بایدن خطاب به راب مالی : مذاکرات را تا حصول نتایج ادامه دهید

بازار نفت به نتیجه احتمالی مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا چشم دوخته است

پس از اینکه نفت خام آمریکا و برنت در روز جمعه به بالاترین حد خود در چند سال اخیر رسیدند، معامله گران گفتند سیگنال های جدید مبنی بر اینکه مذاکرات بین مقامات آمریکایی و ایران ممکن است به نتیجه نزدیک شود، می تواند از افزایش قیمت نفت جلوگیری نماید

پیش‌بینی ها بر این است که واشنگتن و تهران در احیای توافقی که توسعه تسلیحات هسته‌ای این کشور عضو اوپک را محدود می‌کند پیشرفت کرده‌اند، عرضه نفت خام را افزایش می‌دهد.

اگر ایالات متحده تحریم های ایران را لغو کند، ایران می تواند محموله های نفتی صادراتی خودر را افزایش دهد و به عرضه جهانی بیفزاید.

 قیمت هر بشکه نفت برنت با افزایش ۰٫۳% به ۹۳٫۵۶ دلار رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۲ سنت کاهش به ۹۲ دلار و ۹ سنت رسید.

جان کیلداف، شریک Again Capital LLC در نیویورک، گفت: «گمان‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه مذاکره کنندگان می‌خواهند برخی از تحریم‌ها را به عنوان مشوق لغو نمایند و این باعث می شود نفت ایران در بازار بیشتر شود، وجود دارد.

روز جمعه، ایالات متحده معافیت‌های تحریمی را بازگرداند که اجازه همکاری بین‌المللی هسته‌ای با ایران را در پروژه‌های طراحی شده برای سخت‌تر کردن استفاده از سایت‌های هسته‌ای ایران برای توسعه تسلیحات می‌دهد.

یکی دیگر از مقامات ارشد وزارت امور خارجه روز جمعه گفت که معافیت برای اجازه دادن به بحث های فنی در مورد احیای توافق مورد نیاز است، اما سیگنالی نیست که نشان دهد ایالات متحده در آستانه دستیابی به توافق بر سر بازگرداندن آن است.

یک مقام اروپایی که نخواست نامش فاش شود، گفت که نمایندگان ارشد در مذاکرات وین – که مذاکرات بین آمریکا و ایران غیرمستقیم است زیرا ایران تاکنون از نشستن با دیپلمات‌های آمریکایی خودداری کرده است – احتمالاً روز سه‌شنبه در پایتخت اتریش دیدار خواهند کرد.

راب مالی در گفتگو با MSNBC:

“رئیس جمهور (جو) بایدن هنوز از ما می خواهد که در وین مذاکره کنیم… این نماد یا نشانه ای از اعتقاد مداوم ما است که برجام جسد مرده نیست و باید آن را احیا کنیم زیرا به نفع ماست.”

وزیر امور خارجه ایران روز شنبه گفت که اقدام آمریکا برای بازگرداندن معافیت‌های تحریمی به تهران کافی نیست و واشنگتن باید تضمین‌هایی برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با قدرت‌های بزرگ ارائه کند.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه گفت که با بایدن صحبت کرده و راه های توقف برنامه هسته ای ایران را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

#گزارش_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *