۱) دلار حواله سنا ۲۳٫۵۱۲-۲۳٫۵۳۵ تومان. دلار اسکناس تهران ۲۵٫۷۰۰ تومان.

۲) در بورس کالا استایرن منومر پتروشیمی پارس ۲۴۹میلیون ريال، الکیل بنزن خطی ۲۸۹میلیون ريال، سبد میلگرد مخلوط ۱۱۵میلیون ريال، لوب کات سبک ۸۷٫۴میلیون ريال.

۳) آمریکا رسما به توافق پاریس بازگشت.

۴) وزیران خارجه اروپا و آمریکا روز دوشنبه (۴ اسفند) درباره آخرین تحولات بین‌المللی از جمله ایران و برجام گفت‌وگو کنند. این نشست یک روز پس از آن برگزار خواهد شد که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران برای تغییر رای جمهوری اسلامی درخصوص توقف اقدامات داوطلبانه تحت برجام و پروتکل الحاقی چانه‌زنی خواهد کرد.

۵) کاهش شدید دمای هوا در شمال چین به کمترین رقم ۵ دهه ی گذشته منجر به ثبت رکورد بیشترین واردات ماهانه ی LNG به چین در ماه دسامبر ۲۰۲۰ شده بود.

۶) سخنگوی کاخ سفید به الجزیره گفت “اقدامات بیشتری را برای بازگشت به میز مذاکره با ایران اتخاذ نخواهیم کرد. به متقاعد کردن کشورها درباره عدم فروش سلاح به ایران ادامه می دهیم.”

۷) سخنگوی کاخ سفید می گوید ” قصد نداریم قبل از پیوستن به گفت‌وگوها در خصوص ایران تحریم‌ها را برداریم.”

۸) مرکل گفت ” تلاش خواهم کرد تا شتاب جدیدی در مذاکرات برجام ایجاد کنم. باید مطمئن شویم اینکه چه کسی گام اول را برمی‌دارد، مشکل‌ساز نشود”

۹) جوسپ بورل روز جمعه در توئیتی عنوان کرد که از اقدامات «فنی و بی طرفانه» آژانس بین المللی انرژی اتمی کاملا حمایت می‌کند. وی از رافائل گروسی برای تلاش‌های او در رابطه با نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران و سفر «مهم» او به تهران تقدیر کرد.

۱۰) بایدن ” ما اماده هستیم که با پنج بعلاوه یک درمورد فعالیت هسته ای ایران، وارد تعامل شویم. باید با اقدامات بی ثبات کننده ایران مقابله کنیم.”

۱۱) بایدن گفت “رقابت با چین بسیار نفس گیر خواهد بود؛ از این رقابت استقبال می کنم، چراکه معتقدم نظمی که امریکا و اروپا بتوانند ایجاد کنند، می توانیم آینده را از آن خود بکنیم، ولی همچنان باید به سرمایه گذاری های تاریخی خودمان ادامه دهیم. باید خود را برای رقابت طولانی و راهبردی با چین اماده کنیم.

۱۲) روز چهارشنبه ارزش معاملات ۸ همت. خروج پول ۵۹۶ میلیارد تومان. توجه حقیقی به شبریز، دسینا، دیران، وپارس، دماوند. حمایت حقوقی از برکت، شستا، فملی، وبملت.

۱۳) کمیسیون تلفیق با ارز ۴۲۰۰ تومانی موافقت کرد. امروز کمیسیون نظر خود را به مجلس می دهد و فردا بودجه به صحن می رسد. کمیسیون صنایع هم در خصوص صنعت خودرو این هفته به جمع بندی نهایی می رسد.

۱۴) سازمان بورس با ارسال نامه ای به ناشران بورسی و فرابورسی اعلام کرد در صورت وجود هر برنامه ای برای تجدید ارزیابی دارایی ها، موضوع را فورا” در کدال منتشر کنند. در حال حاضر به شرکت های فولاد مبارکه،ملی مس، گل گهر، چادر ملو، فولاد کاوه و سایر شرکت ها نامه ارسال شده که در صورت تجدید ارزیابی ، تصویب و اعلام نمایند.

۱۵) وپاسار هم به دلیل قوانین بانک مرکزی، ۲۶ اسفند ومعادن و رمپنا را عرضه بلوکی می کند اما احتمالا برای رفع تکلیف است.

۱۶) پيشنهادات بيلت BF ويتنام از جمله تامين كنندگان حوزه آس آن به چين نسبت به قبل از تعطيلات فستيوال بهاره ( نهم فوريه) ٢٥ دلار/ تن افزايش داشته و ٥٦٥ دلار/ تن FOB ويتنام شنيده مي شود. پيشنهادات بيلت كوره هاي القايي نيز در سطح ٥٥٠ دلار/ تن FOB قرار دارند.

۱۷) مهراد کریمخانی می گوید “جان ویلیامز از فدرال رزرو نیویورک در اظهاراتی رشد بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به سقف یک ساله اخیر را معلول بسته‌های حمایتی از اقتصاد آمریکا (تزریق دلار به اقتصاد توسط دولت فدرال و فدرال‌رزرو) و همچنین گسترش واکسیناسیون کورونا دانسته است گرچه او این اتفاق را نگران کننده ندانسته است. وی همچنین معتقد است که اقتصاد آمریکا همچنان در چاله عمیقی قرار دارد و فاصله زیادی با بازگشت به وضعیت اشتغال کامل و همچنین تحقق تارگت تورم ۲% دارد.”

۱۸) شاخص مدیران خرید PMI تولیدی آمریکا در فوریه ۲۰۲۱ به ۵۸٫۵ واحد افت کرد در حالی که در ژانویه به ۵۹٫۲ واحد رسیده بود. شاخص مدیران خرید PMI خدماتی آمریکا به ۵۸٫۹ واحد رشد کرده در حالی که در ژانویه ۵۸٫۳ واحد بود. عملکرد فوریه از انتظار ۵۷٫۶ واحدی بازار هم بهتر است.

۱۹) اعضای بانک مرکزی اتحادیه اروپا ECB از تقویت یورو و تورم پایین ابراز نگرانی کرده‌اند.

۲۰) اعضای کمیته تصمیم‌ساز در فدرال رزرو بر تداوم سیاست پولی انبساطی این نهاد توافق کردند تا اقتصاد آمریکا بتواند عواقب کورونا را پشت سر بگذارد و به مسیر نرمال بازگردد.

۲۱) یک منبع خبری می گوید “۲ میلیون بشکه معادل حدود ۱۸ درصد از کل تولید نفت آمریکا به خاطر سرمای شدید و بی سابقه در این کشور و توقف تولید در حوزه پرمین در وست تگزاس و نیومکزیکو کاهش یافته است.”

۲۲) پس از آنکه دو بانک وال‌استریت پیش‌بینی کردند یک ابرچرخه کالایی رخ می‌دهد و نفت حتی ممکن است به ۱۰۰ دلار بر بشکه هم برسد، تحلیلگران در حال واکنش به این موضوع هستند. یکی از کارشناسان مشهور، جان کمپ که ستون‌نویس خبرگزاری رویترز است در تحلیلی ابرچرخه را از روندهای معمولی دوره‌ای قیمت‌ها تمییز داده و گفته چه عواملی پتانسیل ایجاد یک ابرچرخه را دارند.

۲۳) امیر صباغ می گوید “شاخصهای مرتبط با قیمت کنسانتره مس شامل TreatmentCharge و RefiningCharge به روند نزولی خود ادامه میدهد و در کمترین سطح تاریخ است که خبر بسیار خوبی برای فعالان این حوزه و فملی است.”

۲۴) خانم یلن وزیر دارایی آمریکا میگوید که این کشور فعلا برنامه ای برای لغو تعرفه های گمرکی اعمال شده بروی واردات کالای چین که در دوره ترامپ وضع شده، نداشته و فعلا آن را ادامه داده و همزمان در حال بررسی اثرات آن است! همچنین اعمال تعرفه بروی واردات پنیر و انواع نوشیدنی های الکلی از اروپا نیز فعلا ادامه خواهد یافت.

۲۵) دولت عربستان به شرکتهای بین المللی بزرگ اخطار کرده که مرکز فعالیتهای خاورمیانه خود را تا سال ۲۰۲۴ به شهر ریاض منتقل کرده و در غیر این صورت، در انتظار جرایم بیزینسی باشند.

۲۶) بانک مرکزی روسیه پس از مشورت با بانک های این کشور در خصوص راه اندازی ارز رسمی دیجتال روسی اعلام کرد تا تابستان جزییات بیشتری را در خصوص ایده اولیه این ارز اعلام خواهد کرد.

۲۷) مرکز آمار ایران “نرخ تورم سالانه بهمن ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور با افزایش به ٣٤,٢ درصد رسید.”

۲۸) طبق مصوبه جدید کمیسیون صنایع و معادن مجلس، شورای رقابت از پروسه قیمت‌گذاری خودرو حذف می‌شود .

۲۹) سغدیر و حآفرین درج نماد شدند.

۳۰) گندله‌سازی کچاد در یک ماه مانده به پایان سال، از ظرفیت تولید اسمی عبور کرد.

۳۱) خط تولید واکسن روسی در ایران ایجاد می‌شود.

ولید هلالات

دلار حواله سنا / دلار حواله سنا / دلار حواله سنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *