بهای نفت در اوایل معاملات روز جمعه تا ۲ درصد کاهش یافت از مهمترین دلایل آن:

نگرانی از بابت از تاخیر در فعالیت مجدد پالایشگاهها در جنوب آمریکا ها پس از یخبندان بزرگ که می تواند به ایجاد شکاف در تقاضا منجر شود.

در حالی که نفت سقف تاریخی ۱۳ ماهه خود را لمس کرده بود که ناشی از سرمای شدید در آمریکا و تخمین توقف تولید یک سوم نفت آن کشور بود اکنون نگاهها به سمت وضعیت پالایشگاهها و میزان تقاضای آنهاست.

معاملات آتی نفت خام (WTI) 1.44 دلار یا ۱٫۹ درصد کاهش یافت و به ۵۹٫۳۸ دلار در هر بشکه رسید .

معاملات آتی نفت برنت پس از افت ۰٫۶ درصدی در روز پنج شنبه ، ۱٫۰۳ دلار یا ۱٫۶ درصد کاهش یافت و به ۶۲٫۹۰ دلار در هر بشکه رسید.

برخی تحلیل گران تخمین میزنند

کمبود تقاضا از پالایشگاه ها احتمالاً منجر به ایجاد ذخایر نفت خام طی هفته های آینده خواهد شد ، حتی اگر تولید حدود ۳٫۵ میلیون بشکه در روز از تولید نفت ایالات متحده تعطیل شده باشد

روز جمعه قیمت WTI در نمودار کنتانگو روند نزولی گرفت (کنتانگو: حالتی از بازار که در آن قیمتهای نقدی را با فیوچر می سنجد و فیوچر همواره بالاتر از نقدی است) افت این نمودار نشان دهنده مازاد عرضه فعلی است.

این احتمالاً نشان دهنده انتظارات بازار برای تولید و عرضه نفت خام ایالات متحده (از جمله واردات) بیشتر از ظرفیت پالایشگاههاست که در یخ زدگی بزرگ در تگزاس متوقف شده اند.
ذخایر نفت خام ایالات متحده بیش از حد انتظار در هفته منتهی به ۱۲ فوریه ، قبل از یخبندان، با کاهش موجودی ۷٫۳ میلیون بشکه به ۴۶۱٫۸ میلیون بشکه (کمترین میزان خود از ماه مارس) رسیده بود.

احتمال عرضه بیشتر نفت خام از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش ( OPEC + )

منابع OPEC + به رویترز گفتند که تولیدکنندگان این گروه با توجه به بهبود قیمت ها احتمالاً پس از آوریل محدودیت عرضه را کاهش می دهند.

گفتگوی ایران و آمریکا :

ایالات متحده روز پنجشنبه گفت که آماده گفتگو با ایران در مورد بازگشت هر دو کشور به توافقنامه سال ۲۰۱۵ است که هدف آن جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته ای است. تحلیلگران انتظار نداشتند به این زودی ها تحریم های نفتی ایران لغو شود.

کارشناسان با اشاره به مذاکرات ایالات متحده و ایران ، می گویند: “این یک راه طولانی خواهد بود.”
کانال تحلیلی پارسیس

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *