۱) دلار حواله سنا ۲۲٫۸۸۶ – ۲۳٫۰۱۹ تومان. اسکناس تهران ۲۴٫۷۸۰ تومان.

۲) الکیل بنزن خطی شیران در بورس کالا، ۳۰۸میلیون ريال، الکیل بنزن سنگین ۱۷۶میلیون ريال، اوره ۴۷-۴۹ میلیون ريال، لوب کات سبک ۹۲٫۳میلیون ريال، وکیوم باتوم ۵۸-۶۳ میلیون ريال.

۳) نرخ بازار بین بانکی در تاریخ ۱۹ فروردین توسط بانک مرکزی ۱۹٫۸۷درصد گزارش شده است. نرخ توافق بازخرید ۱۹٫۸درصد.

۴) روز شنبه ارزش معاملات ۱٫۴همت. خروج پول حقیقی ۵۲۹میلیارد تومان. حقیقی ها حق تقدم کخاک و حق تقدم پترول به همراه نمرینو خریدند. حقوقی ها اپال، وملل، شستا، غپاک، شپنا، وپاسار، نوری.

۵) پارتا، وسین، غگرجی، قپیرا، دپارس، قچار، بسویچ، تماوند، ومعادن، درهآور، فروی مجوز افزایش سرمایه گرفتند. شپاکسا پیشنهاد افزایش سرمایه داد.

**صنایع و شرکت ها

۶) یک منبع مطلع در پتروشیمی اراک طی مصاحبه ای از تداوم خرید نفتا با تخفیف مناسب خبر داده است. این فرد در مصاحبه ای که همفکران و بتاسهم منتشر کرده اند می گوید ” با پالایشگاه ستاره خلیج فارس صحبت کردیم و قیمت را به منهای ۲۰ درصد فوب خلیج فارس رساندیم. همچنین از شیراز با قیمت منهای ۱۹ درصد فوب خلیج فارس خرید کردیم. حاشیه سود پاییز تکرار پذیر نیست چون تعدیلات مساعد ۲ فصل قبلی هم در آن لحاظ شده است.”

۷) پارسیس تحلیل می گوید “میانگین ماهانه نسبت P/E ttm بازار در فروردین ۱۳۹۹، به ۱۲٫۹۷ مرتبه رسیده است. لازم به توضیح است که نسبت P/E ttm بازار در روز ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در سطح ۱۲٫۶۹مرتبه قرار دارد. به نظر با اعلام گزارشات ۱۲ ماهه و با فرض ثبات در قیمتها، این نسبت حداقل ۲ واحد دیگر کاهش پیدا خواهد کرد.”

۸) ایران خودرو به زودی یک محصول کراس اوور رونمایی می کند.

۹) رئیس شورای رقابت می گوید “منتظر اعلام نرخ تورم بخشی ۶ ماهه از سوی بانک مرکزی برای تغییر نرخ خودرو هستیم”

۱۰) از ٥٣ قلم خوراکی منتخب، تعداد ٣٩ قلم، درصد تغییر سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌ای کل کشور (٤٨,٧ درصد) داشته‌اند. در اسفند ماه ١٣٩٩ تغییرات متوسط قیمت مربوط به “شکر” با ٧,٩ درصد و “قند” با ٧.٥ درصد افزایش نسبت به ماه قبل ثبت شده که بیشترین رشد کالاهای خوراکی است.

۱۱) صنعت و معدن می گوید ” در هفته جاری نرخ روانکار صادراتی از بنادر ایران در یک جهش خیره کننده ۲۰۰ دلاری به عدد بی سابقه ۱٫۱۱۰ دلار رسیده است.”

۱۲) تجارت نفت در مطلبی نوشت “سود تولید هر تن پلی اتیلن ترفتالات (PET) از محدوده ی ۲۰۰ دلاری به حدود ۳۷۵ دلار رسیده است. “

۱۳) پلتس می گوید “در هفته گذشته منواتیلن‌گلایکول در اکثر بازارها نزولی بود اما بازار بازار متانول رونق خوبی داشت.”

۱۴) طبق پیش بینی های اولیه دانشگاه ایالتی کلرادو ، فصل طوفان های آتلانتیک ۲۰۲۱ یک فصل شلوغ دیگر خواهد بود و احتمال افزایش طوفان های بزرگ در امتداد خط ساحلی قاره آمریکا وجود دارد. احتمال خاموش شدن ، آسیب دیدن امکانات برای صنعت نفت و گاز ایالات متحده وجود دارد.

۱۵) پیش بینی ۱۷ طوفان ، ۸ hurricanes (طوفان به همراه سیلاب) و ۴ major hurricanes (طوفان بزرگ) برای آمریکا می تواند بازارهای کالایی را تحت تاثیر قرار دهد.

۱۶) اویل‌اکس اعلام کرد واردات رسمی نفت چین در ماه مارس ۸٫۸۱ درصد سقوط کرده و به ۱۱٫۲۶ میلیون بشکه در روز رسیده است که علت آن برقراری جریان بزرگ نفت ایران به سوی چین است که در این داده‌ها نیامده است. طبق برخی تخمین‌ها در ماه مارس چین روزانه بین ۸۵۶ هزار تا ۱ میلیون بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است که بیش از ۲ برابر مقدار این واردات در ماه فوریه است.

۱۷) صادرات بنزین اروپا در ماه مارس به بالاترین سطح یک ساله رسید . با افزایش تقاضای ایالات متحده جریان تقاضای کم آفریقا و شرق سوئز جبران شد.

۱۸) امیر صباغ می گوید ” شاخص قیمت فولاد چین در ماه مارس با رشد ۸٫۳۱ واحدی به ۱۳۵٫۵۶ رسیده و همزمان مصرف فولاد چین در ۲ ماه ابتدای ۲۰۲۱ نیز جهش ۱۲٫۲%+ داشته و از مرز ۱۶۸٫۵۵ میلیون تن عبور کرده است! تولید نیز با رشد ۱۲٫۹%+ به ۱۷۴٫۹۹ میلیون تن رسیده است”

**اقتصادی

۱۹) سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید “اگر بتوانیم رشد نرخ ارز و نقدینگی را کنترل کنیم، می‌توانیم مانع از بروز شوک جدیدی به اقتصاد شویم.”

۲۰) نتایج نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد فضای کوتاه مدت بازار طلا درباره روند صعودی قیمت‌ها بار دیگر به خوش بینی گراییده است.

۲۱) آمارهای گمرک نشان می‌دهد ایران در سال گذشته بیش از ۲.۹ میلیارد دلار بنزین علی رغم تحریم‌ها صادر کرده است.

۲۲) وزیر اقتصاد از بانکهای دولتی خواست تا حداکثر سود ۱۶ درصد یکساله را رعایت کنند؛ در واقع نرخ هایی که بالاتر از این عدد پرداخت شود، هزینه قابل قبول مالیاتی نیست.

۲۳) خبرگزاری فرانسه می گوید “واشنگتن در گفت‌وگوهای وین ایده‌های “بسیار جدی” در مورد چگونگی احیای توافق هسته‌ای به ایران ارائه داد اما منتظر است تهران نیز از خود جدیت نشان دهد.”

۲۴) رویترز می گوید “اگر ایران به موضع خود پایبند بماند که هر تحریمی که از سال ۲۰۱۷ اعمال شده است باید لغو شود یا هیچ معامله ای انجام نشود، ما به سمت یک بن بست پیش می رویم.”|درگیری ایالات متحده و ایران در مورد تحریم ها ؛ ایالات متحده “بن بست” احتمالی را می بیند.”

۲۵) نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در حساب توییتری خود نوشت که نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام به احتمال زیاد ۲۵ فروردین در وین برگزار خواهد شد.

۲۶) عراقچی می گوید “اگر آمریکا همه تحریم‌ها را لغو کند ایران به تعهدات خود عمل می‌کند”

۲۷) «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز ۷ آوریل (۱۸ فروردین) تایید کرده است که در کارخانه ساخت صفحات سوخت در اصفهان، ایران شش صفحه سوخت قراضه تابش نشده برای رآکتور تحقیقاتی تهران را ذوب کرده است که این صفحات سوخت شامل کیلوگرم اورانیوم غنی شده تا ۲۰ درصد U-235 است».

۲۸) عراقچی می گوید ” احیای برجام تا قبل از انتخابات؟ توافق سه ماهه با آژانس برای ما بیش از انتخابات اهمیت دارد؛ یک ماه و نیم آن نیز گذشته. اگر این توافق منقضی شود، در وضعیت سختی قرار خواهیم گرفت؛ انتخابات هم به این سختی اضافه خواهد کرد.”

موفق باشید. ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

ولید هلالات

#بورس  #بانک  #دلار  #طلا  #صادرات

دلار حواله سنا / دلار حواله سنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *