بخش هفتم : جمع بندی و نکات تکمیلی

– الگوی کندلی پین بار : الگویی تک کندلی است که بسیار شبیه به الگوی چکش ، چکش وارونه ، شهاب سنگ ، و یا دوجی هایی است که سایه بلند در یک سمت قرار دارد ( سنجاقک و سنگ قبر )

– سایه باید حداقل ۲ الی ۳ برابر بدنه کندل باشد

– الگوهای پین بار : ۱- پین بار صعودی ۲- پین بار نزولی

 

 

بخش قبلی : معیار ارزیابی حرکتهای طولی کندلها

 

مشاهده همه ویدئوهای آموزش ویدئویی کندل شناسی توسط مجید آریا نژاد

 

کندل استیک را می توان قدیمی ترین نوع تحلیل تکنیکال دانست و استفاده از آن به ابتدای قرن ۱۷ میلادی باز می گردد. در آن زمان یک تاجر ژاپنی به نام هوما مونهیسا برای آن که بتواند عرضه و تقاضای بازار برنج را مورد بررسی قرار دهد دست به طراحی کندل ها زد. این موضوع باعث شده است که این کندل ها به نام شمع های ژاپنی نیز شناخته شوند.

تا سال های زیادی این روش توسط ژاپنی ها مورد استفاده قرار می گرفت و به نوعی فقط مردم ژاپن از آن مطلع بودند. اما در سال ۱۹۸۹، آقای استیو نیسون با چاپ یک مقاله در خصوص کندلهای برگشتی قیمت، آنرا به غرب معرفی کرد.
کندل ها به خوبی رفتار، احساسات و نوع تصمیمات خریداران و فروشندگان را به معامله گران نشان خواهند داد. لذا به جرات می توان گفت کندل شناسی اساس تمامی استراتژی های معاملاتی و علی الخصوص روش معاملاتی پرایس اکشن است.

در این دوره کندل شناسی مفاهیم جذاب و کاربردی این موضوع را بطور جامع و نو به شما عزیزان عرضه می کنیم و به نحوی مفاهیم اساسی بازارخوانی را به شما آموزش خواهیم داد.

فراچارت

 

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

#بورس      #تحلیل_تکنیکال      #کندل

الگوی کندلی پین بار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *