۱) دلار حواله سنا ۲۲٫۶۲۰ – ۲۲٫۷۱۱ تومان. اسکناس تهران ۲۵٫۲۰۰ تومان.

۲) در آخرین روز کاری سال ۹۹، بورس کالا میزبان بیلت فایرا بود که ۵۶۱میلیون ريال معامله شد. پلی اتیلن ۲۴۲-۲۸۱ میلیون ريال قیمت خورد. PVC بندر امام ۳۴۲میلیون ريال، وکیوم باتوم ۶۵٫۲میلیون ريال.

۳) در آخرین روز کاری سال ۹۹، حقیقی ها چند رشته ای، نفتی و سیمان خریدند. حقوقی ها کانه های فلزی، شیمیایی و بانکی خریدند. وامید، شتران، فولاد، وپست، اخابر، شچنا و حق تقدم پترول مورد توجه حقیقی ها بود. حقوقی ها اپال، کاوه، سمگا، ومعادن، وتجارت، وبملت، قرن خریدند.

۴) افزایش سرمایه خپارس از محل تجدید ارزیابی به میزان ۴۰۰درصد مجوز دریافت کرد. فاذر، خودکفا، فجر، دماوند، ددام، دکوثر، وپاسار، ریشمک نیز مجور خود را دریافت کردند. خدیزل تایید حسابرس برای افزایش سرمایه را دریافت کرد.

** صنایع و شرکت های داخلی

۵) نتایج مناقصه خرید دولتی اوره توسط هندوستان اعلام شد و قیمت برنده برای سواحل غربی و شرقی به ترتیب ۳۸۹ و ۳۸۰ دلار سی اف آر مشخص شد. با در نظر گرفتن کرایه های بالای حمل در شرایط فعلی، قیمت های سی اف ار این تندر، منعکس کننده قیمت فوب چین ۳۴۵-۳۴۸ دلار بر تن و همچنین ۳۴۵-۳۵۵ فوب خلیج فارس کشورهای عربی خواهد بود. پیش بینی های قبلی حاکی از کاهش قیمت های خلیج فارس به محدوده ۳۰۰ تا ۳۲۰ دلار بر تن در فصل رکود بازار بوده است. (عموما اوره از بهار و اوایل تابستان تضعیف و پس ازان تقویت می شود)

۶) به دلیل افزایش محموله های آمریکایی پلی پروپیلن، برخی از تریدرها حاضر به فروش محموله های آماده خود با تخفیفات بالاتر شده اند.

۷) در بازار ترکیه آفر پلی اتیلن سنگین F7000 پتروشیمی ایلام در محدوده ۱۸۵۰ دلار در هر تن قرار دارد که شامل ۶/۵ درصد حقوق گمرکی و ۱۸ درصد مالیات و ارزش افزوده است، با کسر هزینه های گمرگی و مالیات این محموله حدودا با قیمت ۱۴۷۰ دلار در هر تن CPT در بازار ترکیه به دست مصرف کننده نهایی می رسد.

۸) زپارس در خصوص افزایش نرخ ذرت بذری شفاف سازی داد. این افزایش ۱۰۰درصد بوده است.

۹) یک خبرگزاری معدنی از کشف یک ذخیره بزرگ سنگ آهن توسط چادرملو خبر داده اما جزئیات بیشتری را منتشر نکرده است.

۱۰) مدیرعامل ایران‌خودرو می گوید “خط تولید اتوبوس پس از ۹ سال توقف احیا شد؛ تولید اتوبوس را با ۵۸ هزار یورو ارزبری آغاز کردیم، اما در حال حاضر این رقم به ۴۴ هزار کاهش یافته و سال آینده به ۳۳ هزار یورو خواهد رسید. وی از رونمایی محصول اقتصادی کوچک ایران‌خودرو در ماه‌های آینده خبر داد و محصول آینده ایران‌ خودرو را خانوادگی و اقتصادی خواند.”

۱۱) مدیرعامل ذوب آهن اصفهان می گوید ” راه اندازی کوره بلند شماره یک در سال ۹۹ دستاوردی مهم و ارزشمند برای این شرکت بود. این کوره خیلی زود به تولید نرمال رسید. مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از هدف گذاری این شرکت برای دستیابی به تولید ۳ میلیون تن خبر داد و گفت، اگر مشکل و مانع خاصی ایجاد نشود، دست یابی به این تولید در سال ۱۴۰۰ امکانپذیر است.” (تقریبا رشد ۵۰درصدی تولید)

۱۲) قیمت محصول پت به ۱۰۵۵ دلار هر تن رسیده است. در اوج ریزش های اخیر قیمت هر تن ۶۵۰ دلار گزارش شده است.

۱۳) طی هفته اخیر قیمت محصولات آرومانیکی و پلی اتیلن بهبود یافت اما اتیلن، پروپیلن، بوتادین و ABS، تضعیف شدند. نوسانات قیمت نفت در این میان بی تاثیر نبوده است.

۱۴) مدیرعامل کنور می گوید “این شرکت دارای سه معدن است که در استان‌های همدان (یک معدن) و کردستان (دو معدن) قرار دارند و ظرفیت قطعی و احتمالی سنگ آهن آنها در مجموع نزدیک به ۱۳۰ میلیون تن است.”

۱۵) مدیر برنامه ریزی فروش مبارکه می گوید ” در سال «جهش تولید» شرکت فولاد مبارکه از مرز ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فروش انواع محصولات عبور کرد.”

۱۶) مدیر مجتمع فولاد سبا (زیر مجموعه فولاد مبارکه) از دستیابی به رکورد تولید سالیانه یک میلیون و ۳۸۲ هزار تن آهن اسفنجی در این مجتمع علیرغم محدودیت گازرسانی در سال «جهش تولید» خبر داد.

۱۷) براساس اعلام پلتس، به دلیل تولید بالای فولاد، انتظار می رود قیمت سنگ آهن در نیمه دوم سال افزایش یابد.

*اقتصاد جهانی

۱۸) مشاوران بایدن در حال آماده سازی بسته زیرساختی ۳ تریلیون دلاری چند بخشی هستند.

۱۹) یلن، وزیر خزانه داری آمریکا می گوید ” به محض اینکه از بحران کرونا خارج شویم رئیس جمهور بایدن احتمالا به دنبال سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت برای افزایش بهره‌وری در اقتصاد خواهد بود.”

۲۰) پاول رئیس فدرال رزرو می گوید “انتظار فشار های صعودی کوتاه مدت برای قیمت ها داریم.”

۲۱) شاخص مدعیان هفتگی بیمه بیکاری ایالات متحده در ارزیابی هفته منتهی به ۱۹ مارس که انتظارات بازار برای آن عدد۷۳۰K بود به عدد ۶۸۴k رسید. دوره گذشته عدد ۷۷۰K بوده است.

#خوب_است_بدانیم_که بخش دوم ۷ فروردین

۲۲) نایب رئیس فدرال رزرو می گوید ” پیش بینی می شود امسال تورم رشد کند و به ۲ درصد و یا شاید تا حدودی بالاتر از ان در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بازگردد.”

۲۳) نایب رئیس بانک مرکزی اروپا می گوید “اگر بخش بالایی از جمعیت تا تابستان واکسینه شوند انتظار می رود بازگشت اقتصادی قدرتمندی در نیمه دوم سال وجود داشته باشد. تورم ناحیه یورو به طور نسبی قویتر از انتظارات ماه ژانویه و فوریه است. پیش بینی می شود تورم افزایش موقتی داشته باشد.”

۲۴) شاخص بخش تولیدیPMI ایالات متحده در ارزیابی مقدماتی ماه مارس که انتظارات بازار برای آن عدد ۵۹.۴ بود به عدد ۵۹🔻 رسید. دوره گذشته عدد ۵۸.۶ بوده است.

۲۵) شاخص بخش خدماتیPMI انگلستان در ارزیابی مقدماتی ماه مارس که انتظارات بازار برای آن عدد ۵۱ بود به عدد ۵۶.۸🔺 رسید. دوره گذشته عدد ۴۹.۵ بوده است.

۲۶) شاخص بخش تولیدیPMI آلمان در ارزیابی مقدماتی ماه مارس که انتظارات بازار برای آن عدد ۶۰.۸ بوده به عدد ۶۶.۶🔺 رسید. دوره گذشته عدد ۶۰.۷ بوده است.

۲۷) بخش تولیدی شاخص مدیران خرید فرانسه در ارزیابی مقدماتی ماه مارس که انتظارات بازار برای آن عدد ۵۶.۵ بود به عدد ۵۸.۸🔺 رسید. دوره گذشته عدد ۵۶.۱ بوده است.

۲۸) یکی از شرکت های درگیر در بازگشایی کانال سوئز می گوید ممکن است گشایش این کانال بیش از یک هفته زمان ببرد. کره جنوبی برای تامین نفت، با مشکل مواجه شده و اگر گشایش زودتر صورت نگیرد، قیمت فولاد هم ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد.

۲۹) آلمان احتمالا برای تعطیلات عید پاک، محدودیتی در سفر ایجاد نکند.

۳۰) عراق، آمریکا و عربستان به ترتیب تامین کننده نفت خام هند در ماه گذشته میلادی بودند.

**سیاسی

۳۱) «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس، در واکنش به تحریم های چین علیه لندن گفت “کاملا روشن است، هنگامی که انگلیس به جامعه جهانی برای تحریم آن‌هایی که مسئول نقض حقوق بشر در چین هستند می‌پیوندد، دولت چین منتقدانش را تحریم ‌کند.”

۳۲) وزیر خارجه چین و همتای ایران، امروز توافق تجاری-سیاسی را امضا می کنند. جزئیات برنامه ۲۵ ساله منتشر نشده است.

۳۳) خبرها، از حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن به منطقه دمام عربستان سعودی حکایت دارد.

۳۴) فرانک هیپل دستیار پیشین امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید می گوید ” بایدن می‌داند ورود به برجام قبل از انتخابات ایران ممکن نیست.”

۳۵) اسرائیل مسئول حمله به یک کشتی این کشور در دریای عرب را ایران می داند اما جزئیاتی در خصوص آن مطرح ننموده است.

**بدون عنوان

۳۶) حسن روحانی می گوید “بازار سرمایه در این ماه‌های آخر دارای ثبات شد و باید تلاش کنیم امسال مردم احساس راحتی بیشتری کنند.”

ولید هلالات

#دلار     #بورس      #سهام

افزایش سرمایه / افزایش سرمایه / افزایش سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *