دلار حواله سنا ۲۲٫۷۹۵ – ۲۱٫۹۷۵ تومان. اسکناس تهران ۲۲٫۳۰۰ تومان.

در بورس کالا ، اسلاک واکس ۱۲۸-۱۸۰ میلیون ريال بر اساس گرید. الکیل بنزن سنگین ۲۰۰میلیون ريال، پارافین واکس سنگین ۱۴۵میلیون ريال، شمش آلومینیوم ۵۷۹میلیون ريال، کنسانتره سنگ آهن چادرملو ۲۴٫۱میلیون ريال، کاتد کس ۲٫۲۶۹ میلیون ريال. ورق گالوانیزه لوازم خانگی ۲۶۱میلیون ريال.

ارزش معاملات خرد روز یکشنبه ۱٫۹۳همت. خروج پول حقیقی ۴۰۳میلیارد تومان. ورود پول به صندوق درآمد ثابت ۱۳۳میلیارد تومان.

در خصوص یکی از بخش های فرآیند افزایش سرمایه #قرن #تمدن #پارتا #غمینو #فولاژ #درهآور #دارو گزارش جدید به کدال رسید.

جلسه سران قوا با موضوع بازار سرمایه ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد

**صنایع و شرکت ها

وتجارت در یک شفاف سازی گفت “با توجه به وضعیت باز ارزی مثبت این بانک در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۳۰، قطعاً اعمال نرخ‌های جدید در تسعیر مبالغ ارزی دارای آثار درآمدی بوده، لیکن تعیین مبلغ دقیق آن منوط به تهیه صورتهای مالی پایان سال می باشد.”

شرکت فرآورده‌های غذایی و قند یاسوج مجددا به مالک اولیه یعنی بانک تجارت بازگشت. این مساله به دلیل عدم ایفای تعهدات از سوی خریدار این شرکت بوده است.

بانک سامان، وسینا، وبصادر، وخاور، رفاه

لخزر مجوز افزایش نرخ در تمامی محصولات خود به جز لباسشویی را دریافت کرد.

دلار پتروشیمی ها این هفته ۲۲۸٫۷۱۸ ريال برای قیمت پایه بورس کالا اعلام شد.

مدیر امور سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران درخصوص معافیت مالیاتی شرکت و تاثیرات ناشی از آن می گوید ” توانستیم مجموعا برای سال ۹۰ تا ۹۵ بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان معافیت مالیاتی اخذ کنیم. شرکت به دنبال این است که بتواند این معافیت ها را برای سال ۹۶ و ۹۸ اخذ کند که به محض انجام این مهم اطلاع رسانی خواهد شد.”

مدیرعامل شستا از فروش تجمیعی ۸۳۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های مدیریتی شستا در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ خبر داد. فروردین‌ماه ۱۳۹۹ فروش تجمیعی شرکت‌های مدیریتی شستا ۳۵۰۰ میلیارد تومان بود که رشدی ۲٫۳ برابری را نشان می‌دهد.

محمد باقری عضو ناظر مجلس در شورای رقابت می گوید ” حتما باید ساختار قیمت‌گذاری خودرو تغییر کند. قیمت باید از مکانیسم عرضه و تقاضا مشخص شود و نباید به عهده شورای رقابت یا نهاد دیگری باشد. در برخی موارد هم به نظر می‌رسد که مشکل قانونی وجود دارد.”

جلسه ای در خصوص قیمت گذاری خودرو طی روز جاری برگزار می گردد اما مشخص نیست که در این جلسه قیمت ها تغییر کند یا خیر.

صنعت و معدن می گوید ” بنا بر داده‌های ICIS اوره (فوب ایران) در هفته اخیر با نرخ ۲۶۸ دلار معامله شده و رشد ۱۳ دلاری داشته است. همچنین نرخ اوره (فوب خلیج فارس، نت بک آمریکا) رشد ۱۳ دلاری داشته و به ۳۴۵ دلار رسیده است.”

روز گذشته جلسه ای در خصوص نگرانی ها در خصوص تامین آب صنایع برگزار شد و امیدواری ها برای پیشبینی های لازم در فصل گرما به وجود آمده است.

متوسط قیمت‌ گاز در چهار هاب بزرگ دنیا در هفته اخیر ۱۸ سنت به ازای هر مترمکعب بوده است.

معدن۲۴ در مطلبی نوشت ” در بازار جنوب شرق آسیا قیمت ورق گرم وارداتی طی هفته گذشته صعودی بوده و فعالیت بازار ورق گرم ویتنام با توجه به نزدیکی تعطیلات روز کارگر بیشترهم شده بود. قیمت های پیشنهادی ورق گرم وارداتی به ۱۰۰۰ دلار هر تن سی اف آر رسیده و عرضه کننده ها همچنان به فکر افزایش قیمت هستند.”

طی هفته گذشته محموله هایی از اسلب روسیه در ۸۵۰ دلار هر تن سی اف آر جنوب شرق آسیا معادل ۸۲۵ تا ۸۳۰ دلار هر تن فوب حمل جولای معامله شد که تا ۵۰ دلار نسبت به اواسط ماه قبل رشد داشته است.

تولید کنسانتره فراگیر سناباد از ظرفیت فراتر رفت. مدیرعامل شرکت می گوید ” یکی از مهم ترین اهداف سیمیدکو در سال ۹۹، دستیابی به ظرفیت کامل کارخانه بود که در تولید کنسانتره به ظرفیت اسمی کارخانه دست یافتیم.” طی سال گذشته ۲ میلیون ۵۱۶ هزار تن کنسانتره در این شرکت تولید شد. (زیرمجموعه فخوز است)

هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه توکا توسط مدیرعامل افتتاح شد. عظیمیان گفت ” درصورتی‌که بتوانید امکان تعاملات با بازارهای بین‌المللی را فراهم آورید، فولاد مبارکه همواره در کنار شما خواهد بود.”

به گزارش مجله تخصصی S&P Global Platts در روز ۳۰ آپریل ۲۰۲۱، پس از دو هفته پرشور و شوق، اگرچه شاهد افت محسوسی در بازار اروماتیک‌ها نبودیم اما از رونق بازار – به خصوص برای بنزن و استایرن منومر- کم شد.

امیر صباغ نوشت “شیلی بزرگترین تولیدکننده مس دنیا میگوید که تولید این کشور برای دهمین ماه متولی در ماه مارس نزولی بوده و با افت ۱٫۳%-🔻به ۴۹۱٫۷۲ هزار تن رسیده است. تولید فصل اول ۲۰۲۱ نیز با افت ۲٫۲%-🔻 به ۱٫۴ میلیون تن میرسد. محدودیتهای کرونا به همراه افت عیار معادن شیلی و مشکلات تعمیر و نگهداری از عوامل افت تولید است. آمار نشان از بازگشت کامل تقاضای مس جهانی از سوی چین داشته و تقاضا بیش از دوره قبل از کرونا است.

*اقتصادی

نرخ سود بیشتر از رقم اعلام شده مشمول هزینه قابل قبول مالیاتی نمی شود .

وزیر نیرو گفت ” انتظار داریم نخستین بازپرداخت بدهی ها (از سوی عراق) در روزهای آتی انجام شود”

رییس جمهور ترکیه خبر بازگشایی سه مرز زمینی ترکیه و ایران را در هفدهم ماه می و پایان قرنطینه سراسری اعلام کرد.

مایک مولر ، رئیس ویتول آسیا می گوید “جایی برای بازگشت نفت از ایران وجود داردایران انتظار دارد تا سومین دور مذاکرات میان تهران و برخی از امضاکنندگان توافق هسته ای که در وین برگزار شد، تا ۲٫۵ میلیون بشکه در روز نفت خام صادر کند.”

قیمت های پتروشیمی هند تحت فشار است، زیرا افزایش مجدد و شدید موارد COVID-19 و محدودیت های تحرک در سراسر کشور، تقاضا از بخشهای اصلی پایین دست را کاهش می دهد.

در آوریل، میزان تولید نفت خام و میعانات روسیه روزانه ۱۰٫۴۶ میلیون بشکه در روز بوده است.

خرید طلا توسط چین در سه ماهه اول سال جاری ۹۳.۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

موسسه مودیز اعلام کرد رشد اقتصادی ایالات متحده در سال جاری نزدیک ۷ درصد خواهد بود.

در خصوص واردات واکسن خصوصی گفته می شود ” نخستین محموله که احتمالا ۱۰۰ هزار دوز خواهد بود در هفته نخست خرداد وارد کشور شود” (قیمت ۵ -۱۰ یورو)

*سیاسی

جیک سالیوان می گوید ” ما هنوز در وین که در حال حاضر مذاکرات میان قدرت‌های جهانی و ایران در آن جا انجام می شود، به توافقی نرسیده‌ایم. هنوز فاصله قابل توجهی برای پیمودن و بستن شکاف های موجود باقی مانده است و این شکاف ها در زمینه تحریم هایی هستند که آمریکا و دیگر کشورها لغو خواهند کرد. همچنین در زمینه محدودیت هایی هسته ای می باشند که ایران قبول خواهد کرد برای اطمینان یافتن از این که هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند، آن ها را اعمال کند.”

تبادل زندانیان در قابل آزادسازی پول های بلوکه شده ایران از سوی هر دو طرف تکذیب شد اما طرفین گفتند که مذاکرات در خصوص زندانیان همیشه بخشی از محور گفتگوها می باشد.

رهبری روز گذشته ” وزارت خارجه مجری است . شورای امنیت ملی داریم و وزارت خارجه باید پیش ببرد. از بعضی مسئولین هم حرف هایی شنیده شد که برای انسان مایه تعجب و تاسف است. بعضی ازاین حرف ها تکرار حرف های خصمانه امریکاست. انتخابات را با وعده های فریبنده و بدون پشتوانه نباید خراب کرد .

نیویورک تایمز می گوید ” مذاکرات جدیدی در ماه مه میان ایران و عربستان انجام خواهد شد.”

آکسیوس می گوید “بایدن به مقامات اسرائیلی گفته که راه طولانی تا بازگشت به برجام داریم.”

«عباس آخوندی» در پرونده اقتصادی پسرش متهم شد. (از افرادی که قصد کاندیداتوری ریاست جمهوری داشت)

مدیرمسئول روزنامه کیهان می گوید “ظریف متدین است اما کلاه سرش می رود.”

موفق باشید. ۱۳ اردیبهشت

ولید هلالات

#بازار   #بورس   #دلار   #سهام

ارزش معاملات خرد / ارزش معاملات خرد / ارزش معاملات خرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *