نکات مهم مجمع سالانه شرکت داروسازی فارابی

جعفری نسب مدیرعامل:

✅ در سنوات قبل فروش سهام هجرت و ژلاتین کپسول را داشتیم. سال ۹۹ هم بخش دیگری از سهام ژلاتین کپسول را فروختیم.

✅ مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک به خاطر کرونا کاهش پیدا کرد و در نتیجه ما هم کمتر تولید کردیم.

✅ در حال بازاریابی و فروش برای محصولات پر تقاضا هستیم. ما لیدر انتی بیوتیک های خوراکی هستیم. در نظر داریم سهمی از دیگر بازارها پیدا کنیم. در بخش برنامه، بهبود کانال های فروش و فروش هدفمند را داریم.

✅ تلاش داریم مواد اولیه را با نرخ مناسب تر بخریم. هر تغییری در این قسمت به شدت روی بهای تمام شده تاثیر می گذارد. قیمت مواد داخلی از مواد خارجی حداقل دوبرابر بیشتر است. اگر مواد اولیه ما به طور کامل تامین شود می توانیم از ظرفیت ماشین الات خود استفاده کنیم.

✅ ضایعات تولید ما بسیار کمتر از متوسط صنعت است. اگر در صنعت دو درصد است برای ما نیم درصد است و در نظر داریم آن را باز هم کاهش دهیم.

✅ ۱۶ هکتار از اراضی شرکت که تما تجهیزات ما در آن بود از منابع طبیعی و جهاد کشاورزی اجاره کردیم و با تلاش بیش از یک سال در اسفند ۹۹ این زمین ها را خریدی

✅ پروژه تولید داروهای خاص از شستا و دارو تامین مصوب شده و از آبان سال ۹۹ شروع شده است. تلاش داریم تا پایان ۱۴۰۰ این پروژه به بهره برداری برسد.

✅ سبد محصولات ما شامل ۳۰ محصول می شود. با سرمایه گذاری دارویی تامین مطالعاتی در این زمینه در بازارهای جهانی داشتیم و سبدی ارائه شده که در تصمیم گیری ما موثر بوده است.

✅ دانش فنی ۴ قلم از محصولات را خریداری کردیم و با داروسازی زهراوی قراردادی داریم که در چند ما آینده تولید آزمایشی را شروع می کنیم.

✅ اجرای فاضلاب صنعتی و خرید دستگاه های مورد نیاز در دست اقدام است.

✅ پیگیری خرید دانش فنی ۱۰ محصول از ۲۳ محصول باقی مانده را داریم.

✅ در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص حمایت از سهم: هم تیپیکو و هم شستا حمایت خوبی از سهام شرکت های زیر مجموعه داشتند. از اولین شرکت هایی بودیم که بازار گردان گرفتیم و منابع نقدی تزریق کردیم.

دارویی تامین فقط شرکت سرمایه گذاری نیست. ما اول باید شرکت های دارویی را به بهترین شکل اداره کنیم. در ضمن ما الان داریم در باره اتفاقی که افتاده صحبت می‌کنیم. سال قبل در مجامع از ما می پرسیدند که چرا سهم می فروشید و نمی گذارید رشد کند یا پرونده داریم که چرا سهام را باقیمت بالاتر نفروختیم.
ما سهام فروختیم مثل ژلاتین کپسول ولی ماموریت ما سودآوری از خرید و فروش سهام نیست. بازارگردان در آن مقطع داشتیم ولی خیلی جدی نبود.

✅ بخشی از مطالبات ما از جلال آرا گرفته شده است. بخشی از سوله ها و تجهیزات پزشکی توقیف شده که در حال طی کردن مراحل مزایده است. آنها یک ملکی در دزاشیب تهران دارند که به عنوان پشتوانه چک ها گذاشته بودند. بانک سامان هم راهن این ملک است. ارزیابی ما ارزش ۱۵۰ میلیارد تومانی است و ما را به مطالباتمان می رساند. با بانک سامان وارد مذاکره شدیم. قصد دارند آنجا را به مزایده بگذارند و بعد طلب ما را هم بپردازند.

✅ ما وابستگی زیادی به ارز ۴۲۰۰ داریم و اگر حذف شود حاشیه سود ناخالص ما رشد زیادی خواهد داشت.

همفکران

شرکت داروسازی فارابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *