**روز گذشته ۱۷٫۴۳۰ نفر کرونا گرفتند. ۲۳۶۹ نفر هم بستری شدند!

۱)  خپارس جهت افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دعوت به مجمع کرد، دماوند هم تاریخ مجمع را مشخص کرد. دقاضی، ختراک، حکشتی در خصوص حق تقدم گزارش دادند. رانفور تصمیمات افزایش سرمایه را روی کدال گذاشت.

۲) استایرن بوتادین رابر در بورس کالا ۴۵۶-۴۷۰ میلیون ريال معامله شد. ABS شبصیر ۷۰۷میلیون ريال، ABS پتروشیمی تبریز ۵۶۸میلیون ريال، بیلت فایرا ۵۶۵ میلیون ريال، PET شگویا ۲۸۰-۳۳۰ میلیون ريال، پلی پروپیلن ۴۲۴-۴۶۸ میلیون ريال، PVC هر تن ۳۳۸-۳۶۲ میلیون ريال. اسلب فخوز ۱۴۶میلیون ريال، شمش فخوز ۱۰۸میلیون ريال، ورق فجر ۲۴۷میلیون ريال.

۳) ارزش معاملات روز سه شنبه ۳همت. خروج پول حقیقی ۲۲۶میلیارد تومان. حقیقی ها پارسیان، شتران، فایرا، غبشهر، خزامیا خریدند. حقوقی ها شپنا، وتجارت، برکت، وبملت، خساپا، اپال.

۴)دلار حواله سنا ۲۲٫۶۷۴ – ۲۲٫۷۷۵ تومان. اسکناس تهران ۲۵٫۲۵۰ تومان.

**صنایع و شرکت ها

۵) شیخان در مورد نرخ افزایش سیمان خاکستری می گوید “میزان افزایش نرخ سیمان خاکستری قطعا بیش از ۳۵ درصد خواهد بود و بعد از تکمیل امضاها در چند روز آینده، ابلاغ خواهد شد.”

۶) وزیر صمت در نامه ای به رئیس جمهور، واگذاری باقیمانده سهام دولتی ایران خودرو را خواستار شد.

۷) مدیرعامل بورس کالا می گوید ” امسال معاملات آتی سکه با شیوه‌ای‌ متفاوت برای معامله‌گران بورسی ممکن خواهد شد. به گفته سلطانی‌نژاد اوراق آتی طلا با ضمانت واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا راه‌اندازی خواهد شد.”

۸) دیرعامل پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس می گوید “درآمد این شرکت با وجود اینکه ۴۵ تا ۴۸ درصد خوراک آن تأمین شده، روزانه ۴۰ میلیارد تومان است. همچنین در خصوص پروژه جمع آوری گازهای مشعل، ز مجموع ارزش یک میلیارد یورویی این پروژه تا دو ماه آینده ۷۰۰ میلیون یورو به قرارداد تبدیل می‌شود که دستاورد بسیار مطلوبی است و می‌تواند رؤیای جمع‌آوری گازهای مشعل را به واقعیت تبدیل کند.”

۹) صادرات کالایی بدون نفت خام ایران در سال ۱۳۹۹، از نظر وزن با ۱۶درصد کاهش نسبت به سال گذشته، به ۳۳٫۴میلیون تن رسیده و از نظر ارزشی نیز با افت ۱۶درصدی مواجه شد و به ۳۸٫۴ میلیارد دلار رسیده است. واردات کشور نیز از نظر مقداری افت ۶ درصدی و از نظر ارزشی افت ۱۲درصدی داشته و به ۳۴٫۵ میلیارد دلار رسیده است.

۱۰) مختار بخشیان قائم‌مقام مجری طرح نورد گرم ۲ شرکت فولاد مبارکه می گوید “این ابر پروژه سه سال دیگر به بهره برداری می رسد.”

۱۱) شرکت سرمایه گذاری غدیر رسما وارد سرمایه گذاری در مس شد. شرکت زاگرس مس سازان که توسط شرکت سرمایه گذاری غدیر خریداری و کار خود را آغاز کرده، در حال راه اندازی طرح های توسعه ای مرتبط با مس است.

۱۲) هپکو تامین کننده و تعمیر کننده ماشین آلان ملی مس، کگل و کچاد خواهد بود.

۱۳) شركت پارس فولاد سبزوار تولید کننده ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سبزوار است که مواد اولیه آن از شرکت اپال پارسیان سنگان از شرکت های زیر مجموعه اپال تامین می شود. این شرکت در آینده نزدیک عرضه اولیه می شود.

۱۴) قیمت فولاد در بازار داخلی چین به سطح سال ۲۰۰۸ رسید! ورق گرم در اروپا از ۱۰۰۰ دلار هم عبور کرد!! در CIS آخرین قیمت ۹۸۰دلار است!!!

۱۵) یک رسانه تحلیلی می گوید “قیمت متانول صادراتی ایران در هفته جاری حدودا ۳۱۰ دلار در هر تن CFR چین گزارش شده است.”

**اقتصادی

۱۶) صندوق بین المللی پول با بروزآوری پیشبینی رشد اقتصادی کشورها اعلام کرد که انتظار دارد اقتصاد دنیا امسال ۶% رشد کند که ۰٫۵%+ بالاتر از پیشبینی ۳ ماه قبل این نهاد است.

۱۷) دکتر فائوسی تایید می‌کند که آمریکا در لبه‌ی یک خیزش دوباره در آمار کرونا است و همچنین می‌گوید که مردم باید سفرهای هوایی را محدود به موراد ضروری کنند

۱۸) اگر واکسیناسیون کافی باشد و نرخ بستری در بیمارستان پایین باشد، کالیفرنیا تقریباً به تمام محدودیت های تجاری COVID-19 در ۱۵ ژوئن پایان می دهد

۱۹) پیش‌بینی‌های EIA از تقاضای نفت به این شکل است که “تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱ ۵.۵ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داشت (۱۸۰ هزار بشکه بیشتر از پیش‌بینی قبلی)، تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۲ ۳.۶۵ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داشت (۱۸۰ هزار بشکه کمتر از پیش‌بینی قبلی).

۲۰) پیش‌بینی‌های صندوق بین المللی پول در خصوص رشد اقتصادها به این شرح است که “رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۱ ۸.۴ درصد خواهد بود (پیش‌بینی ماه ژانویه ۸.۱ درصد بود)، رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۱ ۶.۴ درصد خواهد بود (پیش‌بینی ماه ژانویه ۵.۱ درصد بود).

۲۱) وزیر خزانه داری ایالات متحده جانت یلن می گوید رشد قویتر ایالات متحده برای چشم انداز کل اقتصاد جهانی مثبت خواهد بود. وی همچنین انتظار دارد که بهبودی اقتصادی خیلی سریع باشد و سال آینده ایالات متحده به اشتغال کامل باز گردد. دولت ها را تشویق می کنم که خیلی زود دست از حمایت برندارند.”

۲۲) نرخ بیکاری ناحیه یورو در ارزیابی ماه فوریه که انتظارات برای آن عدد ۸.۱٪ بود بدتر از انتظارات به عدد ۸.۳٪🔺 رسید.

۲۳) امیر صباغ می گوید ” ارزش بازار پولهای الکترونیکی دنیا از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرده که مرتبط با رسیدن اتریوم به بالاترین سطح تاریخی خود است”

*سیاسی

۲۴) عراقچی نماینده ایران در مذاکرات می گوید ” گفت‌وگوهایی که الان صورت می‌گیرد گفت‌وگوی فنی و حقوقی در خصوص نحوه اجرای برجام توسط آمریکا و بعد توسط ایران. حتی درباره خود برجام مذاکره‌ای صورت نمی‌گیرد چه برسد به مذاکرات فرابرجامی. اینکه ۱+۴، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در ذهن خودشان امیالی دارند و در آینده دوست دارند گفت‌وگوهایی دیگری صورت بگیرد، اصلا به ما ربطی ندارد. موضوع جمهوری اسلامی ایران کاملا مشخص است. هیچ گفت‌وگویی با اینها در موضوعات دیگر اصلا ندارد.اگر پیشرفتی حاصل شده باشد ادامه می‌دهیم و اگر ببینیم اینها در مذاکره فقط وقت تلف می‌کنند یا اهداف دیگری دارند طبیعی است گفت‌وگوها را در همین سطح هم متوقف خواهیم کرد.در اجرای تعهدات هم بحث گام به گام اصلا نداریم، همه مجموعه اقداماتی که باید صورت بگیرد در یک گام که اسم آن را وضعیت نهایی گذاشته‌ایم، در آنجا صورت خواهد گرفت و در یک مرحله انجام می‌شود. نه گام به گام داریم و نه مذاکره مستقیم نه مذاکراتی فراتر از برجام. اینکه اروپایی‌ها می‌توانند آمریکا را مجاب کنند به برجام بازگردد و تحریم‌های خود را لغو کند؟ نمی‌دانم، باید ببینیم که آیا قادر خواهند بود یا نخواهد بود. اگر توانستند ما هم راستی آزمایی می‌کنیم و برمی‌گردیم و اگر نتوانستند که همین وضعیت فعلی است، ما نه اصراری داریم و نه عجله‌ای داریم و نه شتابی در این زمینه خواهیم کرد.”

۲۵) العربیه و رسانه‌های صهیونیستی نیز «بر اساس گزارش های تأیید نشده» ادعا کردند که یک کِشتی با پرچم ایران در دریای سرخ هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

۲۶) آمریکا صنایع دفاعی ترکیه را تحریم کرد.

۲۷) پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید “می‌پذیریم که تحریم‌های ناسازگار با برجام برداشته شوند. این موضوع، یکی از محورهای اصلی گفت‌وگو در وین است.”

۲۸) جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید می گوید ” انتظار داریم، که درباره برجام این یک روند طولانی باشد.”

۲۹) نماینده ویژه روسیه می گوید ” احیای برجام به سرعت اتفاق نخواهد افتاد. [این مهم] زمان خواهد برد. تا کی؟ کسی نمی‌داند. مهم‌ترین چیز پس از نشست امروز کمیسیون مشترک این است که کار عملی برای رسیدن به این هدف آغاز شده است.”

موفق باشید. ۱۸ فروردین ۱۴۰۰

ولید هلالات

#افزایش_سرمایه      #بورس_کالا     #سهام

افزایش سرمایه / افزایش سرمایه / افزایش سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *