آخرین خبرها از افزایش قیمت خودرو
عضو شورای رقابت: قیمت های جدید خودرو به زودی اعلام می شود
دبیر انجمن خودروسازان: اطمینان داریم تورم بخشی خودرو افزایشی است

یک عضو شورای رقابت در مورد زمان اعلام افزایش نرخ خودروها گفت: برای اعلام نرخ های جدید منتظر انتشار تورم بخشی از سوی بانک مرکزی هستیم. محسن بهرامی ارض اقدس در گفت وگو با همفکران اظهار کرد: فرمول قیمت گذاری خودرو ترکیبی از تورم بخشی اعلام شده توسط بانکی مرکزی و برخی متغیرهای دیگر است که پس از پایان شهریور اعلام خواهد شد.

او با اشاره به تغییرات احتمالی در شرایط اقتصادی کشور بر لزوم به روزرسانی قیمت ها توسط شورا تاکید کرد و گفت:

با توجه به تغییرات اقتصادی سعی می کنیم تا جایی که امکان داشته باشد فاصله قیمت ها و تورم را نزدیک کنیم و عددها در بازار واقعی تر شود. بهرامی ارض اقدس با بیان اینکه ممکن است تا ۶ ماه آینده شرایط اقتصادی کشور تغییر کند اظهار کرد: حتی گاهی ممکن است به دلیل کاهش قیمت دلار یا سیاست و وعده های دولت تورم کاهشی باشد و نباید تورم را فقط افزایشی دید. ارض اقدس در مورد دلیل اعلام ۶ ماهه تغییر قیمت به جای ۲ ماه گفت: این اقدام با موافقت و به درخواست خودرسازان انجام شد.

در واکنش به این اظهارات دبیر انجمن خودروسازان اظهار کرد: ما به طور کلی به نسخه ای که شورای رقابت برای خودروسازان پیچیده است معترض هستیم و اساسا به دلیل وجود همین فرمول در حال زیان دهی هستیم.

احمد نعمت بخش در گفت وگو با همفکران اظهار کرد:

فرمول بی اساس شورای رقابت باعث شده تا خودروسازان نه تنها از حاشیه سود اندک محروم شوند بلکه محصولات را زیر قیمت تمام شده عرضه کنند.

نعمت بخش با تاکید بر اینکه شورای رقابت به مصوبات خود پایبند نیست اظهار کرد: اعمال تورم بخشی در قیمت خودرو فقط منوط به نرخ دلار نیست بلکه مواد اولیه داخلی مانند ورق فولاد نیز در این مدت مرتب افزایش قیمت داشته است. بنابراین اگر دلار همچنان کاهش قیمت داشته باشد هم تنها بر ۲۰ درصد قیمت تمام شده خودرو اثر گذار است. به گفته نعمت بخش هر خودرو برای تهیه مواد اولیه وارداتی مانند قطعات الکترونیکی به طور متوسط هزار دلار وابستگی ارزی دارد و این در حالی است که ۸۰ درصد هزینه ها مربوط به محصولات داخلی است.

دبیر انجمن خودروسازان ضمن تکذیب ادعای ارض اقدس مبنی بر درخواست خودروسازان برای اعمال ۶ ماهه تورم بخشی اظهار کرد:

ما به شورای رقابت گفتیم هر سه ماه یک بار تورم را اعمال کنید و مخالف اعمال ۶ ماهه آن هستیم. نعمت بخش با بیان اینکه بانک مرکزی به زودی تورم بخشی را مثبت اعلام خواهد کرد گفت: بر اساس محاسباتی که داشتیم نه تنها از تورم قبل از سال ۹۹ عقب هستیم بلکه اطمینان داریم تورم ۶ ماه نخست امسال نیز به افزایش قیمت منجر خواهد شد.

پیش از این رضا شیوا رئیس شورای رقابت گفته بود: ۶ ماه از آخرین افزایش قیمت خودرو در اردیبهشت گذشته و در حال حاضر همان افزایش ۸ درصدی روی محصولات اعمال شده است و تا پایان شهریور قیمت ها تغییری نخواهد کرد. به گفته شیوا، شورای رقابت در پایان شهریور ماه نامه ای تحت عنوان درخواست تورم بخشی به بانک مرکزی ارسال خواهد کرد و در خصوص افزایش قیمت در آینده تصمیم گیری خواهد کرد.

همفکران

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *