نفت

نفت صبح دوشنبه در آسیا افزایش یافت، اما نوع Omicron کرونا که به سرعت در حال گسترش است، نگرانی‌هایی را برای تقاضای سوخت ایجاد می‌کند. با این حال، اختلال عرضه در قزاقستان و لیبی، از کاهش قیمت نفت جلوگیری کرد.

معاملات آتی نفت برنت با ۰٫۳۷ درصد افزایش به ۸۲٫۰۸ دلار رسید. قیمت آتی WTI با جهش ۰٫۳۳ درصدی به ۷۹٫۱۶ دلار رسید و زیر ۸۰ دلار باقی ماند.

آخرین گزارش مشاغل ایالات متحده، از جمله حقوق و دستمزد غیرکشاورزی هفته گذشته منتشر شد، و همچنین گزارشی از شرکت بیکر هیوز که تعداد دکل های نفتی و گازی در هفته منتهی به ۷ ژانویه با دو افزایش به ۵۸۸ رسید که بالاترین میزان از آوریل ۲۰۲۰ است تاثیری در کاهش تقاضای سرمایه گذاران نداشت.

در آسیا و اقیانوسیه، تست جمعی کرونا در شهر شمالی تیانجین چین انجام شد و دو مورد اجتماعی به عنوان گونه Omicron کووید۱۹ تایید شد. این می تواند بر تقاضای سوخت در بزرگترین واردکننده نفت جهان تأثیر بگذارد.

با این حال، اختلالات عرضه در جاهای دیگر به احتمال زیاد باعث تقویت مایع سیاه می شود.

در #قزاقستان، به نظر می‌رسد که نیروهای امنیتی تظاهرات‌ها را در شهر آلماتی کنترل کرده‌اند. اعتراضات در مناطق نفت خیز غرب کشور به دلیل حذف سقف قیمت دولتی بوتان و پروپان در اول ژانویه آغاز شد.تولید در #لیبی نیز از ۱٫۳ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ به ۷۲۹۰۰۰ بشکه در روز کاهش یافت که بخشی از آن به دلیل کارهای تعمیر و نگهداری خط لوله است.در همین حال، عرضه از سوی سازمان ا#وپک پلاس، نتوانسته با رشد تقاضا همراهی کند. تولید این گروه در دسامبر ۲۰۲۱ نسبت به ماه قبل ۷۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش یافت،این در حالی است که طبق قرارداد عرضه در آن سال، افزایش ۲۵۳۰۰۰ بشکه در روز مجاز بود.

اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

#گزارش_بازار #نفت

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *