صف فروش

*آمارها کلیدی بازار

۱- شاخص کل روند صعودی – شاخص هم وزن روند صعودی

۲- دلار حواله سنا ۲۲٫۲۰۰ – ۲۲٫۴۰۲ تومان، اسکناس تهران ۲۴٫۸۰۰ تومان.

۳- در بورس کالا، پلی پروپیلن ۲۸۰ – ۳۴۰ میلیون ريال، PVC هر تن ۲۹۴-۲۹۸ میلیون ريال، روغن پایه SN500 شسپا ۲۰۵ میلیون ريال، شمش فایرا ۵۷۸ میلیون ريال، لوب کات سبک ۹۷٫۴۴ میلیون ريال.

۴- روز دوشنبه ۸۱ نماد دچار صف فروش و ۱۰۱ نماد همراه با صف خرید بودند که ارزش صفوف فروش ۱٫۳ همت و صفوف خرید ۸۶۵ میلیارد تومان بود. ۲۳۱ نماد معادل ۴۳ درصد بازار منفی بود.

۵- ارزش معاملات روز دوشنبه ۵٫۳ همت بود. ۶۸ میلیارد تومان وورد پول حقیقی به سهام و ۲۰ میلیارد تومان ورود پول به درآمد ثابت ها ثبت شد.

۶- سرانه خرید و فروش حقیقی روز دوشنبه به ترتیب ۱۷۱ میلیون ريال در مقابل ۱۵۴ میلیون ریال گزارش شد. (روز قبل ۱۵۳ به ۱۷۸ )

۷- حقیقی ها در بازار روز دوشنبه چند رشته ای، سرمایه گذاری، غذایی خریدند. حقوقی ها از سیمان، فلزات و بیمه حمایت کردند. حق تقدم صبا، وصندوق، شستا، قشرین، وپستر، شبصیر توسط حقیقی ها خریداری شد. حقوقی ها برکت، پاکشو، ثبهساز، شگویا، وبانک، فخوز خریدند.

۸- در خصوص بخشی از فرآیند یا تغییر وضعیت افزایش سرمایه در نمادهای سمگا، کمینا، گکیش، رنیک، خعمرا، فولای، بورس، آپ، البرز، ولتجار، فمراد، غصینو، وحافظ، فلوله، ولیز، دابور، بکاب، کنور، وپویا، میدکو … گزارش جدید به کدال نشست.

*صنایع و شرکت ها

۱- تاپیکو خبرداد که سود شرکت زیرمجموعه این هلدینگ، ستاره خلیج فارس در سال مالی ۹۹ بالغ بر ۱۵ همت بوده است.

۲- فاهواز خبر از ” دریافت علامت استاندارد اجباری برای محصولات تولیدی شرکت نورد و لوله اهواز داده است”

۳- قثابت ۱درصد سهام خود در قند بیستون را فروخت و ۹۶میلیارد ريال سود کرد. این شرکت با فروش ۱٫۶درصد تربت جام نیز ۷۶میلیارد ريال سود شناسایی کرد.

۴- کفپارس می گوید ” شرکت جهت افزایش ظرفیت پخت از یک کوره گاز سوز به ۲ کوره گاز سوز به شرح قرارداد طی مدت ۱۸۰روز کاری از زمان عقد قرارداد اقدام نموده است.” جزئیات طرح و هزینه ساخت آن در کدال آمده است.

۵- غشوکو بابت محصولات خود افزایش نرخ گرفته و از ابتدای مرداد اعلام شده است.

۶- دارویی رازک خبر از دریافت افزایش نرخ برای انواع قرص و کپسول شرکت داده است.

۷- لپارس در یک شفاف سازی اعلام کرد ” نقل و انتقال سند مربوط به ملک خیابان اسفندیار انجام پذیرفت”

۸- کپارس خبر داد که محصولات کاشی دیوار در بازارهای داخل با دریافت مجوز افزایش نرخ همراه شده است.

۹- خدیزل قرارداد فروش ۱۰۰ دستگاه مینی بوس پگاسوس به نیروی انتظامی را شفاف سازی کرد. ارزش قرارداد ۱۱۵ میلیارد تومان است.

۱۰- رمپنا برای ساخت یک نیروگاه قرارداد بست که جزئیات آن در کدال افشا شده است.

۱۱- داسوه در یک شفاف سازی خبر از دریافت پروژه ارائه خدمات فیلینگ و بسته بندی واکسن کرونا داده است.

۱۲- پارسیس تحلیل می گوید “NAV هر سهم وغدیر ۲۲۷۲۳ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۵۷ درصد می باشد. NAV هر سهم تاپیکو ۲۴,۲۲۷ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۵۹ درصد می باشد.”

۱۳- در خصوص صنعت سیمان، امیر صباغ نوشت “بورس کالا تا زمان فراهم شدن شرط عرضه کافی از سوی تولیدکنندگان سیمان متناسب با نقاضا، اجازه عرضه در بورس را نمی‌دهد.” وی در خصوص زمان عادی شدن شرایط نیز می گوید که احتمالا محدودیت ها تا ماه آینده ادامه دارد.

۱۴- پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس با پایان عملیات ساختمان و نصب پروژه عظیم تأسیسات و مخازن ذخیره‌سازی محصولات صادراتی در اسکله مجیدیه بندر ماهشهر، وارد مرحله پیش‌راه‌اندازی شد.

۱۵- رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک‌، روغن و فیلتر تهران می گوید “سازمان حمایت با افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن ماشین موافقت کرده است.”

۱۶- پلنر در تحلیلی نوشت ” اختلاف قیمت بیلت تانگشان و هزینه تولید فولاد در چین مجددا در حال افزایش است. این موضوع سیگنال خوبی برای بیلت نیست و با توجه به احتمال تداوم افت قیمت سنگ آهن، انتظار می‌رود قیمت بیلت تانگشان همراستا با افت هزینه تولید فولاد به زودی روندی اصلاحی به خود گیرد. در غیر اینصورت، بایستی منتظر رشد دوباره قیمت سنگ آهن وارداتی به چین باشیم.”

۱۷- پلنر نوشت “منابع موثق نهایی شدن دو قرارداد ۳۰ هزارتنی از بیلت خلیج فارس به مقصد چین با قیمت ۷۰۸ دلار در تن سی اف آر را در روز گذشته تایید نمودند. این دو معامله پس از یک دوره احتیاط و در پی احتمال کمبود محصولات میانی برای نوردکاران چینی بین دو تاجر ایرانی و یک شرکت بزرگ چینی صورت پذیرفت. کرایه حمل این محموله بین ۶۰ تا ۶۵ دلار و هزینه های مالی آن به دلیل معامله با ال سی حدود ۱۰ دلار برآورد می گردد.”

۱۸- طی هفته گذشته ۵۰ هزار تنی از بیلت روسیه به چین به نرخ ۷۲۵ دلاری سی اف آر فروخته شد که معادل ۶۵۵ دلار فوب دریای سیاه خواهد بود.

۱۹- قیمت سنگ آهن در بازار واردات چین با کاهش همراه بود و این افت بها مرتبط با خبرهای جدید در مورد برنامه های کاهش تولید فولادسازان چین بود.

۲۰- در مجمع آپ گفته شد “پیگیری اصلاح نظام کارمزد خدمات بطوری که پرداخت کارمزد از سمت نظام بانکی، به سمت کارت هولدر و مرچنت (پذیرندگان) تغییر یابد. با وجودی که هزینه‌ی تمام خدمات بانکی حتی کارت به کارت در سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی را تجربه کرد، ارائه خدمات توسط PSPها بدلیل کاهش فشار به شبکه‌ی بانکی، هیچ افزایشی داده نشد.”

۲۱- طبق آمار بانک مرکزی؛ نقدینگی تا پایان سال۹۹، از ۳۳۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده و نسبت به پایان سال۹۸، میزان ۳۷ درصد رشد کرده است. برآوردها نشان می‌دهد اگر روند رشد نقدینگی با همان شتاب سال ۹۹ رشد کند تا پایان سال۱۴۰۰، رقم نقدینگی از ۴۶۰۰ هزار میلیارد تومان هم فراتر می‌رود.

۲۲- قیمت اوره صادراتی ایران به ۴۰۵دلار رسیده است.

*اقتصادی

۱- امیر صباغ نوشت “خشکسالی همزمان با آتش سوزی جنگلها و گرمای تاریخی در ۵ ایالت کلیدی آمریکا نگرانی از تامین مواد غذایی دنیا را افزایش داده است. سیلهای اخیر در استان Henan چین که یک مرکز کشاورزی و دامداری در چین است، محصولات ذرت را از بین برده و به تولید دام (خوک) این استان آسیب زده و بازار را نگران گسترش بیماریهای دامی کرده است. شاخص قیمت مواد غذایی FAO که یک بسته ترکیبی محصولات کشاورزی و غذایی را رصد میکند، برای ۱۲ ماه متوالی صعودی بود (بجز ماه قبل) و به ۱۲۴٫۶% رسیده و جهش ۳۴%+ سالانه دارد.”

۲- رئیس بانک مرکزی آلمان می گوید ” مشاورین من پیش بینی می کنند که تورم تا انتهای سال در آلمان به ۵٪ برسد. شورای حکام موافق است که سطح فعلی سیاست های پولی مناسب می باشد.”

۳- به گفته برخی منابع به دلیل اینکه همچنان مسیر پاندمی نامشخص است انتظار نمی رود سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا در ارتباط با خرید هایPEPP در نشست ماه سپتامبر تصمیمی بگیرند.

۴- شاخص بخش تولیدیPMI ایالات متحده در ارزیابی مقدماتی ماه جولای که پیش بینی برای شاخص عدد ۶۲ بود به عدد ۶۳.۱🔺 رسید. دوره گذشته عدد ۶۲.۱ بوده است.

۵- مشاور دولت فرانسه دلفریسی می گوید این امکان وجود دارد که این کشور در شروع ماه آگوست روزانه ۵۰ هزار مورد جدید ابتلا به کووید داشته باشد.

۶- رئیسCDC ایالات متحده والنسکی می گوید برخی بیمارستانها در برخی نواحی به دلیل افزایش موارد جدید به سطح ظرفیت خود رسیده اند.

۷- قیمت هر بشکه نفت WTI در سال جاری بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته بود؛ اما در حالی که اعضای اوپک پلس با افزایش تولید تا ۴۰۰هزار بشکه در روز به توافق رسیده اند ، در بازار بیم آن وجود دارد که گسترش گونه دلتا ویروس کرونا تقاضا ی خرید نفت را تهدید کرده و در نتیجه قیمت جهانی آن سقوط کند.

۸- سناتور دموکرات مانچین می گوید توافق زیر ساختی ۹۹٪ نهایی است.

۹- شاخص مدعیان هفتگی بیمه بیکاری ایالات متحده در ارزیابی هفته منتهی به ۱۶ جولای که انتظارت برای شاخص عدد ۳۵۰K بود بدتر از انتظارات به عدد ۴۱۹K🔺 رسید.دوره گذشته عدد ۳۶۰K بوده است.

۱۰- به گزارش بلومبرگ رئیس فدرال رزرو جیروم پاول ازحمایت گسترده در بین مشاورین جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برای دوره جدید برخوردار است.

۱۱- شاخص تغییرات ذخایر هفتگی نفت خام ایالات متحده منتشره از سوی دپارتمان انرژی این کشور در ارزیابی هفته منتهی به ۱۶ جولای که انتظارات برای شاخص عدد ۴.۶M- بود به عدد ۲.۱۰۷M🔺 رسید.دوره گذشته عدد ۷.۹M- بوده است.

۱۲- با افتتاح خط لوله ۱۰۰۰کیلومتری از گوره به جاسک در روز پنج‌شنبه، حالا به غیر از پایانه خارک، مسیر دومی برای صادرات نفت کشور ایجاد شده است که خریداران می‌توانند بدون عبور از تنگه هرمز و در سواحل دریای عمان در منتهی‌الیه استان سیستان‌وبلوچستان محموله‌ها را بارگیری کنند. این خط لوله ظرفیت انتقال روزانه ۳۰۰هزار بشکه نفت خوزستان را دارد.

*سیاسی

۱- خبرگزاری رویترز اعلام کرد آمریکا در حال تصویب طرحی برای جلوگیری از فروش نفت ایران به چین در صورت عدم بازگشت کشورمان به توافق هسته‌ای است.

۲- پنجاه کسب‌وکار آنلاین با انتشار بیانیه‌ای نسبت به طرح صیانت ابراز نگرانی کرده و اعلام کردند این طرح به مهم‌ترین سرمایه آن‌ها یعنی اعتماد کاربران و امید همکاران‌شان لطمه جدی وارد می‌سازد.

۳- توانگر نماینده تهران در واکنش به طرح صیانت از فضای مجازی نوشت “نمایندگان در دامی که مقابل دولت آقای رئیسی طراحی شده نیفتند.”

۴- عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر تاکید کرد که اگر تمهیداتی اندیشیده نشود، قیمت مرغ تا عید افزایش پیدا خواهد کرد و اگر دولت آینده تدبیر نکند و برجام امضا نشود قیمت‌ها در سال آینده غیرقابل کنترل است.

۵- احمد خاتمی می گوید ” ذلت‌پذیری یعنی اینکه همه مسائل کشور را به مذاکره با آمریکا ربط دهند؛ حتی آب خوردن را به مذاکره با آمریکا ربط می‌دهند.”

۶- سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رییسه مجلس در واکنش به اظهارات علی ربیعی گفت “بررسی های هیئت تطبیق نشان داد مذاکرات وین اساسا قادر به لغو موثر تحریم ها به گونه‌ای که منجر به انتفاع اقتصادی برای کشور شود نبوده و دولت در لغو تحریم ها شکست خورده است.

موفق باشید / ۴ مرداد

ولید هلالات

صف فروش/صف فروش/صف فروش/صف فروش/صف فروش/صف فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *