هزار تن و توسعه خط اسیدشویی تا ظرفیت ۵۰۰ هزار تن است که این طرح‌ها در دست اجراست و اسناد مناقصه این دو طرح تا پایان سال جاری منتشر می‌شود. مجموع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی این طرح توسعه به ترتیب ۱۲ میلیون یورو و ۳۷۰۰ میلیارد ریال است.”

۳۲) شمش فولاد CIS به ۵۵۰ دلار هر تن رسید. شمش داخلی چین ۶۲۵دلار است.

۳۳) کارخانه گندله سازی شرکت سنگ آهن گهر زمین در آستانه بهره‌برداری است.

۳۴) حتاید در خصوص درآمدهای جدید شفاف سازی کرد.

۳۵) غمارگ بابت جبران افزایش هزینه های خود افزایش نرخ گرفت. این شرکت همچنان دلار ۴۲۰۰ تومانی دریافت می کند.

۳۶) لوتوس پذیرش تعهد پذیره نویسی اوراق مراحبه دولت اراد ۷۴ را به عهده گرفت.

موفق باشید. ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

ولید هلالات

#سهام    #بازار_سرمایه

خروج پول حقیقی / خروج پول حقیقی / خروج پول حقیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *