تحلیل قیمت کرک اسپرد

طی ۱۴ روز ابتدایی ماه مارس، نوسان قیمت نفت (همانطور که در نمودار میبینید) به شدت بالا بوده است.

قیمت نفت اول مارس ۵۹ دلار بوده، ششم مارس به ۶۸دلار می رسد و تا ۶۳ دلار مجددا عقب نشینی می کند.

در چنین مواردی دیتای خروجی دچار خطا می شود، در واقع نوسان قیمت نفت و فرآورده ممکن است با سرعت مشابهی در کوتاه مدت صورت نگیرد اما پس از تعادل، کرک اسپرد منطقی به دست آید.

ازین زاویه جهت اتحاد رویه، دیتای ۴ روز از ماه مارس را جهت محاسبه کرک اسپرد آورده ایم که مشاهده می شود اول مارس کرک ۶٫۳دلار بوده که یک رکورد جدید در طول بیش از ۱۲ ماه گذشته بود اما با تصمیم اوپک و بسته ۱۹۰۰میلیارد دلاری، نفت رفتار هیجانی نشان داد اما فرآورده متناسب با آن رفتار نکرد.

همکنون در موقعیتی قرار گرفته ایم که افزایش قیمت نفت به نفع پالایشگاه ها نیست به عبارتی از رشد قیمت نفت پالایشگاه ها سود نمی برند و از تعادل آن سود می برند چون رشد نفت، کرک اسپرد را کاهش می دهد.

ولید هلالات

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

طی ۱۴ روز ابتدایی ماه مارس، نوسان قیمت نفت (همانطور که در نمودار میبینید) به شدت بالا بوده است. قیمت نفت اول مارس ۵۹ دلار بوده، ششم مارس به ۶۸دلار می رسد و تا ۶۳ دلار مجددا عقب نشینی می کند. در چنین مواردی دیتای خروجی دچار خطا می شود، در واقع نوسان قیمت نفت و فرآورده ممکن است با سرعت مشابهی در کوتاه مدت صورت نگیرد اما پس از تعادل، کرک اسپرد منطقی به دست آید.

2 پاسخ به “تحلیل قیمت کرک اسپرد”

  1. سپاس فراوان برای نوشتن این گزارش. متاسفانه بیشتر کارشناسان بورسی با افزایش قیمت نفت شروع به کوبیدن بر طبل سودآوری پالایشگاهها میکنن و حتی در مواردی به عبارت کرک اسپرد هم درکنارش اشاره میکنن و مستقیم و غیر مستقیم این ذهنیت رو ایجاد میکنن که افزایش قیمت نفت باعث افزایش کرک اسپرد پالایشگاهها میشه و رابطه مستقیم دارن. انگار بدشون نمیاد این بینش اشتباه رو رواج بدن و احتمالاً از جو ایجاد شده سود ببرن.

  2. سلام
    پالایشیها قیمتهایی ببینند که کمتر کسی به ذهنش رسیده باشد روندهایی صعودی دارند حداقل چند ساله!!!صبور باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *