نگاهی به عملکرد ذوب در ۹ ماهه ۱۴۰۰

🔹 ذوب در دو فصل ابتدای سال به ترتیب سود ۱۷۸ و ۱۷۹ ریالی را به ازای هر سهم ساخته و در فصل سوم سود ۳ ریالی ساخته و سود نه ماهه خود را به ۳۶۰ ریال برساند. سود هر سهم در سال ۱۳۹۹ برابر با ۱۶۴ ریال بوده است.

🔹 شرکت در دو فصل اول و دوم به ترتیب به ترتیب ۷،۵۸۵ و ۸،۴۵۳ میلیارد تومان فـروش داشته که در فصل سوم نسبت به فصل گذشته رشد ۱۱ درصدی داشته و فـروش ۹،۳۶۷ میلیارد تومانی را گزارش کرده و فروش شش ماهه خود را به ۵۲۵ میلیارد تومان رسانده که نسبت به دوره مشابه ۹۲ درصد رشد داشته است.

🔹حاشیه سود شرکت نیز در دو فصل اخیر ۲۹ و ۱۸ درصد بوده که در این فصل حاشیه سود به ۸ درصد رسیده است.

🔹سود عملیاتی ذوب در فصل اول و دوم به ترتیب برابر با ۱،۵۵۷ و ۱،۴۶۹ میلیارد تومان بود که با سود ۱۴۲ میلیارد تومانی در فصل سوم، سود نه ماهه خود را به ۳،۱۶۸ میلیارد تومان رسانده است.

🔹قابل ذکر است که هزینه‌های فروش، اداری و عمومی در نه ماهه ۱۴۰۰ بربابر با ۱،۴۳۲ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ رشد ۱۱۵ درصدی داشته که این افزایش عمدتا به دلیل افزایش هزینه یک درصد محیط زیست و هزینه حمل محصولات صادراتی و دیگر هزینه‌های فروش است.

کارگزاری بانک صنعت و معدن

#تحلیل_بنیادی

قابل ذکر است که هزینه‌های فروش، اداری و عمومی در نه ماهه ۱۴۰۰ بربابر با ۱،۴۳۲ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ رشد ۱۱۵ درصدی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *