بانک خاورمیانه در ۶ماه نخست ۲۷۱ريال و در ۹ماهه ۴۲۱ريال سود ساخته است.

در ۱۲ماهه بدون تسعیر ارز و سود سرمایه گذاری به ۵۶۰ريال سود می رسید. به بیان دیگر سودآوری فصلی آن کاملا خطی پیش می رفت.

برای ۳ماه زمستان اما درآمد سرمایه گذاری را مطابق با پیشبینی های خود بانک با اندکی محافظه کاری فرض کردیم. سود تسعیر ارز نیز بر اساس آخرین اطلاعیه شرکت بر مبنای رشد نرخ یورو محاسبه شده است.

در نهایت بر اساس عملکرد قابل تکرار و سود تسعیر ارز به ۷۰۰ريال EPS در سال ۱۴۰۰ می رسیم که اندکی از ۶۶۵ريال سال ۱۳۹۹ بالاتر است.

لازم به ذکر است که ۴۵درصد سود سال گذشته بانک مدیون تسعیر ارز بود و اما در سال ۱۴۰۰ تنها ۱۲درصد از سود قابل تکرار به دلیل تسعیر ارز با یورو ۲۲هزار تومانی است.

بر این اساس هرچند سود خالص چندان تغییری نسبت به سال قبل نداشته اما کیفیت سودآوری تقویت شده است.

*وخاور قصد دارد سرمایه خود را از محل سود انباشته از ۲۵میلیارد سهم به ۳۵میلیارد سهم برساند.

ولید هلالات

#تحلیل_بنیادی

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

بانک خاورمیانه در ۶ماه نخست ۲۷۱ريال و در ۹ماهه ۴۲۱ريال سود ساخته است. در ۱۲ماهه بدون تسعیر ارز و سود سرمایه گذاری به ۵۶۰ريال سود می رسید. به بیان دیگر سودآوری فصلی آن کاملا خطی پیش می رفت. برای ۳ماه زمستان اما درآمد سرمایه گذاری را مطابق با پیشبینی های خود بانک با اندکی محافظه کاری فرض کردیم. سود تسعیر ارز نیز بر اساس آخرین اطلاعیه شرکت بر مبنای رشد نرخ یورو محاسبه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *