**ثبت نام کاندیدای ریاست جمهوری از امروز ساعت ۸ صبح آغاز شده است.

۱)در پایان بازار روز گذشته، ۵۱۷ نماد منفی و ۹۱ نماد مثبت بودند. ۴۳۰ نماد معادل ۷۱درصد بازار صف فروش و ۴۱ نماد صف خرید معادل ۷درصد بازار. 

۲)  نماد های فجر، تملت، میدکو، دالبر، قاسم … سهامداران خود را به مجمع تقسیم سود دعوت کردند.

۳)در بورس کالا، پلی پروپیلن ۳۴۷-۳۷۷ میلیون ريال. PVC شغدیر ۳۰۹میلیون ريال. PVC آبادان ۳۴۰میلیون ريال، روغن پایه ۲۳۰-۲۵۰ میلیون ريال، ورق سرد مبارکه ۲۳۹میلیون ريال. ورق گالوانیزه ۲۶۷میلیون ريال، ورق رنگی ۳۰۸میلیون ريال.

۴) دلار حواله سنا ۲۰٫۵۴۱ – ۲۰٫۷۲۸ تومان. اسکناس تهران ۲۲٫۱۹۰ تومان.

۵) ارزش معاملات خرد روز دوشنبه ۳٫۸همت بود. (دوبرابر نسبت به روزهای قبل) خروج پول به شدت کاهش یافت و ۷۸میلیارد تومان ثبت شد. ۱۰۷میلیارد تومان از صندوق های درآمد ثابت خارج شد که از اتفاقات نادر طی سال ۱۴۰۰ است.

۶) حقیقی ها روز دوشنبه گروه فلزات اساسی و چند رشته ای ها را محل خرید خود قرار دادند. فولاد، فملی، شستا، واحیا، ذوب، حق تقدم بانک کارآفرین، وغدیر مورد اقبال حقیقی ها قرار گرفت. حقوقی هاخساپا، برکت، فارس، شپنا، وبوعلی، خودرو، شبندر، سیتا و خبهمن را حمایت کردند.

۷) در خصوص بخشی از فرآیند افزایش سرمایه چدن، دتماد، فولاژ، غدشت، کخاک، فجر، دلر، دتوزیع … گزارش جدید به کدال رسید.

**صنایع و شرکت ها

۸) فارس در مطلبی می گوید “زامیاد، قیمت محصولات سبک خود را ۱۵ تا ۳۷ میلیون تومان افزایش داد.”

۹) معاون مالی بانک ملت می گوید “تراز ارزی بانک ملت حدود ۷٫۴ میلیارد دلار می باشد لیکن مبلغ قابل تسعیر حدود ۶٫۴۳ میلیارد دلار می باشد. به نظر می رسد سهامداران محترم سود ناخالص را در نظر می گیرند ولی باید در نظر داشته باشیم که در نتیجه عملیات تسعیر هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک افزایش بسیار زیادی خواهد داشت و از طرف دیگر سازمان امور مالیاتی نیز در محاسبه مالیات بر درآمد بانک ها متاسفانه نرخ اعلامی بانک مرکزی را ملاک عمل قرار نداده و از نرخ نیمایی برای تشخیص مالیات بانک ها استفاده می نماید که منتج به کسری ذخیره مالیات برای سنوات قبل و سال جاری می گردد و بانک به ناچار مبلغ قابل توجهی به عنوان ذخایر مالیاتی که منشا آن سود تسعیر ارز می باشد، منظور نموده و سود خالص در شفاف سازی قید شده است.

۱۰) مدیرعامل جم پیلن در خصوص مبنای نرخ خرید خوراک این شرکت گفت “نرخ خوراک در جم به این صورت است که میانگین قیمت جنوب شرق آسیا و شمال آسیا لحاظ می شود و در شازند شمال شرق آسیا و جنوب شرق آسیا به علاوه اروپا در نظر گرفته می شود. قرارداد ما با جم از سال ۹۵ شروع شده و تا ۱۴۰۵ ادامه دارد. در این قرارداد قیمت فوب منهای ۵ درصد لحاظ شده است. معافیت مالیاتی ۱۰ ساله تمام شده است و احتمالا بتوانیم معافیت مالیاتی خود را تمدید کنیم.”

۱۱) ثتران در خصوص واگذاری یک پروژه شفاف سازی داد.

۱۲) تیک صادرات فولادی ها برداشته شد و آن ها می توانند بدون دریافت مجوز صادرات خود را انجام دهند اما رسیدگی ها انجام می شود! آن ها باید ۷۵درصد محصول خود را در بورس کالا عرضه کنند و ارز حاصل از صادرات را در موقع مقرر وارد کشور کنند.

۱۳) نماد شرنگی در یک شفاف سازی خبر از افزایش نرخ محصولات خود داد.

۱۴) شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر از زیر مجموعه های کگل در ۱۲ماهه به سود ۵همتی رسید!! (سود عملیاتی است)

۱۵) هیات مدیره پترول با اجراي دو طرح اتیلن اکساید و اتین پروپیلن دی ان مونومر، موافقت نموده است.

۱۶) فمراد در مجمع از رکورد زنی در تولید خبرداده و گفته مالکیت بخشی از زمین فالوم را دارد و در خصوص افزایش سرمایه از تجدید منتظر نظر سهامدار عمده است.

۱۷) شاخص سنگ آهن ۶۲درصد چین تقریبا به ۲۳۰ دلار رسید که در طول تاریخ بی سابقه است.

۱۸) معاملات دیروز بالاترین بهای شمس فولاد را در تاریخ بورس تانگشان رقم زد.

۱۹) مقامات چینی هشدار داده اند تمایلات و اظهارات تقویت کننده بر بازارهای مس و سنگ آهن می تواند بر خلاف روح سیاست های اخیر مطرح شده از سوی سیاستمداران ارشد چین باشد.️این اقدام چین برخلاف اصل و روحیه تجارت آزاد است ‌‌و ممکن است در طول هفته های آتی شاهد دستکاری عمدی و دستوری شاخص های سنگ آهن و مس در نشریات و جراید بین المللی باشیم.

۲۰) با حذف مشوق هاي مالياتي براي صادرات ميلگرد و مفتول در چين و غيررقابتي شدن قيمت محصولات چيني شاهد حضور پرنگ تامين كنندگان ترك در بازار آسيا هستيم.

۲۰) با حذف مشوق هاي مالياتي براي صادرات ميلگرد و مفتول در چين و غيررقابتي شدن قيمت محصولات چيني شاهد حضور پرنگ تامين كنندگان ترك در بازار آسيا هستيم.

۲۱) شرکت بائو استیل چین امروز قیمت تحویل ورق گرم تحویل درب کارخانه خود را ۱۰۰۰ یوان برابر با ۱۶۰ دلار در تن افزايش داد.

۲۲) تولیدکنندگان PVC روسیه در پی رکوردشکنی قیمت‌های جهانی و تاثیرش بر بازار داخلی به دنبال افزایش قابل‌توجه قیمت برای محموله‌های ماه مه ۲۰۲۱ هستند.

۲۳) ویکی شیمی می گوید “لوب‌کات در بازار فیزیکی بورس کالای ایران ظرف هفته‌های اخیر به اوج تاریخی قیمت خود رسید، با این وجود این بازار با استقبال خوب خریداران روبه‌رو است.”

۲۴) قیمت نفت پس از حمله سایبری متوقف کننده یک اپراتور خط لوله ایالات متحده که تقریبا نیمی از سوخت ساحل شرقی ایالات متحده را تأمین می کند افزایش یافت.

۲۵) کره جنوبی ممکن است به دلیل مصرف بالای پلی پروپیلن در صنايع پزشکی ، به دنبال نفتای بیشتر برود.

۲۶) دستور راه اندازی مجدد میادین جنوبی ایران داده شده و برخی منابع گفته اند که فعالیت های تزریق گاز چند برابر شده است.

۲۷) رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی می گوید “چینی ها اوره ایران را ۱۰۰دلار زیر قیمت جهانی میخرند و دلال پتروشیمی ایران شده اند.” (تاثیر تحریم ها)

۲۸) قیمت کنسانتره آهن عیار ۶۷درصد فوب ایران با رشد ۵٫۲%️ از مرز ۲۰۰$ عبور کرده و در بنادر چین در محدوده ۲۳۰$ در تن معامله میشود.

*اقتصادی

۲۹) مسترکارد می گوید “نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد ۴۰ درصد افراد قصد دارند از سال آینده در معاملات خود از ارزهای مجازی استفاده کنند.”

۳۰) پژوهشکده مرکز آمار ایران در گزارشی از ۳ سناریو برای نرخ تورم در نیمه نخست سال جاری خبر داد.نرخ تورم سالانه در هیچ کدام از این سناریو‌ها در هیچ کدام از ماه‌های نیمه نخست امسال کمتر از ۴۰ درصد نیست.

۳۱) رستم قاسمی وزیر سابق نفت و کاندیدای ریاست جمهوری می گوید “وقتی خود پول با سود ۲۵ درصد کار می‌کند کارخانه کار نمی‌کند.

۳۲) قاضی‌زاده، کاندیدای ریاست جمهوری می گوید “همه ما از پایین آمدن قیمت ارز استقبال می‌کنیم، اما اگر این پایین آمدن موقتی باشد نه تنها بر معیشت مردم اثر مثبتی ندارد، بلکه منجر به خسارت به تولید و صادرات خواهد شد.”

۳۳) امیر صباغ می گوید “آمار شورای نظارت بر معاملات سلف آمریکا CFTC نشان میدهد که تعداد موقعیتهای Long یا خرید ۲۲ کامودیتی عمده دنیا در هفته گذشته با رشد ۴٫۳B$ به رقم باورنکردنی ۱۴۴٫۳ میلیارد دلار رسیده است.”

۳۴) یک تحلیلگر بازار می گوید “بازار رمز ارزها پس از بسته شدن نشست معاملاتی سهام ایالات متحده از اوج های خود سقوط کرد. هیچ کاتالیزوری برای این افت وجود ندارد و بیشتر دلیل آن تسویه سود ها در سطوح بالا ، در هنگام بسته شدن بازارهای نقدی نیویورک بوده است.”

۳۵) بایدن می گوید در ماه های آینده ایالات متحده شاهد سریعترین رشد اقتصادی در ۴۰ سال اخیر خواهد بود.

۳۶) رئیس فدرال رزرو دالاس می گوید “گزارش ناامید کننده حقوق و دستمزد روز جمعه ممکن است منعکس کننده مشکلات عرضه، افزایش مزایای بیکاری و مشکلات مراقبت از کودک باشد.”

۳۷) رئیس فدرال رزرو سن فرانسیسکو ماری دالی پس از داده ضعیف NFP روز جمعه می گوید ایالات متحده در یک دوره گذار است و همچنان دلگرم می باشد. وی تکرار می کند که اکنون زمان مناسب جهت صحبت پیرامون کاهش خرید اوراق نیست. (پس از کاهش خرید اوراق، به دنبال افزایش نرخ بهره می روند.)

۳۸) فدرال رزرو نیویورک می گوید تورم مورد انتظار میانه یک سال آینده در ماه مارس از ۳.۲٪ به ۳.۴٪ رشد داشته است.

*سیاسی

۳۹) سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید “توافق برجام دست آمریکا را برای اعمال تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران نبسته است. ما برنامه‌ای برای رفع تحریم‌های غیرهسته‌ای مانند تحریم‌های وضع شده علیه تهران به دلیل تروریسم را نداریم. در برجام هیچ‌ بندی برای جلوگیری از تحریم‌های مرتبط با مسائل دیگر وجود ندارد، از این‌رو ما از تحریم‌ها برای پاسخگو کردن تهران استفاده خواهیم کرد.”

۴۰) مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید “هفته‌های آینده برای نجات برجام هفته‌هایی حیاتی است. یک پنجره فرصت وجود دارد که تا دو هفته باز خواهد ماند، تا پایان ماه.”

۴۱) گروسی می گوید “اگر در وین توافق نشود، برای تمدید بازرسی‎ها به ایران می‎روم.”

۴۲) حدود ۱۵۰ موشک به سمت شهرک‌های یهودی نشین طی چند ساعت گذشته شلیک شده است.

۴۳) نخست‌وزیر اسرائیل، در واکنش به تحولات و تنش های صورت گرفته می گوید “ممکن است این وضع مدتی ادامه داشته باشد”

۴۴) سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب می گوید “مطالبات مردمی به حضور رئیسی جدی است”

موفق باشید. ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

ولید هلالات

#بورس_کالا    #سهام    بورس    #صف_خرید

صف خرید / صف خرید / صف خرید / صف خرید / صف خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *