دامنه نوسان از امروز -۳ تا +۶ است. حجم مبنا و قانون گره همچون گذشته اعمال می شود و تغییری نکرده است.

۱) دلار حواله سنا ۲۳٫۱۰۶ – ۲۳٫۲۹۰ تومان. اسکناس تهران ۲۴٫۲۰۰ تومان.

۲) در بورس کالا استایرن بوتادین رابر ۴۴۶-۴۶۰ میلیون ريال، ABS شبصیر ۶۷۲میلیون ريال، پلی استایرن انبساطی ۳۲۵میلیون ريال، PVC شپترو ۳۵۳میلیون ريال، شمش فولاد خوزستان ۱۲۰میلیون ريال، ورق سرد خودرو فولاد مبارکه ۲۲۶میلیون ريال، ورق گالوانیزه فجر ۲۶۳ میلیون ريال. ورق گرم فوکا ۱۶۳٫۷ میلیون ريال.

۳) بانک مرکزی این هفته با بازخرید اوراق سررسید ۱۴ روزه با حداقل نرخ ۱۹٫۸۰ درصد به میزان ۵همت موافقت کرد.

۴) روز سه شنبه ارزش معاملات ۳٫۷همت. خروج پول حقیقی ۲۸۰میلیارد تومان. خروج پول از صندوق های درآمد ثابت ۵۴میلیارد تومان.

۵) حقیقی ها در فروردین ۷٫۱همت خروج پول از بازار داشتند. بالاترین رقم خروج پول دی شهریور و دی بوده و به ترتیب ۱۶٫۱ و ۱۷٫۷ همت گزارش شده است. (منبع: خلاصه بازار)

۶) روز سه شنبه حقیقی ها وبملت، وپارس ، ونوین، خساپا، وبصادر، وخاور، شپدیس، آریان، فولاد خریدند. حقوقی ها برکت، وملل، شستا، شبندر، شپنا، فاسمین.

۷) در خصوص بخشی از فرآیند افزایش سرمایه در نمادهای دکوثر، دارو، بهپاک، شسینا، بسویچ، ارفع، ومعادن، پکویر … گزارش جدید به کدال رسید.

صنایع و شرکت ها

۸) مدیرعامل ومعادن می گوید ” پروژه کنسانتره ۱.۲ میلیون تنی در صبا نور (کنور) در دستور کار است ، همچنین در صبا نور پروژه گندله ، کنسانتره و سرب و روی در برنامه داریم. “

۹) لابسا بابت موتورهای کولری افزایش نرخ گرفت.

۱۰) غشوکو برای تمامی محصولات افزایش نرخ گرفت که میانگین آن ۲۶درصد رشد است.

۱۱) خمحرکه بابت گیربکس های گروه محصول پژو افزایش نرخ ۲۲درصد گرفت.

۱۲) شبندر ۳۰هزار بشکه به ظرفیت خود افزوده که بخش مهمی از خروجی آن نفت کوره است ازین زاویه اعلام کرده حدود ۵درصد اثر مثبت بر سود این شرکت دارد.

۱۳) های وب با وزارت ارتباطات قراردادی با موضوع ایجاد پوشش صوت و دیتا در تعداد ۲۰۰ روستا امضا کرده که ارزش آن ۲۴۰میلیارد تومان است.

۱۴) وتجارت بخشی از دارایی های خود را به ارزش تقریبی ۲٫۷همت به مزایده گذاشت.

۱۵) مالکیت شپنا بر پتروشیمی اصفهان با نماد شصفها به ۴۱٫۵درصد رسید. (ممکن است شپنا اثرات مثبتی بر عملیات شصفها داشته باشد)

۱۶) شکربن در دادگاه بابت گران فروشی سال ۹۷ حدود ۳۲میلیارد تومان محکوم شده که آن را به دیوان عالی جهت اعتراض برده و هنوز رای صادر نشده است.

۱۷) مدیرعامل ایران‌خودرو از افزایش تولید در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داده است. وی گفته است که ” تا روز گذشته بیش از ۲۶ هزار دستگاه خودرو تولید شده است؛ در همین بازه زمانی حدود ۳۷ هزار دستگاه خودرو به دست مشتریان رسیده که نسبت به فروردین سال گذشته بهبود ۴۷۴ درصدی را نشان می‌دهد. “

۱۸) دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی می گوید “بانک‌هایی که سود بیشتر از ۱۸ درصد می‌دهند، جریمه می‌شوند”

۱۹) تولید سنگ آهن واله در سه ماهه اول سال به دلیل بهره وری پایین تر معادن و آتش سوزی نوار نقاله بارگیری کشتی (ship loader) در طول سه ماهه مذکور، کمتر از انتظار بازار بود. کاهش ۲ درصدی تولید ریوتینتو در سنگ آهن نیز گزارش شده است. سنگ آهن ۶۲درصد چین به ۱۸۷٫۷ دلار در هر تن رسید.

۲۰) استیل پرایس می گوید “مقایسه شمش صادراتی CIS که اغلب به عنوان شاخص بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد و بازار داخلی چین نشان می‌دهد که در حال حاضر بازار داخلی چین است رهبری بازار جهانی را در دست دارد.” (قیمت شمش داخلی چین ۷۶۸دلار است)

۲۱) امیر صباغ می گوید “نتیجه مزایده اسلب صادراتی شرکت فولاد خوزستان فوب ایران امروز سه شنبه ۷۲۰$ در هر تن رقم خورد که جهش ۹۰$+ یا ۱۴٫۲% نسبت به مزایده قبلی داشته و بخش عمده ای از اختلاف قیمت فوب ایران با دنیا را می پوشاند!”

۲۲) قیمت ورق گرم امارات به ۱۰۲۰ دلار در هر تن رسید.

**اقتصادی

۲۳) رئیس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید بخش خصوصی موفق شده قرارداد واردات شش میلیون دوز واکسن کرونا را نهایی کند.

۲۴) بهروز ملکی می گوید ” مسکن امروز با قیمت دلار ۲۸ هزار تومان معامله می شود. به طور میانگین ۱۰ درصد خانه های ایرانی خالی هستند، امروز روی تاثیر خانه‌های خالی روی گرانی مسکن تبلیغات زیادی می‌شود که به اعتقاد من تأثیر زیادی ندارند.قیمت متوسط یک متر مربع مسکن در تهران در ۱۰ سال گذشته بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار در نوسان بوده است و می توان هر متر مربع را به طور میانگین هزار دلار فرض کرد. با توجه به همبستگی قیمت مسکن به دلار، می توان توقع داشت با کاهش ارزش دلار، بازار مسکن هم تاثیر بگیرد. پیش بینی من کاهش دلار به ۲۰ هزار تومان یا کمی پایین‌تر و سپس برگشت آن تا ۲۳ و ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان است، در نیمه دوم سال دلار ممکن است از قیمت فعلی نیز بالاتر برود.”

۲۵) دکتر مجید شاکری می گوید “به نظر می رسد پس از طی کردن دوره اولیه پس از توافق دلار روی عددی به تعادل برسد. ممکن است بانک در ابتدا تزریق شدیدی کند و ارز کاهش زیادی پیدا کند اما احتمالاً بانک به سمت ارز پاشی مداوم نخواهد رفت و بعد از آن به احتمال زیاد ثبات بلندمدتی داشته باشیم. بسته به دیگر سیاست ها به خصوص نرخ بهره این دوره می تواند بلندتر هم بشود. تصور تغییر قیمت دلار نسبت به امروز چندان شدید نخواهد بود و در صورت تغییر نکردن دیگر شرایط ثبات بلندمدتی در پیش خواهیم داشت.”

۲۶) تحلیلگران موسسه ING Economics می گوید “به رغم نگرانیهایی که در خصوص تقاضا برای نفت در بعضی از مناطق وجود دارد، ضعف دلار آمریکا و انتظارات برای کاهش سطح ذخایر نفت، از بهای کالاها حمایت می کند.”

۲۷) وزیر بهداشت فرانسه می گوید با کاهش منطقه ای اقدامات قفل زنی موافق است. (بازگشایی اقتصادها)

۲۸) در انگلستان، نرخ بیکاری ماه فوریه که پیش بینی برای آن عدد ۵٪ بود بهتر از انتظارات به عدد ۴.۹٪ 🔻رسید.

۲۹) پاول، ریاست فدرال رزرو می گوید “ما انتظار تورم بالا نداریم اما آماده مقابله با استرس‌های مشابه دهه ۱۹۷۰ هستیم.تورم بسیار پایین به خانواده‌های آمریکایی و کسب و کارها اسیب می‌زند.به نظر می‌رسد بهبود در ایالات متحده خوب است.فدرال رزرو در حال خرید اوراق قرضه در سرعتی « بدون ارتباط با کسری مالی» است. بازده پایین خزانه‌داری یعنی تقاضا برای دارایی‌های ایمن با نقدشوندگی بالا زیاد است. افزایش موارد ابتلا به کرونا نگران کننده است اما با واکسن می‌توانیم به شرایط عادی بازگردیم.”

۳۰) دولت ژاپن در شهرهای توکیو، اوساکا و هیوگو به علت کرونا اعلام وضعیت اورژانسی می‌کند. (قفل زنی به اقتصاد ها)

**سیاسی

۳۱) رئیس جمهور افغانستان می گوید “به نظرم چین یک قدرت مداخله جو نیست.”

۳۲) عراقچی می‌گوید در مذاکرات وین پیش‌نویس‌هایی از سوی همه طرف‌ها آماده و بین اعضاء ۴+۱ رد و بدل شده است.

۳۳) برخی می گوید “اسرائیل از دولت بایدن خواسته است تا افزایش سطح و دسترسی‌ بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یکی از موارد توافق جدید ذیل برجام با تهران باشد.”

۳۴) وزیر خارجه فرانسه می گوید “تعدادی از موانع فنی و سیاسی باید کنار گذاشته شوند تا مذاکرات هدفمند و سازنده‌تر شوند.”

۳۵) سخنگوی وزیر خارجه امریکا می گوید “گفت‌وگوهای وین مثبت بود و پیشرفت‌هایی وجود داشته اما همچنان مسیر طولانی پیش روی ماست. هیچ امتیازی پیش از اطمینان یافتن از پایبندی کامل ایران به برجام نمی‌دهیم.”

۳۶) پرس تی.وی می گوید “دستورالعمل آمریکا صرفا تعلیق تحریم‌ها و نه لغو کامل آنها است. در صورت رفع برخی تحریم‌ها، آمریکا قصد دارد آنها را در بازه‌های ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه تمدید کند.”

۳۷) عراقچی می گوید “منبع مطلع پرس تى وى مطلع نيست”

۳۸) پرس تی.وی می گوید “بهتر است آقای عراقچی به جای زیر سوال بردن اعتبار منبع خبری پرس‌تی‌وی، اعلام کند که دقیقا کدام بخش از اطلاعات ارائه شده توسط این منبع مخدوش است. پرس‌تی‌وی پیگیر شنیدن پاسخ عراقچی است.”

ولید هلالات

#بورس_کالا     #سهام     #دلار

دامنه نوسان / دامنه نوسان / دامنه نوسان / دامنه نوسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *