گزارش #مجمع عمومی عادی سالانه #میدکو

🔹در مجمع دیروز شرکت توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه ، به ازای هر سهم ۳۲۸ ریال سود یعنی ۸۵ درصد سود شرکت تقسیم شد.

🔹در سال گذشته عملیات معدن کاری ۸۹ میلیون تن بوده و ۹٫۷ میلیون تن استخراج انجام شد. ۴٫۴ میلیون تن، فروش محصول بود که ۳۱۰ هزار تن از این مقدار صادراتی بوده است. برای سال مالی جدید برنامه ریزی برای استخراج ۱۱۰ میلیون تن ماده معدنی و ۱۶٫۹ میلیون تن محصول وجود دارد. همچنین در بودجه امسال برای فروش ۳۵ هزار میلیارد تومانی برنامه ریزی شده که اطلاعات ماه های ابتدایی دسترسی به این هدف را تایید می کند.

🔹مجوز افزایش سرمایه از مبلغ فعلی تا ۶ هزار میلیارد تومان وجود دارد و با توجه به تقسیم سود، بلافاصله بعد از مجمع افزایش سرمایه از محل سود امسال محقق خواهد شد. در مراحل بعدی، افزایش سرمایه از محل صرف سهام دنبال خواهد شد.

🔹طرح عظیم شرکت فولاد زرند، در روز اول خرداد ماه اولین اولین محصول خود به صورت بیلت را تولید کرد. در روزهای آتی این شرکت به دست ریاست جمهوری به طور رسمی افتتاح خواهد شد. برای این پروژه یک میلیارد دلار هزینه شد که در مقام مقایسه، شرکت فولاد مبارکه با ظرفیت کمتر با هزینه ۶٫۲ میلیارد دلار اجرا شده بود. فولاد زرند در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری رسید. این مجتمع کوره بلند بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است.

🔹در رابطه با طرح های توسعه، فولاد سازی بوتیا ۸۲ درصد و مس چاه فیروزه ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

🔹شرکت بابک مس از دیگر زیرمجموعه های میدکو، باکتری های جدید و بومی را شناسایی کرده که به استمرار تولیدات کمک می کند. این شرکت از تکنولوژی های جدید و منحصر به فرد استفاده کرده و مشکل کمبود کنسانتره در داخل کشور با توسعه های آتی من جمله چاه فیروزه حل خواهد شد و در صورت تامین کنسانتره از خارج ظرفیت کامل مورد بهره برداری قرار می گیرد. برای این پروژه ۱۲۰۰ میلیارد تومن هزینه شده که هم اکنون ارزش پروژه ۴۰۰۰ میلیارد تومان براورد می شود.

🔹هزینه های انجام شده در میدکو تاکنون ۶٫۵ میلیارد دلار براورد می شود. در برنامه استراتژیک شرکت میدکو با عنوان منحنی دوم توسعه میدکو، هدف گذاری شده که ظرف ده سال به تولید ۱۰ میلیون تن فولاد از ابتدای زنجیره و ۳۰۰ هزار تن کاتد مس برسد. هم اکنون فولاد ۴٫۲ میلیون تن فولاد و ۵۰ هزار تن کاتد مس در مجموعه تولید می شود.

🔹در ارتباط با وام های ارزی زیرمجموعه ها، برای شرکت بوتیا و پروژه فولاد از صندوق توسعه ملی وام ارزی اخذ شده و حتی الامکان از ارز حاصل از صادرات سایر شرکت های میدکو برای پروژه ها استفاده خواهد شد.

کارگزاری بانک صنعت و معدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *