تحلیل صنعت دارو

 

 

در جدول بالا ۸ نماد دارویی را مشاهده می کنید که عمدتا بهترین P.e fw های صنعت خود را دارند.

در خصوص بحث تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی و احتمال آزادسازی آن مباحث مختلفی وجود دارد اما به چند نکته باید توجه کرد:

نخست اینکه طبق گزارش #دلر #دارو #کاسپین #درازک ارز خود را تقریبا به طور کامل ۴۲۰۰ تومان دریافت می کنند. به عبارتی بخش اعظم سبد این شرکت ها هنوز آزاد نشده است.

دوم اینکه در نمادی همچون #دتماد #دسبحان و همچنین #دفارا که در جدول بالا نیامده، سهم ريالی مواد اولیه ۵۰ الی ۱۰۰ درصد است! ممکن است مواد اولیه مصرفی که در داخل خرید می شود، ماده موثره ای باشد که تامین کننده آن مشمول دلار ۴۲۰۰ تومانی باشد. به طور مثال #دفارا طبق صورت مالی برای مواد اولیه مصرف ارزی ندارد اما به این معنا نیست که تمام محصولات آن ازادسازی شده باشد.

نتیجه: شرکت هایی که مصارف ارزی نزدیک به دلار ۴۲۰۰ تومانی دارند و سهم مصرف وارداتی از کل مصرف بالا باشد، به مرور زمان با آزادسازی نرخ، قطعا با رشد مبلغ فروش همراه هستند اما در خصوص سایرین نمی توان گفت که از آزادسازی نرخ بی بهره هستند.

ولید هلالات

#دارو    #سهام   #بورس

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

در جدول بالا ۸ نماد دارویی را مشاهده می کنید که عمدتا بهترین P.e fw های صنعت خود را دارند. در خصوص بحث تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی و احتمال آزادسازی آن مباحث مختلفی وجود دارد اما به چند نکته باید توجه کرد:

نخست اینکه طبق گزارش دلر دارو کاسپین درازک ارز خود را تقریبا به طور کامل ۴۲۰۰ تومان دریافت می کنند. به عبارتی بخش اعظم سبد این شرکت ها هنوز آزاد نشده است.دوم اینکه در نمادی همچون دتماد دسبحان و همچنین دفارا که در جدول بالا نیامده، سهم ريالی مواد اولیه ۵۰ الی ۱۰۰ درصد است! ممکن است مواد اولیه مصرفی که در داخل خرید می شود، ماده موثره ای باشد که تامین کننده آن مشمول دلار ۴۲۰۰ تومانی باشد. به طور مثال دفارا طبق صورت مالی برای مواد اولیه مصرف ارزی ندارد اما به این معنا نیست که تمام محصولات آن ازادسازی شده باشد.

نتیجه: شرکت هایی که مصارف ارزی نزدیک به دلار ۴۲۰۰ تومانی دارند و سهم مصرف وارداتی از کل مصرف بالا باشد، به مرور زمان با آزادسازی نرخ، قطعا با رشد مبلغ فروش همراه هستند اما در خصوص سایرین نمی توان گفت که از آزادسازی نرخ بی بهره هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *