نگاهی به بازارهای جهانی

داده های تورمی اقتصاد آمریکا برای ماه آوریل بیش از انتظارات منتشر شد و در حالی که انتظار می رفت نرخ تورم به ۰٫۲ درصد برسد، به ۰٫۸ درصد رسید. علی رغم افزایش نرخ تورم، شاخص خرده فروشی آمریکا کمتر از انتظارات مننشر شد و به ۰٫۰ درصد رسید. فدرال رزرو همچنان رشد تورم را موقتی می داند و معتقدند که افزایش نرخ بهره یا توقف خرید اوراق قرضه به این زودی رخ نخواهد داد.

بازارها به رشد تورم واکنش نشان دادند. شاخص تولیدات صنعتی آمریکا نیز کمتر از انتظارات به ۰٫۷ درصد کاهش پیدا کرد. انتشار شاخص های اقتصاد آمریکا در روز جمعه، جریانات ریسک گریزی در بازارهای جهانی را تقویت کرد و منجر به تضعیف #دلار و افزایش قیمت طلا شد. قیمت نفت نیز در واکنش به تضعیف دلار با رشد قیمتی همراه شد. قیمت فلزات با توجه به رشد قابل توجه در هفته های گذشته، ترجیح دادند در اصلاح قیمتی به سر ببرند.

کارگزاری بانک صنعت و معدن

داده های تورمی اقتصاد آمریکا برای ماه آوریل بیش از انتظارات منتشر شد

و در حالی که انتظار می رفت نرخ تورم به ۰٫۲ درصد برسد، به ۰٫۸ درصد رسید. علی رغم افزایش نرخ تورم، شاخص خرده فروشی آمریکا کمتر از انتظارات مننشر شد و به ۰٫۰ درصد رسید. فدرال رزرو همچنان رشد تورم را موقتی می داند و معتقدند که افزایش نرخ بهره یا توقف خرید اوراق قرضه به این زودی رخ نخواهد داد. بازارها به رشد تورم واکنش نشان دادند. شاخص تولیدات صنعتی آمریکا نیز کمتر از انتظارات به ۰٫۷ درصد کاهش پیدا کرد. انتشار شاخص های اقتصاد آمریکا در روز جمعه، جریانات ریسک گریزی در بازارهای جهانی را تقویت کرد و منجر به تضعیف #دلار و افزایش قیمت طلا شد. قیمت نفت نیز در واکنش به تضعیف دلار با رشد قیمتی همراه شد. قیمت فلزات با توجه به رشد قابل توجه در هفته های گذشته، ترجیح دادند در اصلاح قیمتی به سر ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *