**روز گذشته ۱۰٫۲۵۰ نفر از هموطنان کرونا گرفتند.

۱)  حقیقی ها شگویا، واتی، وپست، شستا، فولاد، لابسا، نطرین، کلر خریدند. حقوقی ها وملل، کیسون، فملی، شپنا، فایرا، فارس.

۲) استایرن بوتادین رابر در بورس کالا ۴۶۵میلیون ريال، ABS هر تن ۵۴۳میلیون ريال، PET یا همان پلی اتیلن ترفتالات ۲۵۰-۲۸۲میلیون ريال، پلی پروپیلن ۴۲۰-۴۷۵ میلیون ريال، PVC هر تن ۳۳۷-۳۷۰ میلیون ريال، اسلب ۱۴۰میلیون ريال، شمش فولاد خوزستان ۱۰۹میلیون ريال.

۳) ارزش معاملات خرد ۴٫۳۷همت. خروج پول حقیقی ۲۷۱میلیارد تومان.

۴)دلار حواله سنا ۲۲٫۴۸۶-۲۲٫۶۲۳ تومان. (درهم ۲۳٫۳۶۰). اسکناس تهران ۲۵٫۷۹۰ تومان.

۵) در خصوص افزایش سرمایه والبر، دامین، دسبحان گزارش جدید به کدال رسید.

** صنایع و شرکت های بورسی

۶) مدیرعامل شرکت معدنی و‌ صنعتی گل‌گهر از افتتاح پروژه بزرگ خردایش شماره ۲ گل‌گهر توسط رئیس‌جمهور در روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد. مدیرعامل شرکت می گوید این طرح باعث افزایش بهره وری و کاهش بهای تمام شده می شود.

۷) فولاد مبارکه رکورد تولید در واحد نورد سرد را زد.

۸) دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی می گوید “پروسه واگذاری استقلال و پرسپولیس در حال انجام است و این تیم‌ها قرار است به صورت سهامی عام ارائه شود که البته ابعاد اجتماعی آن هم باید در نظر گرفته شود.”

۹) تقاضا و خروجی الومینیوم و الومینا در چین برای نیمه دوم سال افزایشی پیش بینی می شود. به طور کلی چشم انداز میان مدت و بلند مدت قیمت و حاشیه سود الومینیوم با توجه به هدف کربن زدایی چین و در نتیجه رشد تقاضا مثبت ارزیابی می‌شود.

۱۰) صبا فولاد خلیج فارس زیرمجموعه وصندوق، رکوردهای جدیدی ثبت کرد. رکورد تولید روزانه با ۳۸۶۷ تن ثبت شد.

۱۱) بهای سنگ آهن در معاملات امروز بازار فیزیکی بنادر و وارداتی باز هم افت داشت. . سخت گیری دولت چین در اعمال محدودیتهای زیست محیطی تولید فولاد، تامین کنندگان را از میزان تقاضای آتی سنگ آهن نگران کرده است. (سنگ آهن مدت زیادی است که ۱۶۰-۱۷۷دلار در نوسان است)

*اقتصاد داخلی و جهانی

۱۲) بایدن قرار است یک برنامه کمک مالی ۲٫۲۵ تریلیون دلاری را رونمایی کند. او پیشنهاد ۴۰۰ میلیارد دلاری را برای اعتبارات انرژی پاک در نظر گرفته است.

۱۳) نیویورک تایمز ارزش واقعی لایحه بازسازی زیرساختها که فردا توسط د‌ولت بایدن رونمایی میشود را ۳تریلیون$ برآورد کرده است!

۱۴) بازده اوراق ۳۰ ساله امریکا پس از افزایش به ۲.۴۶ درصد اکنون به ۲.۳۸ درصد کاهش یافته است. اوراق ده ساله نیز پس از آنکه به بالاترین سطح پس از همه‌گیری در ۱.۷۷ درصد رسید اکنون به ۱.۷۲ درصد کاهش یافته است.

۱۵) ، بایدن قصد دارد امروز برنامه خود را برای افزایش مالیات اعلام کند. طبق گمانه‌زنی‌ها بایدن قصد دارد نرخ مالیات شرکت‌ها را از ۲۱ درصد به ۲۸ درصد افزایش دهد.

۱۶) جی پی مورگان پیش‌بینی می‌کند، اوپک پلاس کاهش تولیدات خود را برای ماه مه تمدید کند. همچنین عربستان کاهش داوطلبانه تولیدات خود را دو ماه دیگر نیز تمدید می‌کند. روسیه از تمدید کاهش تولید اوپک پلاس حمایت می‌کند.

۱۷) اوپک پیش‌بینی می‌کند مازاد نفت تا پایان سه ماهه دوم سال جاری کاملا تمام می‌شود.

۱۸) شاخص هزینه واردات آلمان در ارزیابی ماه فوریه که انتظارات بازار برای آن عدد ۱.۳٪ بود به عدد ۱.۷٪🔺 رسید.

۱۹) افزایش شدید موارد ابتلا به کووید ۱۹در سراسر هند و اعمال جدید محدودیت ها نگرانی‌ها را از بابت بهبود شرایط اقتصادی افزایش داد .

۲۰) مشاور مالی نخست‌وزیر عراق گفته توافق ۲۰ ساله بغداد-پکن، پس از تصویب قانون بودجه این کشور، در سال جاری میلادی اجرایی خواهد شد.

۲۱) رویترز با اشاره به تخلیه روزانه ۶۵۰ هزار بشکه نفت ایران تنها در ۱۹ روز ابتدایی ماه مارس نوشت: پکن در ماه جاری میلادی یک حجم زیاد دیگری از نفت ایران را دریافت خواهد کرد.نزدیک به یک میلیون بشکه نفت ایران در روز در این ماه به چین می‌رسد.

۲۲) کشته‌شدگان کرونایی لندن صفر شد.

۲۳) افزایش سنگین مخارج دولت ها احتمال ایجاد یک بحران بدهی فراگیر را در سطح جهان تقویت کرده است. آنتونی گوترش- دبیر کل سازمان ملل- با اشاره به ریسک های بر سر راه توسعه پایدار جهان پس از مواجهه با کرونا گفت: چشم انداز رشد پایدار خیلی محتمل نیست. به گفته گوترش سال قبل تنها شش کشور جهان حجم بدهی های خود را کاهش دادند. کشورهای با درآمد پایین و متوسط رو به پایین در نتیجه کرونا استقراض بیشتری کرده اند و اکنون در توانایی آن ها برای بازپرداخت بدهی ها به کشورهای ثروتمند شبهه جدی وجود دارد. این مساله می تواند به موجب خود یک بحران بدهی جدید را در سطح جهان ایجاد کند. (علت تقویت شاخص دلار)

۲۴) کاپلان از فدرال رزرو می گوید “درمورد رشد اقتصادی امسال همچنان ۶٫۵ درصد را پیش‌بینی می‌کنم و این پیش‌بینی با احتساب بسته ۱٫۹ تریلیون دلاری است.انتظار تورم ۲٫۲۵ الی ۲٫۵ درصدی را برای سال آینده دارم. درصورت سقوط این نرخ به ۲ الی ۲٫۲۵ درصد تا سال ۲۰۲۲ جای تعجبی وجود ندارد.”

۲۵) یک مقام فدرال رزرو می گوید “اضافه شدن یک میلیون شغل پس از تابستان ممکن است منجر به ریسک‌های رو بالا (تورم) شود. پیش‌بینی‌ها از آمار اشتغالی که قرار است در پایان این هفته منتشر شود به طرز فزاینده‌ای مثبت است. این می‌تواند خبر خوبی برای اقتصاد باشد.”

۲۶) بانک مرکزی ایران می گوید “تامین ریال از منابع بانک مرکزی، به پشتوانه ارزهای مسدودی، موجب رشد پایه پولی و نقدینگی می شود. اما نکته: سیاستگذار پولی نمی تواند از قانون تمرد کند؛ بانک مرکزی نمی تواند از پرداخت های ریالی خودداری کند که طبق نص صریح قانون موظف به انجام آن است.”

**سیاسی

۲۷) طی روز جاری و پس از ۹سال، اتحادیه اروپا شماری از مقامات ایرانی را با طرح اتهام های حقوق بشری، مشمول تحریم قرار خواهد داد.آنطور که ادعا می شود اتحادیه اروپا متقاعد شده است که این افراد را مشمول ممنوعیت سفر و انسداد دارایی ها قرار دهد.

۲۸) سخنگوی دولت ایران می گوید “دولت چین به‌دلیل برخی ملاحظات مایل به انشار سند نبوده است اما با توافقی که صورت گرفت ایران اقدام به انتشار یک گزارش‌برگ کرد.”

موفق باشید. ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

ولید هلالات

#سهام   #دلار     #بورس_کالا

ارزش معاملات خرد / ارزش معاملات خرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *