۱)  ارزش معاملات خرد روز گذشته ۳٫۶ همت. خروج پول حقیقی ۸۵۶ میلیارد تومان. ورود پول حقیقی به صندوق درآمد ثابت ۲۳۸میلیارد تومان.

۲)  حقیقی ها کسعدی، اعتلا، شفا، کرمان، های-وب، شپترو، ساربیل خریدند. حقوقی ها شپنا، وپاسار، شبندر، فولاأ، شستا، وبملت، شتران خریدند.

۳) تعداد مشارکت کنندگان در عرضه اولیه به زمان عرضه اولیه شستا بازگشت.

۴)دلار حواله سنا ۲۳٫۶۲۱ – ۲۳٫۴۳۵ تومان. اسکناس تهران ۲۵٫۴۸۰ تومان.

۵)اوره ۴۸-۶۲ میلیون ريال. پلی پروپیلن ۳۶۲میلیون ريال، PVC هر تن ۳۰۳-۳۳۴ میلیون ريال، شمش فایرا ۵۲۳میلیون ريال.

۶) در خصوص افزایش سرمایه زشریف، فباهنر، پخش، کایتا، ساینا، وامید، سیستم گزارش جدید به کدال رسید.

**شرکت های داخلی

۷) فولاد خوزستان ۲۵۰میلیون برگ سهم خود را به عنوان سهام خزانه از بازار جمع می کند.

۸) کترام مجوز افزایش نرخ ۲۵درصد گرفته است. این افزایش نرخ از ابتدای سال ۱۴۰۰ اعمال می شود.

۹) توریل در خصوص افزایش نرخ خدمات و حمل ریلی فولاد مبارکه شفاف سازی داد.

۱۰) وپارس در خصوص مدل شناسایی سود حاصل از عرضه اولیه اپال اطلاع رسانی کرد. این معامله در صورتهای مالی سال ۱۳۹۹ بانک پارسیان (البته تا زمان واگذاری کنترل در شرکت اپال کانی پارس) اثر سود و زیانی نخواهد داشت.

۱۱) ثبهساز بخشی از واحدهای تجاری و خدماتی خود را فروخته است.

۱۲) ختراک در خصوص افزایش نرخ محصولات خود شفاف سازی داد. محصولاتی که به موتورسازان تراکتورسازی فروخته شده از اول مهر ۹۹ با تعدیل و افزایش همراه شده است.

۱۳) ولیز املاک تملیکی خود را جهت فروش عرضه می کند. یک دستگاه آپارتمان در کرج!

۱۴) ثاژن قصد دارد، سه دانگ از يک قطعه زمين با کاربري تجاري داراي پروانه ساختماني با وضعيت موجود واقع در مشهد نبش ميدان بهارستان را به فروش برساند.

۱۵) مداران یک قرارداد ۲۲۰میلیارد تومان با موعد ۳۰ روزه منعقد کرده و جزئیات آن در کدال منتشر شده است.

۱۶) وزمین املاک و مستغلات مازاد را به مزایده گذاشت.

۱۷) حامد اصل روستا مدیر عامل سیدکو می گوید “وزیر صمت موافق سرکوب قیمتی نیست. زیر موافق شناور شدن قیمت سیمان هستند، پیشنهادی را معاون معدنی وزارت صمت ارائه داده اند که ما برای آن فرمولی ارائه دهیم. پیشنهاد مان را هم داده ایم، مبنای ما این بود که نگاه به سیمان هم مانند فولاد باشد. فولاد، برمبنای نرخ صادراتی شمش خوزستان قیمت گذاری شده است،در سیمان هم قیمت فله داخلی مان را ۸۰ درصد نرخ FOBپایه صادراتی بدهید.با این فرمول، اگر نرخ ارز بالا برود هزینه نهاده ها هم بالا می رود، قیمت سیمان هم بالا می رود، اگر پایین هم بیاید قیمت سیمان به تناسب آن پایین می آید.”

۱۸) با حضور وزیر صمت در شرکت بهمن دیزل، از کامیونت ایرانی شیلر هشت تن رونمایی و خط تولید انبوه مینی بوس پگاسوس افتتاح شد.

۱۹) قرارداد اجرای طرح بهینه‌سازی فرآیند و ارتقای کمّی و کیفی کل بنزین تولیدی پالایشگاه نفت تهران امضا شد. ارزش سرمایه‌گذاری طرح ۲۰۰ میلیون یورو می‌باشد. پیش‌بینی شده است در مدت ۳.۵ سال پس از بهره‌برداری سرمایه آن بازگردد.

۲۰) معاون فروش شرکت نفت ایرانول از افزایش تولید و فروش روغن هایی با سطح کیفی بالا در سال جاری خبر داد.

**بازار جهانی

۲۱) : آرسلورمیتال از افزایش مجدد قیمت، عمدتا برای نورد سرد (CRC)، ورق گالوانیزه و ورق هایی با پوشش ارگانیک به مشتریان اروپایی خبر داد. (بزرگترین فولادساز جهان است)

۲۲) لایحه حمایت مالی ۱.۹ میلیارد دلاری بایدن، در مجلس آمریکا تصویب شد، این لایحه به سنا منتقل می‌شود تا در آنجا نیز به رای گذاشته شود. (تحریک بازارهای کالایی، تضعیف شاخص دلار و احتمالا تورم انتظاری بالاتر و پس ازان تقویت مجدد نرخ اوراق)

۲۳) اوره ایران در ترکیه با قیمت ۲۸۸ تا ۲۹۰ دلار در هر تن FOB عسلویه و بندرعباس معامله شده است. همچنان تریدرهای ایرانی پیشنهاد قیمتی ۲۹۴ دلار در هر تن FOB عسلویه و بندرعباس را برای اوره پیشنهاد می دهند. (تحویل فروردین بالای ۳۰۰دلار معامله شده است)

۲۴) |بانک انگلیسی بارکلیز پیش‌بینی قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ را با توجه به عرضه ایالات متحده آمریکا افزایش داد.این بانک چشم‌انداز قیمت نفت خام برنت ۲۰۲۱ را نسبت به برآورد پیشین هفت دلار افزایش داد و به ۶۲ دلار برای هر بشکه رساند. بارکلیز برآورد قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی را نیز با ۶ دلار افزایش ۵۸ دلار برای هر بشکه اعلام کرد.

۲۵) صعودی شدن بازار تمام محصولات پتروشیمیایی و کمبود جهانی عرضه متانول منجر به رشد قیمت این ترکیب پس از چند هفته شد.سرمای هوا باعث شد تا میزان عرضه منواتیلن‌گلایکول از ایالت متحده به چین محدود شود و قیمت‌ها به بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۱۸ تا الان برسد.

۲۶) با وجود تنش میان دو کشور، چین در سال ۲۰۲۰ میلادی به بزرگترین شریک تجاری هند تبدیل شده است. حجم مبادلات تجاری این دو کشور در سال گذشته میلادی به نزدیک ۷۸ میلیارد دلار رسید. هر چند این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی (۸۵.۵ میلیارد دلار) کمتر است اما بنابر اعلام وزارت بازرگانی هند، همین رقم کافی بوده تا چین را در رتبه اول فهرست شرکای تجاری هند قرار دهد.

۲۷) پالایشگران چینی خرید نفت را کاهش می‌دهند. (کرک اسپردشان منفی است چون نفت رشد کرده اما فرآورده رشد نکرده است)

**اقتصاد و سیاست داخلی

۲۸) رییس کل بانک مرکزی در جلسه‌ای که به درخواست مدیر عامل بانک تجارت عراق در محل بانک مرکزی برگزار شد، در خصوص منابع جمهوری اسلامی ایران در عراق و راهکارهای نقل و انتقال آنها گفت‌وگو کرد.

۲۹) تهران فهرست اقلام مورد نیاز از جمله دارو، مواد اولیه و تجهیزات کارخانجات را به سئول اعلام کرده است.

۳۰) وزیر امور خارجه برخی حملات و اتفاقات اخیر در داخل خاک عراق را مشکوک دانست که می‌تواند با هدف اختلال در روابط ایران و عراق طراحی شده باشد.

۳۱) اولین محموله واکسن ساخت چین، شامل ۲۵۰ هزار دُز واکسن سینوفارم، بامداد یک‌شنبه وارد ایران شد.

۳۲) حسن روحانی می گوید “بیدبلند یک پالایشگاه نیست، یک شهر بزرگ است”

۳۳) صادرات قیر مشمول مالیات شد.

۳۴) نمایندگان مجلس با پیشنهاد اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی بالای ۱۰ میلیون تومان مخالفت کردند.

**سیاست خارجی

۳۵) وزیر خارجه آمریکا می گوید “آمریکا به به دنبال تنظیم مجدد روابط عربستان سعودی است. ما یک منفعت مستمر قابل توجهی داریم. ما همچنان به دفاع از این پادشاهی متعهد هستیم.”

۳۶) مقام‌های اسرائیلی امروز درباره نحوه پاسخ‌ به حمله اخیر به یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان تصمیم‌ می‌گیرند. (تلویحا می گویند حمله توسط ایران بوده است)

۳۷) سخنگوی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی می گوید “حمله موشکی حوثی‌ها به ریاض به دستور ایران صورت گرفت. نیروهای ائتلاف تاکید کردند که حملات حوثی‌ها برای حمله به اهداف نظامی و غیرنظامی را تلافی خواهند کرد.”

۳۸) جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده، روز شنبه، در نامه‌ای به روسای مجلس نمایندگان و سنا گفت که دستور او به ارتش برای حمله به مواضع شبه‌نظامیان در سوریه، مطابق حق آمریکا برای «دفاع از خود» بوده است.

۳۹) بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، می گوید که “ارزیابی اولیه” این کشور این است که ایران مسئول انفجار در یک کشتی تحت مالکیت یک شرکت اسرائیلی در دریای عمان است.

۴۰) جو بایدن رئیس جمهور آمریکا می‌گوید دولت او روز دوشنبه اعلامیه‌ای را درباره عربستان منتشر خواهد کرد.

موفق باشید. ۱۰ اسفند ۹۹

ولید هلالات

#بازار_سرمایه

ارزش معاملات خرد / ارزش معاملات خرد / ارزش معاملات خرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *