قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت، اما با آمادگی اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات از #روسیه، نگرانی‌ها از عرضه جهانی نفت افزایش یافت.

بهای معاملات آتی #نفت #برنت با ۶۴ سنت یا ۰٫۶ درصد کاهش به ۱۱۰٫۹۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۶۰ سنت یا ۰٫۵ درصد کاهش به ۱۰۹٫۸۹ دلار در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص جمعه گذشته حدود ۴ درصد جهش کردند و WTI به بالاترین میزان خود از ۲۸ مارس به ۱۱۱٫۷۱ دلار رسید.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد شرکت Fujitomi Securities Co Ltd گفت:

انتظار می رود بازارهای نفت در این هفته رشد کنند زیرا ممنوعیت اتحادیه اروپا بر نفت روسیه باعث کاهش بیشتر عرضه جهانی نفت خام و سوخت خواهد شد.

چهار دیپلمات روز جمعه گفتند که اتحادیه اروپا علی‌رغم نگرانی‌ها در مورد عرضه در شرق اروپا، همچنان قصد دارد با تحریم مرحله‌ای نفت روسیه در این ماه موافقت کند.

‼️در همین حال، معاملات آتی #بنزین ایالات متحده روز دوشنبه دوباره به بالاترین سطح خود رسید و کاهش ذخایر باعث نگرانی‌های عرضه شد.
در سمت عرضه، شرکت‌های انرژی ایالات متحده در هفته منتهی به ۱۳ می، برای هشتمین هفته متوالی تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی را اضافه کردند.

#اوپک پلاس به دلیل سرمایه‌گذاری ناکافی در میادین نفتی در برخی از اعضای اوپک و اخیراً کاهش تولید روسیه، برنامه‌های توافق شده قبلی برای افزایش تولید را زیر پا گذاشته‌اند.

آخرین گزارش ماهانه اوپک نشان داد که تولید اوپک در ماه آوریل با ۱۵۳ هزار بشکه افزایش به ۲۸٫۶۵ میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به افزایشی که اوپک در توافق اوپک پلاس مجاز دانسته بود، عقب تر است.

اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

#تحلیل_بنیادی

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *