این هلدینگ در سال مالی منتهی به اردیبهشت ۱۴۰۰ به سود سرمایه گذاری ۲٫۶همت رسید و هزار میلیارد تومان هم سود فروش سرمایه گذاری کسب کرد.

تاثیر تقسیم سود #فولاد #فملی بر تاصیکو بسیار زیاد است. فرض ما اینجا تقسیم ۳۰درصد سود می باشد که در این صورت P.e fw تاصیکو قبل از مجمع تقسیم سود با قیمت ۸۰۰۰ريالی به ۵٫۵ می رسد.

اگر سیاست تقسیم سود فولاد و فملی ۵۰درصد باشد و #کزغال به سود عادی (بدون اورهال) برسد، p.e fw تاصیکو حدود ۴خواهد بود.

#شاملا #کخاک #فباهنر نیز سهم مناسبی در سودسازی این شرکت دارند. تقویت سود #فملی #فباهنر #فولاد و یا افزایش میزان تقسیم سود آن ها، تاثیر با اهمیتی بر EPS تاصیکو دارد.

به طور مثال با سیاست تقسیم سود سال مالی اخیر و سود تحلیلی شرکت های سرمایه پذیر به P.e fw 5.5 می رسیم اما اگر همه شرکت های زیرمجموعه ۹۰درصد سود را تقسیم می کردند آنگاه P.e fw 3 بود!

البته فولاد و فملی به دلیل طرح های توسعه تقسیم سود بالا ندارند. همانطور که گفته شد محاسبات با فرض تقسیم ۳۰درصد سود است.

*ستون سمت چپ، سود و زیان ۱۴۰۰ است.

تقسیم سود شرکت های سرمایه پذیر عمدتا صورت گرفته اما سه شرکت مهم در ترکیب پرتفوی این هلدینگ شامل فولاد مبارکه، ملی صنایع مس و سرمایه گذاری معادن و فلزات، سود سال ۱۴۰۰ خود را به شکل قطعی گزارش نکرده اند و همچنین مجمع تقسیم سود آن ها نیز برگزار نشده است.

ومعادن باید بر اساس تقسیم سود مجامع سنگ آهنی ها، گزارش ۱۲ماهه خود را تعدیل و پس ازان به مجمع برود. طبعا فولاد مبارکه نیز با توجه به تقسیم سود ومعادن، عدد سود سال ۱۴۰۰ خود را نهایی می کند.

اگر فرض کنیم فملی و فولاد ۵۰درصد و ومعادن ۴۰درصد سود خود را در مجمع تقسیم می کند، آنگاه تاصیکو به ۱۶۷۳ريال EPS در ۱۲ماهه رسیده است که انتظار می رود ۸۰-۹۰ درصد آن را تقسیم کند و با قیمت جاری P.e پس از تقسیم سود آن به مرز ۵ واحد برسد.

پس ازان، تاصیکو به مجمع می رود و سود هلدینگ #صبا گزارش خواهد شد. صبا به همراه تاپیکو، سود شستا را تامین و تعیین خواهند کرد.

#تحلیل_بنیادی  #تاصیکو

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *