احمد قلعه بانی؛ رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آذرآب به سوالات و دغدغه های سهامداران فاذر پاسخ داد.

-تجدید ارزیابی فاذر در چه مرحله ای قرار دارد؟

آن بخش از تجدید ارزیابی شرکت صنایع آذرآب که می بایست در افزایش سرمایه گنجانده شود یعنی تجدید ارزیابی از محل زمین و ساختمان نهایی شده و به دلیل این که استهلاک کمتری دارد و بارمالی به همراه ندارد با مصوبه هیات مدیره در این خصوص طرح توجیهی تهیه و به سازمان حسابرسی ارسال شده است که پس از اخذ نظر حسابرس محترم جهت بررسی و صدور مجوز نهایی به سازمان بورس ارسال گردید.
طی ده روز گذشته سوالات عنوان شده توسط سازمان محترم بورس پاسخ داده شده و مدارک ارسال گردیده که نهایتاً منتظر صدور مجوز افزایش سرمایه طی روزهای آتی هستیم.

-قراردادهای جدید شرکت در چه شرایطی است؟

شرکت صنایع آذرآب توانایی اجرای قراردادهای جدید را از نظر فنی، مدیریتی و اجرای به موقع در سه شیفت کاری را داراست.
تاکنون تعدادی قرارداد منعقد شده و برخی در انتظار انعقاد قرارداد هستیم، اما از قبل شرکت با آن مواجه بوده مثل معوقات بانکی و چک های برگشتی و عدم موافقت بانک ها با صدور ضمانتنامه بوده که در جلسه با وزرای محترم اقتصاد، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل محترم بانک کشاورزی، استاندار محترم استان مرکزی این درخواست مطرح شد و در حال پیگیری است.

-ساخت راکتورهای پتروشیمی دهدشت، ساخت مخزن و مبدل پتروشیمی دهدشت، تامین مواد، طراحی، ساخت و حمل طرح توسعه آزادگان جنوبی هر یک در چه مرحله ای قرار دارد؟
شرکت صنایع آذرآب برنده مناقصات قرارداد راکتورهای دهدشت است که با همکاری بانک کشاورزی و مساعدت بانک مرکزی پیگیر اخذ ضمانتنامه هستیم.
قرارداد آزادگان مربوط به گذشته است و در حال انجام این پروژه هستیم که با همکاری شرکت نفت در صورت دریافت طلب این شرکت ظرف مدت کمتر از شش ماه پروژه به اتمام خواهد رسید.

-وضعیت اجرای قراردادهای گذشته شرکت چگونه است؟

اکثر قراردادهای قبلی شرکت که در زمان تیم مدیریتی اسبق دچار مشکل بودند به اتمام رسیده و تحویل شده اند. قراردادهایی که طی سال های ۹۷ الی ۹۹ منعقد گردیده اند در حال اجرا می باشند.

-آیا شرکت قرارداد جدیدی هم منعقد کرده است و یا در حال انعقاد داشته که اثرگذاری داشته باشد؟

همان طور که پیش تر عنوان شد این شرکت قراردادهای زیادی را منعقد کرده و پیگیر صدور ضمانتنامه است؛ اما برخی از کارفرمایان به دلایلی از جمله مبلغ سرمایه شرکت رغبتی برای مشارکت این صنعت در مناقصات نشان نمی دهند.

البته مسئولین این شرکت به جد پیگیر رفع مشکلات عنوان شده هستند. همان طور که اطلاع دارید سرمایه فعلی شرکت ۵/۳ میلیون یورو است، در حالی که قراردادهای بالای ۵ میلیون یورو منعقد کرده ایم. امیدواریم با مساعدت و همکاری سازمان محترم بورس بتوانیم در سال آتی افزایش سرمایه از محل دارایی های ثابت را به ثبت رسانیم.

همانگونه که در سامانه اطلاع رسانی کدال طی ماههای قبل اعلام گردیده این شرکت موفق به اخذ قراردادهای متعدد شده است همچنین در حال مذاکره با شرکت های خارجی در این زمینه هستیم و منتظر صدور ضمانتنامه از بانک مرکزی و بانک های عامل هستیم که در صورت اخذ ضمانتنامه حجم قراردادهای این شرکت از مرز ۵۰ میلیون یورو عبور خواهد کرد. یکی از قراردادهای مذکور با یک شرکت خارجی است که مواردی از سمت بانک مرکزی در خصوص صدور ضمانتنامه ارزی مطرح شده که با مذاکرات صورت گرفته امید است بانک مرکزی با مرتفع شدن این مشکلات با این شرکت همکاری کنند.نهایتاً به محض عقد قرارداد از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران و ذینفعان بازار سرمایه خواهد رسید.

گفتنی است شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع مادر است که در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

همفکران

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *