شرکت کیسون در آستانه دو افزایش سرمایه مهم و چند تحول بااهمیت دیگر

میثم احمدیان مدیر امور سهام شرکت کیسون و مدیر عامل شرکت فراسر که شرکت سرمایه گذاری زیرمجموعه کیسون است، در گفت و گو با خبرنگار همفکران درباره آخرین تحولات شرکت کیسون گفت: یکی از مهمترین تحولات مثبتی که پیش روی نماد کیسون قرار دارد جابجایی از تابلوی نارنجی بازار پایه به تابلوی زرد بازار پایه است. در ارزیابی قبلی که در دی ماه ۹۹ صورت گرفت به این دلیل که سه صورت مالی حسابرسی نشده شرکت تحت تاثیر شرایط خاص سال گذشته، حسابرسی نشده بودند و موفق به انتشار آن ها بر روی سایت کدال نشدیم نماد کیسون از بازار زرد به بازار نارنجی تنزل جایگاه پیدا کرد. اما اکنون بر اساس دستورالعمل های موجود و افشاهای صورت گرفته از سوی شرکت قطعا در ارزیابی بعدی که در مرداد ماه اتفاق می افتد نماد کیسون از بازار نارنجی به بازار زرد ارتقا خواهد یافت.

وی افزود:

موضوع پذیرش نماد کیسون در بازار اصلی به دلیل ارتقا نماد از بازار نارنجی به زرد مجددا مطرح شده و به جریان خواهد افتاد. پذیرش نماد کیسون در بازار اصلی به نظر هیات پذیرش بستگی دارد. اما ارتقا نماد از بازار نارنجی به زرد پایه قطعی است.

در ادامه از احمدیان در خصوص برنامه های افزایش سرمایه شرکت پرسیدیم. او تصریح کرد: موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در خصوص طبقه زمین و ساختمان آماده است و به زودی به همراه اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت افشا خواهد شد. موضوع افزایش سرمایه از محل سرمایه گذاری ها نیز همچنان جاری است و در حال انجام امور مربوطه هستیم. اما با توجه به تعداد و گستردگی شرکت ها ارزیابی آن ها به زمان بیشتری نیاز دارد. این سرمایه گذاری ها دارای پتانسیل های بسیار خوبی است زیرا عمده سرمایه گذاری های شرکت کیسون بلند مدت است. در واقع پس از عملیاتی شدن افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین و ساختمان که قطعی است در مرحله بعدی افزایش سرمایه از محل سرمایه گذاری ها پیگیری خواهد شد.

او در ادامه به مجمع پیش روی  کیسون اشاره داشت و گفت:

مجمع کیسون اواخر تیر ماه برگزار خواهد شد. هم شرکت اصلی و هم زیرمجموعه ها سودسازی های خوبی را تجربه کردند و سود آن ها در قیاس با سال مالی ۹۸ رشد یافته است. البته بخش عمده ای از این سودآوری از محل غیرعملیاتی بوده اما از آنجایی که زیرمجموعه های کیسون در سال ۹۹ با افزایش سود همراه شده اند و از طرفی شرکت  در حال تبدیل شدن به هلدینگ است، سودآوری زیرمجموعه ها برای کیسون یک کیفیت خوب محسوب شده و تداوم آن موثر خواهد بود.

احمدیان درباره پروژه هایی که اکنون کیسون در دست دارد ابراز داشت: در حال حاضر شرکت کیسون چند پروژه بااهمیت در دست دارد که منتظر هستیم از سوی کارفرما ابلاغ شود و تا زمانی که ابلاغ نشده نمی توان درباره آن افشاگری کرد. اما به زودی این اتفاق رخ خواهد داد.

در پایان از مدیر امور سهام شرکت کیسون در خصوص اثرات برداشته شدن احتمالی تحریم ها بر شرکت کیسون پرسیدیم. او گفت:  کیسو ن از جمله شرکت هایی است که از تحریم ها آسیب زیادی دید. به دلیل گستردگی کار کیسون در عرصه بین المللی و با در نظر گرفتن این موضوع که بیش از ۵۰ درصد از فعالیت های شرکت کیسون در خارج از کشور انجام می شود، از تحریم ها آسیب زیادی دید اما اکنون با توجه به زمزمه گشایش های سیاسی این شرکت تاثیرات مثبت زیادی از این محل تجربه خواهد کرد.

او تاکید داشت:

در گذشته بسیاری از موضوعاتی که آماده بودند و صرفا مشکلات تحریم ها مانع آن شده بود به نظر می رسد اکنون با بهبود اوضاع سیاسی  کیسون عملات تاثیرات مثبت زیادی بگیرد. این تاثیرات مثبت هم در بخش سودسازی خواهد بود و هم پروژه های داخلی و خارجی. در گذشته مشارکت هایی با شرکت های بین المللی تا آستانه عقد قرارداد پیش رفته بود اما به دلیل تحریم ها متوقف ماند. اکنون شرکت از لحاظ بنیادی دارای چشم انداز مثبتی است و در ماه های آتی می تواند تحولات خوبی را تجربه کند.

همفکران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *