*آمارها کلیدی بازار

۱٫  در پایان بازار چهارشنبه ۴۳۸نماد صف فروش بودند که ارزش آن ۶٫۳همت بود. ۹۳درصد بازار منفی معادل ۵۷۸نماد و ۴۴نماد مثبت گزارش شد.

۲٫ طی اردیبهشت ماه ۷٫۱۸همت خروج پول حقیقی از بازار شکل گرفت. ارزش معاملات روز چهارشنبه ۲٫۴۳همت بود و ۵۶۹میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.

۳٫ در بورس کالا استایرن منومر پارس ۲۵۶میلیون ريال، اسید استیک شفن ۲۰۹میلیون ريال، الکیل بنزن خطی ۳۳۷میلیون ريال، تیرآهن ۱۳۵میلیون ريال، سبد تیرآهن مخلوط ۱۲۸-۱۴۰ میلیون ريال، کریستال ملامین ۳۸۴میلیون ريال.

۴٫روند شاخص کل در حال تغییر از صعودی به نزولی – روند شاخص هم وزن نزولی (بر اساس خروجی یک سیستم معاملاتی)

۵٫ دلار حواله سنا ۲۰٫۳۶۲ – ۲۰٫۵۴۷ تومان. اسکناس تهران ۲۲٫۹۶۰ تومان.

۶٫ در عرضه اولیه فتوسا ۲٫۴میلیون کد حقیقی مشارکت کردند. این میزان مشارکت تقریبا معادل زمانی است که شستا، صبا، غگیلا، پیزد عرضه می شدند.

۷٫ حقیقی ها روز چهارشنبه میدکو، فجر، زمپنا، غگیلا، آریان، ذوب،زاگرس و فگستر خریدند. حقوقی ها وملل، برکت، وتجارت، فملی، وبصادر، وپارس، وپست خریدند.

۸٫ در خصوص بخشی از فرآیند افزایش سرمایه فروی، وزمین، لوتوس، کهمدا، پردیس، دلر گزارش جدید به کدال رسید.

بخش دوم و سوم شامل خبرهای صنایع، شرکت ها، اقتصادی و سیاسی ۴۰ دقیقه دیگر منتشر می شود.

*صنایع و شرکت ها

۱٫ تامین سرمایه امین، پذیرش تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق اجاره شرکت گسترش انرژی پاسارگاد با سررسید چهار ساله را انجام خواهد داد.

۲٫ خرینگ طی جلسه هیئت مدیره تصمیم گرفته تا نسبت به تجدیدا رزیابی دارایی ها اقدام کند.

۳٫ پتروشیمی مسجدسلیمان با حضور مقامات دولتی به بهره برداری رسید.

۴٫ مدیرعامل همراه اول می گوید “سال قبل ۱۰٫۵ میلیون مشترک جدید گرفتیم و در سهم بازار هم رشد داشتیم. با ۰٫۵ درصد رشد ۵۳٫۶ درصد از بازار را در اختیار داریم. سال قبل مصرف دیتا ۸۰ درصد افزایش داشت. سال قبل ۱۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد بومی سازی و تولید داخلی در حوزه آنتن، لینک و روتر داشتیم.”

۵٫ بانک ملت در خصوص وضعیت مالیاتی خود روز چهارشنبه یک شفاف سازی داد تا این نماد را آماده بازگشایی کند.

۶٫ نایب رئیس کانون سراسری مرغداران می گوید “حجم نهایی جوجه ریزی در اردیبهشت ماه به ١١٢ میلیون قطعه رسیده است، بنابراین با حدود ١٣ میلیون کسری در این زمینه مواجه هستیم.”

۷٫ شرکت صنایع مس باهنر از آمادگی سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی این شرکت در معادن مس کشور خبر داده است.

۸٫ وزیر صمت مراسم افتتاحیه بزرگترین ذخیره سنگ آهن استان اصفهان را در مجتمع ذوب آهن و فولاد نطنز برگزار کرد.

۹٫ طي هفته ي گذشته باز هم قيمت هاي بالاتري از طرف خريداران براي اسلب در چين پذيرفته شد. تامين كنندگان با توجه به عرضه محدود اسلب و نياز به زمان بيشتر براي مشخص شدن شرايط بازار حاضر به فروش زير ٩٥٠ دلار/ تن CFR نيستند.

۱۰٫ کیوان جعفری می گوید ” قیمت زغال کک شو همچنان افزایشی است و پلتس پرمیوم زغال فوب استرالیا را برای ۱۹ می با ۳٫۵۰ دلار در هر تن رشد ۱۲۵ دلار اعلام کرده و قیمت تحویل چین را با رشد یک دلاری ۲۷۵ دلار CFR چین ارزیابی کرده است.”

۱۱٫ مواد اولیه کاغذ و انواع لاستیک از جمله سواری اتوبوس و کامیون و OTR از دریافت ارز دولتی حذف شده‌اند.

۱۲٫ تجارت نفت می گوید ” طبق برآوردها میانگین کرک اسپرد در فصل زمستان حداقل ۵ دلار بوده است. این در حالی است که پالایشگاه نفت بندرعباس کرک اسپرد را در فصل زمستان تقریبا صفر در نظر گرفته است.”

۱۳٫ مدیرعامل نفت ابوظبی می گوید ” تقاضای جهانی نفت به ۹۵ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.”

۱۴٫ نرخ حمل بار در ۸۰٪ از کل مسیرهای جهان افزایش یافته است. داده های آماری نشان می دهد که نرخ ۱۶ خط حمل و نقل از ۲۱ مسیر افزایش یافته است.

*اقتصادی

۱٫ رئیس فدرال رزرو ریچموند تام بارکین “تورم امسال افزایش می یابد و سال آینده احتمالاً به سطح نرمال باز می گردد. هر زمان به پیشرفت قابل توجه بیشتر دست پیدا کنیم کاهش خرید اوراق را انجام خواهیم داد.

۲٫ رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا هارکر می گوید محدودیت های مربوط به عرضه کار موقتی هستند و فدرال رزرو باید صحبت در ارتباط با کاهش خرید اوراق را زودتر آغاز کند.

۳٫ شاخص بخش تولیدیPMI ایالات متحده در ارزیابی مقدماتی ماه می که انتظارات برای آن عدد ۶۰ بود به عدد ۶۱.۵🔺 رسید. بخش خدماتی شاخص مدیران خرید نیز که پیش بینی برای آن عدد ۶۴.۳ بود به عدد ۷۰.۱🔺 رسید.

۴٫ شاخص مدعیان هفتگی بیمه بیکاری ایالات متحده در ارزیابی هفته منتهی به ۱۴ می که انتظارات برای آن عدد ۴۵۰K بود به طور نسبی بهتر از انتظارات به عدد ۴۴۴K🔻 رسید.

۵٫ در یک گزارش در خصوص نظرات اعضای فدرال رزرو آمده است که ” شماری از اعضا پیشنهاد کرده اند که اگر اقتصاد به سرعت به سمت اهداف کمیته سیاست های پولی پیش برود، ممکن است در جلسات آینده بحث در مورد برنامه تنظیم سرعت خرید دارایی ها آغاز شود.”

۶٫ رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس می گوید داده های تورمی نویز دار هستند و تورم در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بالای ۲٪ خواهد بود.

۷٫ رئیس فدرال رزرو دالاس می گوید حداقل در طول سال ۲۰۲۱شاهد تورم بالایPCE خواهیم بود اگرچه نسبت به ادامه آن در آینده تردید وجود دارد..

۸٫ به گفته برخی منابع، جمهوریخواهان سنا پیشنهاد ۱٫۷ تریلیونی زیرساختی بایدن را یک عامل بهبودی قابل توجه نمی‌دانند

۹٫ معاون نخست وزیر چین می گوید این کشور جهت جلوگیری قاطع و کنترل ریسک های مالی خواستار سختگیری در استخراج بیت کوین و فعالیت های تجاری آن می باشد.

۱۰٫ رویترز می گوید “نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد، حدود ۴٫۵ درصد از کل استخراج بیت‌کوین در جهان در ایران انجام می‌شود.”

۱۱٫ دبیر شورای عالی فضای مجازی می گوید “روزانه بیش از ۴ هزار میلیارد تومان بیت‌کوین در تهران معامله می‌شود.”

۱۲٫ قیمت نفت خام با خوش‌بینی‌ها نسبت به مذاکرات برجامی ایران با کشورهای ۱+۵ کاهشی شد.

۱۳٫ همتی می گوید “پرداخت سود سپرده کوتاه مدت به تدریج حذف می‌شود و فقط به سپرده های بلند مدت و یکساله سود پرداخت می‌شود.”

۱۴٫ بانک مرکزی کانادا اخیرا گزارشی را منتشر کرده که در آن از ارزهای دیجیتال به‌عنوان دارایی‌های «پرریسک» یاد شده است.

۱۵٫ خبری مبنی بر “انتقال رمزارزها با ارزش بیش از ۱۰ هزار دلار باید به سازمان خدمات درآمدهای داخلی آمریکا گزارش شود” منجر به فشار فروش بر رمز ارزها شد.

*سیاسی

۱٫ سخنگوی شورای نگهبان می گوید “نامزدی که یک دوره تائید صلاحیت شده، ممکن است در این دوره رد شود”

۲٫ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید “تحریم‌های برجامی بعد از بازگشت دوجانبه به برجام رفع می‌شود.”

۳٫ همتی در یک پیام انتخاباتی می گوید “هیچ بحثی در موقعیت فعلی کشور، مهمتر از اقتصاد نیست. سیاست درست، کنار گذاشتن دولت از اقتصاد است.”

۴٫ مسئول سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا می گوید “تیم های مذاکره کننده در وین در هفته های گذشته پیشرفت خوبی داشتند. اکنون همه طرفها باید تصمیمات سیاسی لازم را اتخاذ کنند تا بتوانیم مذاکرات را به پایان برسانیم و به پایبندی کامل به توافق برگردیم. ادامه فعالیت های راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی ضروری است.”

۵٫ روسیه می گوید “از ایران خواستیم توافق با آژانس را تمدید کند.”

موفق باشید.

ولید هلالات

#بازار_سرمایه  #بورس  #سهام  #دلار  #بانک

صف فروش / صف فروش / صف فروش / صف فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *