۱٫ روند احتمالی شاخص کل صعودی – روند احتمالی شاخص هم وزن نزولی (بر اساس خروجی یک سیستم معاملاتی)

۲٫ دلار حواله سنا ۲۰٫۵۰۳ – ۲۰٫۶۸۹ . دلار اسکناس تهران پس از مشاهده کاندیداهای ریاست جمهوری، ۲۳۰۰۰ تومان.

۳٫ در بورس کالا، اوره ۵۹-۶۰ میلیون ريال، لوب کات ۹۵-۹۶ میلیون ريال. ورق سرد مبارکه ۲۴۰میلیون ريال، ورق گرم مبارکه ۲۰۲میلیون ريال، (تعیین قیمت پایه شمش به فولادسازان سپرده شده است. فولاد سازان قیمت را ۱۲۹-۱۴۵میلیون ريال زده اند)

۴٫ نرخ سود بین بانکی ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۹٫۵۸درصد. طی سه هفته اخیر تقریبا با ثبات بوده و تنها یک/صدم تغییر کرده است.

۵٫ در پایان بازار روز شنبه ۴۱۱نماد معادل ۶۷درصد بازار صف فروش بود که ارزش تقریبی آن ۶همت گزارش شده است. ۵۰۷نماد معادل ۸۲درصد بازار منفی و ۱۱۱نماد مثبت بودند. تعداد صف فروش ها از سه روز معاملاتی قبل از بالای ۵۰۰ نماد به مرز ۴۰۰نماد رسید. ببینیم آیا تعداد نمادهای دچار صف فروش به کانال ۳۰۰تایی می رسد…

۶٫ ارزش معاملات روز شنبه ۳٫۷همت ، خروج پول حقیقی ۱۱۲میلیارد تومان. خروج پول از صندوق درآمد ثابت ۹۱میلیارد تومان.

۷٫ حقیقی ها روز شنبه کگل، شبندر، کچاد، شپنا، هرمز، ومعادن، فجر، وپست، آریا، کاما، ونفت، کنور، وغدیر خریدند. حقوقی از ذوب، وگردش، ورنا، وپاسار، وزمین، وامید، خبهمن حمایت کرد.

۸٫ در خصوص بخشی از فرآیند افزایش سرمایه قپیرا، رنیک، ثعتما، دتولید، شبندر، تنوین، وسین، رتاپ، هجرت، پخش، دارو … گزارش جدید به کدال نشست.

*صنایع و شرکت ها

۱٫ غبشهر جزئیات افزایش نرخ خود را اعلام کرد. “انواع روغن مایع ۳۵ درصد، انواع روغن جامد ۳۰ درصد، با توجه به ترکیب تولیدات و فروش شرکت متوسط افزایش نرخ فروش محصولات شرکت به میزان ۳۳ درصد خواهد بود.”

۲٫ حبندر برنده مزایده اجاره شناورها به منظور تامین ایمنی آبراه حوزه شمال به ارزش ۱۵۸میلیارد تومان شده است.

۳٫ کانون کارگزاران بورس طی نامه‌ای به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ۷ راهکار برای برون‌رفت از شرایط فعلی بازار سرمایه ارایه کرد.

۴٫ موافقت سهامدار عمده غبشهر با افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی اعلام شد.

۵٫ پترول به زودی طرح ساخت واحدهای اتیلن اکساید با ظرفیت تولید ۶۸ هزار تن در سال و اتیلن پروپیلن دی از مونومر را آغاز می کند.

۶٫ سدور در مجمع گفته “نرخ سیمان تیپ ۲ حدود ۳۱.۵ دلار است که به عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود”

۷٫ ذوب‌آهن اصفهان که تنها تولید کننده ریل کشور است از اسفند ماه ۹۹ تا کنون موفق شده ۲۰ هزار تن ریل تولید کند. از این مقدار ریل ۱۰ هزار تن آن در اسفند ماه ۹۹ تولید شد که یک رکورد در تولید ریل محسوب می شود. عمده ۲۰ هزار تن ریل تولید شده در ذوب‌آهن اصفهان از نوع ۶۰E1 است که مخصوص خطوط پرسرعت می باشد و به سفارش راه آهن جمهوری اسلامی تولیدشده است.

۸٫ قیمت PET شمال شرق آسیا، در هفته ی گذشته بدون تغییر بود. FOB چین ۹۴۰ دلار و FOB تایوان ۱۱۰۰ دلار بود.

۹٫ صنعت و معدن می گوید “قیمت اکریلونیتریل بوتادین استراین آسیا CFR چین در هفته ی گذشته با ۱۵ دلار کاهش به ۲۴۰۵ دلار در تن رسید.”

۱۰٫ منابع نقل می‌کنند كه قیمت ذغال‌سنگ چین افزایش یافته است، زیرا دولت محدودیت های زیست محیطی را برای تولید ذغال‌سنگ اعمال كرده است. به همین دلیل ، شماری از تولیدکنندگان متانول مبتنی بر ذغال‌سنگ در شمال غرب تحت تأثیر این مقررات قرار گرفتند و تولید متانول را کاهش دادند. ممنوعیت غیررسمی چین در واردات ذغال سنگ و همچنین محدودیت‌های زیست محیطی اعمالی دولت چین بر تولید ذغال سنگ باعث رشد قیمت متانول در این کشور شده است.

۱۱٫ طی روز جاری، اپال ۵۰هزار تن گندله به قیمت پایه ۳٫۵۲۰٫۰۰۰ تومان عرضه می کند. این جهش نرخی بسیار خوبی برای سنگ آهنی ها محسوب می گردد.

۱۲٫ طی هفته ی گذشته بهای هر تن اسلب و بیلت صادراتی ایران به دنبال تقاضای چینی ها با رشد ۱۳ و ۹ درصدی همراه شد و قیمت این محصولات را به ترازهای جدیدی رسانید. بهای هر تن بیلت صادراتی ایران که تا هفته پیش از آن ۶۲۰ دلاری بود با صعود ۳۷ تا ۷۵ دلاری در محدوده ۶۵۷ تا ۶۹۵ دلاری قرار گرفته است.

۱۳٫ تولید فولاد ابزاری با قطر ۱۴میلیمتر در کارخانه نورد سبک در فولاد آلیاژی ایران صورت گرفت.

۱۴٫ میلگرد هم داغ شد. درحاليكه در ابتداي هفته ي گذشته پيشنهادات ميلگرد ٧٢٠-٧٢٥ دلاري به سختي شنيده مي شد، در اين هفته پيشنهادات معمول به ٧٥٠ دلار/ تن FOB رسيده است.
۱۵٫ بحران هند و همچنین افزایش عرضه ی تولیدکنندگان روسی و عربستانی باعث کاهش قیمت PP شده است. متوسط قیمت PP در شرق آسیا ۱۲۵۰ دلار است.

۱۶٫ مدیرعامل فاسمین می گوید “میزان تولید برای سال ۱۴۰۰ معادل ۳۴،۵۰۰ تن پیش بینی شده است و در صورت توافق و رفع تحریم های بین المللی پیش بینی می شود بتوانیم ۷۰ درصد کالای تولیدی را بفروشیم. با توجه به مشکلاتی که در مقطع پایان سال ۱۳۹۹ برای تامین ناوگان حمل و نقل بین المللی پیش آمد، نتوانستیم ۱۶ هزار تن فروش شمش روی که پیش بینی شده بود را محقق کنیم. پیش بینی می شود موجودی سال ۱۳۹۹ در سال ۱۴۰۰ به فروش برسد.

*اقتصادی

۱٫ پورابراهیمی می گوید “کسری بودجه امسال ۳۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود. با اتخاذ سیاست‌های درست در حوزه ارز دیجیتال می‌توانیم ۳ تا ۴ میلیارد دلار به منابع ارزی کشور اضافه کنیم.”

۲٫ دنیای اقتصاد در مطلبی مدعی شده “ارزیابی‌ها حاکی از این است که احتمالا حدود ۱۲میلیون ایرانی صاحب رمزارز باشند.”

۳٫ محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات می گوید “دلار زیر ۲۰ هزار تومان به صلاح اقتصاد کشور نیست. اگر منابع ارزی آزاد شده صرف امورات جاری شود دلار هر میزانی که دولت بخواهد پایین می‌آید ولی این اقدام منجر به رونق قاچاق، اختلال در صادرات و خروج سرمایه از کشور می‌شود.”

۴٫ داده های جدید منتشر شده از بخش خرده فروشی آمریکا نشان می دهد که در ماه آوریل رشد این بخش کلیدی اقتصاد امریکا به صفر رسیده است. آمار ضعیف ماه آوریل می تواند یک نشانه هشدار آشکار از کند شدن بیش از پیش شتاب رشد اقتصادی این کشور باشد. در بخشی دیگر، انتظار می رفت نرخ تورم به ۰٫۲ درصد برسد، اما به ۰٫۸ درصد رسید.

۵٫ آژانس در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود که چهارشنبه منتشر شد برآورد تقاضای نفت برای سال ۲۰۲۱ را ۲۷۰ هزار بشکه در روز پایین آورد.

*سیاسی

۱٫ با توجه به احساس وظیفه و نه به خاطر جاه طلبی، ۴۵ نفر از افراد نام آشنای سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند. آن ها که همگی شوق خدمت دارند طی ۵ روز آینده توسط شورای نگهبان بررسی صلاحیت می شوند. پس ازان شورای نگهبان نتیجه را به شخص اعلام می کند و نهایتا ضمن ۵روز پس ازان، نتیجه قطعی می شود لذا ۱۰روز دیگر اسامی تایید صلاحیت شده ها، مشخص می شود و پیش ازان خبرهای تایید صلاحیت غیر رسمی است.

۲٫ نماینده روسیه در مذاکرات می گوید “تا اینجا خیلی خوب پیش رفته اما آسان نیست. کار در مورد احیای برجام از جمله در این آخر هفته ادامه دارد. روند تهیه پیش نویس در حال انجام است. در صورت نیاز می توان کمیسیون مشترک دیگری را تشکیل داد.” (مهلت ۳ماهه ایران-آژانس انتهای هفته به اتمام می رسد)

۳٫ در پی حملات راکتی نیروهای مقاومت فلسطین و اصابت تعدادی از آن‌ها در مناطق مرکزی اسرائیل، حملات ارتش علیه خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه شدت گرفته است.

موفق باشید. ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

ولید هلالات

#سهام    #بانک    #ارز    #بورس

نرخ سود بین بانکی / نرخ سود بین بانکی / نرخ سود بین بانکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *