۱)روز گذشته حقیقی ها کاوه، فولاد، ونوین، شبصیر خریدند. حقوقی ها از وتجارت، شپنا، فملی، شستا، اپال، شبندر، وسپهر، خساپا، وبصادر، فاسمین حمایت کردند. 

۲) فولاد مبارکه ۱۲۰هزار تن از یک گرید خاص ورق HR را با تاریخ تحویل اردیبهشت به قیمت هر تن ۱۶۰میلیون ريال فروخت. ورق سرد نیز ۱۸۸٫۲میلیون ريال قیمت خورد. بیلت فایرا ۶۳۱میلیون ريال، جهش پلی پروپیلن را شاهد بودیم که ۴۱۱-۴۷۱میلیون ريال معامله شد. PVC شغدیر ۳۴۳ میلیون ريال، PVC شپترو ۳۷۸ میلیون ريال، روغن پایه SN500 از ۲۰۰میلیون ريال عبور کرد. شمش فایرا ۵۴۵میلیون ريال. ورق رنگی مبارکه ۲۶۳میلیون ريال.

۳) دلار حواله سنا ۲۳٫۵۸۶-۲۳٫۵۹۲ تومان. دلار اسکناس تهران ۲۵٫۳۵۰ تومان.

۴) روز گذشته ارزش معاملات اندکی رشد کرد و به ۵٫۶همت رسید. حقیقی ها ۶۷۸میلیارد تومان خروج پول از بازار داشتند.

۵) در خصوص افزایش سرمایه وخاور، غاذر، پکویر،رنیک، همراه، وثوق، غنیلی، بهپاک، پاکشو، وامید گزارش جدید به کدال رسید.

**بازار جهانی

۶) بزرگ‌ترین تأمین‌کننده برق تگزاس ورشکست شد.

۷) دولت روسیه تصمیم گرفته با هدف متعادل کردن بازار گندم داخلی این کشور عوارض صادراتی را دو برابر کند. (عدم کاشت به میزان کافی به دلیل کرونا، میزان سطح زیر کشت را بالا خواهد برد)

۸) صادرات گاز روسیه به چین ۳ برابر شده است.

۹) امیر صباغ می گوید ” داده ها نشان میدهد که بازار نفت در محدوده وارونگی بوده و شاهد کسری قابل ملاحظه در عرضه نفت اسپات هستیم که مرتبط با اقدامات اوپک+ و عربستان است! اعضای اوپک طی چند روز آتی جلسه دارند تا در خصوص افزایش عرضه و ایجاد تعادل در عرضه-تقاضا تصمیم گیری کنند.”

۱۰) قیمت قراضه وارداتی ترکیه باز هم رشد کرد. از طرف دیگر گندله در چین به ۲۲۲دلار رسیده و همین باعث شده قیمت شمش در بازار داخلی چین ۶۷۰دلار باشد و با این حال چینی ها در زیان هستند! ۵۷۵ دلار هر تن افزایش یافته است.

۱۱) رشد بهای محصولات آروماتیکی با بیشترین شتاب ادامه دارد و متوسط قیمت این ترکیبات طی هفته گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت. قیمت استایرن‌منومر آسیا ۱۳۹ دلار نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

۱۲) پالایشگاه های تحت کنترل دولت هند برای چهارمین بار در کمتر از یک ماه با ۳ بار افزایش قیمت LPG را گزارش کردند. آرامکو نیز قیمت های خود را هفته به هفته افزایش می دهد.

۱۳) اقتصاددان بلومبرگ می گوید تصویب لایحه کمکی ۱.۹ تریلیون دلاری دولت در مجلس نمایندگان که به احتمال زیاد در مجلس سنا نیز می تواند به تصویب برسد کافی خواهد بود تا تولید ناخالص داخلی ایالات متحده تا اواسط امسال به بالای روند پیش از همه گیری برسد. این می تواند به معنای رشدGDP در حدود ۷.۴٪ بر اساس معیار سه ماهه چهارم برای کل سال در نظر گرفته شود که از سال ۱۹۸۳ بهترین رشد می تواند باشد.

۱۴) رئیس فدرال رزرو ریچموند تام بارکین می گوید “انتظار دارم اقتصاد ایالات متحده در فصل بهار و تابستان سالم باشد.به نظر نمی رسد افزایش نرخ بازدهی حرکات اقتصاد را محدود کند.به احتمال زیاد داده های تورمی پیش رو متغیر باشند.اطمینان دارم که تورم به مرور زمان به سوی اهداف فدرال رزرو حرکت خواهد کرد.”

۱۵) عضو هیئت مدیره فدرال رزرو برینارد می گوید ” فشاری که در بازارهای خزانه داری بوجود آمده ممکن است اشاره به لزوم موقعیت رپو و یا سایر تغییرات دارد.”

۱۶) عضو بانک مرکزی اروپا ویلروی می گوید “بانک مرکزی آماده است تا از تمامی ابزار های خود استفاده کند. گزینه ها در صورت لزوم شامل کاهش نرخ تسهیلات سپرده نیز می شوند.افزایش تورم نباید اغراق شود چرا که فاکتور های موقتی را شامل می شود.”

۱۷) مدیر عامل موسسه جی پی مورگان جیمی دیمون پیش‌بینی می کند نرخ ها بالا می روند. وی به بلومبرگ گفت ” تمایل ندارد تا اوراق قرضه ده ساله خریداری کند و نسبت به استفاده از محرکهای بیش از حد از سوی دولت هشدار می دهد. وی همچنین می گوید خیلی نگران بر افروختگی اقتصادی نیست.”

۱۸) سناتور دموکرات وایدن می گوید دموکراتها آماده هستند تا لایحه کمکی مقابله با کووید این هفته در سنا به تصویب برسد.

۱۹) سیتی بانک در بخشی از گزارش خود اورده است”علی رغم وجود ریسکها و موانعی که بر سر راه رشد بیت کوین وجود دارد، اما ارزیابی موانع احتمالی در برابر فرصتهای موجود ما را به این نتیجه رسانده است که بیت کوین در نقطه‌ای کلیدی قرار گرفته است و ممکن است ما شاهد آغاز ورود رمزارزها به جریان اصلی بازار باشیم.”

۲۰) رئیس بانک مرکزی اروپا می گوید “بانک مرکزی اروپا میخواهد اطمینان حاصل کند که از لحاظ وضعیت تامین منابع مالی دچار انقباض زودرس نخواهیم شد. “

۲۱) گلدمن ساکس از هفته آینده معاملات قرادادهای آتی و قرادادهای سلف غیرقابل‌تحویل بیت کوین را برای مشتریان آغاز خواهد کرد.

۲۲) بنابر گزارش اخیر فاینششنال تایمز، ابتلا به گونه برزیلی ویروس کووید ۱۹ مصونیت طبیعی در بدن ایجاد نخواهد کرد. (علت منفی شدن برخی کوموها از جمله نفت. ازین زاویه که گونه جدید کرونای برزیلی به واکسن مقاومت نشان داده است)

۲۳) مهرداد کریمخانی می گوید “نرخ بازده اوراق‌خزانه ۱۰ ساله دولت آمریکا که روز جمعه تا ۱٫۶۱% هم رشد کرده بود، به ۱٫۴% عقب‌نشینی کرده است. دلیل افت بازده این بود که خیال سرمایه‌گذاران از تداوم سیاست‌های پولی انبساطی بانک‌های مرکزی در سراسر دنیا راحت شده است.”

۲۴) شاخص مدیران خرید PMI تولیدی چین Caixin که ۴۳۰ شرکت خصوصی صنعتی در چین را رصد می‌کند، در فوریه به ۵۰٫۹ واحد افت کرده که از ماه مِی سال قبل کمترین میزان محسوب می‌شود و از پیش‌بینی ۵۱٫۵ واحدی بازار هم ضعیف‌تر است. دلیل کندی توسعه فعالیت‌های تولیدی در میان شرکت‌های خصوصی چینی کاهش تقاضا در پی شیوع موج جدیدی از کورونا در این کشور بوده است.

۲۵) مهرداد کریمخانی می گوید “قیمت هر تن آلومینیوم در حوالی ۲۱۷۰$ قرار دارد که یک رشد ۹٫۴% از ابتدای فوریه نشان می‌دهد. قیمت فعلی آلومینوم حدود ۵۰% از کف قیمتی ۴ ساله خود که در ماه می ثبت شد، بالاتر است. دلیل رشد اخیر قیمت آلومینیوم بازیابی تقاضای این فلز در صنایع خودروسازی، ساخت‌وساز و همچنین بسته‌بندی است. براساس آخرین داده‌های انستیتوی بین‌المللی آلومینیوم، سطح تولیدات این فلز در ژانویه نسبت به سال قبل به میزان ۴٫۳% رشد کرده که حدود ۶۰% کل تولیدات مربوط به کشور چین است.”

۲۶) شاخص بخش تولیدیPMI ایالات متحده در ارزیابی نهایی ماه فوریه که انتظارات بازار برای آن عدد ۵۸.۵ بود به عدد ۵۸.۶ رسید. دوره گذشته عدد ۵۸.۵ بوده است. شاخص بخش تولیدیISM PMI در ارزیابی ماه مارس که پیش بینی کلی بازار برای آن عدد ۵۸.۹ بود به عدد ۶۰.۸ رسید.دوره گذشته عدد ۵۸.۷ بوده است.

**خبرهای تاسف بار

۲۷) روز گذشته ۱۰۸نفر بر اساس کرونا جان باختند. مدت ها بود که آمار زیر ۱۰۰نفر بود. روز گذشته ۸۵۱۰ نفر هم کرونا گرفتند! #مراقب_باشید

۲۸) آنکه نمی تواند روپایی بزند، رئیس فدراسیون شد. او سابقه دیدن توپ چل تیکه را از نزدیک دارد و یکبار در عمر خود توپ دولایه کرده است.

**سیاسی

۲۹) رویترز نوشته انگلیس، فرانسه و آلمان در نشست امروز (دوشنبه) شورای حکام آژانس، پیش‌نویس یک قطعنامه را در میان اعضا پخش کرده‌اند که در آن نگرانی شدید نسبت به «کاهش شفافیت از سوی ایران» ابراز و از ایران خواسته شده اقدامات خود را به عقب برگرداند.

۳۰) اتحادیه اروپا می گوید “دستیابی کامل به اجرای برجام نیاز به زمان بیشتری دارد”

۳۱) عراقچی می گوید ” تلاش برای تصویب قطعنامه در شورای حکام تهدیدکننده دیپلماسی است”

۳۲) الجزیره می گوید “پیش نویس قطعنامه آژانس انرژی هسته ای آژانس انرژی هسته ای خواهد گفت که بدون اجرای پروتکل الحاقی، نمی توانیم صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تأیید کنیم.”

۳۳) رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید “ذرات متعدد اورانیوم در محلی که توسط ایران اعلام نشده ، وجود داشته است. ایران به هیچ یک از سوالات آژانس انرژی هسته ای در رابطه با احتمال حضور مواد هسته ای در سه مکان دیگر پاسخ نداده است.”

۳۴) قطعنامه پیشنهادی غربی‌ها علیه ایران احتمالاً روز جمعه به رأی گذاشته می‌شود.

۳۵) آمریکا از ایران خواست که به برجام بازگردد. 🤣

**اقتصادی و بورس

۳۶) مصوبه مربوط به الزام صندوق ها در جهت خرید سهام و نصاب سرمایه گذاری ابلاغ شد.

۳۷) الزامات و مواردی که به معنای مصادیق اغوا و معاملات صوری است، منتشر شد.

۳۸) رئیس ایدرو می گوید “امیدواریم از ابتدای سال آینده و با نزدیک شدن به نظراتمان، شرایط لازم را برای تولید خودرو بدون زیان فراهم کنیم.”

۳۹) پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس میگوید “هیچ تضمینی برای گشایش‌های اقتصادی در ایران،‌ در FATF وجود ندارد و مجموع این کنوانسیون‌ها همانند برجام برای ما خیری نخواهد داشت.”

**شرکت ها و نمادها

۴۰) وغدیر گزارش ۱۲ماهه داد. ۱۰۲۳ ريال اصلی و ۱۵۲۵ ريال تلفیقی سود ساخته است.

۴۱) غدیس افزایش نرخ گرفت.

۴۲) رنیک قرارداد جدید امضا کرد.

۴۳) بزاگرس دارایی فروخت.

موفق باشید. ۱۲ اسفند ۹۹

ولید هلالات

#بورس_کالا     #سهام    #افزایش_سرمایه

افزایش سرمایه / افزایش سرمایه / افزایش سرمایه / افزایش سرمایه / افزایش سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *