بانک ملت به تازگی افزایش سرمایه داده و حالا ۲۶۲میلیارد سهمی است!

این بانک در سال گذشته ۶۰۱ريال سود ساخت که ۴۲۱ريال آن البته در فصل آخر بود.

متوسط سود خالص سه فصل قبل ازان ۶۰ريال بوده و به عبارتی در ۳فصل اول سال ۱۴۰۰ تنها ۱۸۱ريال EPS محقق شده بود.

حالا گزارش ماهانه های بانک ملت از دو جنبه حرف های جدیدی دارد:

الف) درآمد اوراق بدهی در فصل بهار از کل سال گذشته بیشتر است.

ب) در حالی که درآمد کارمزد بیش از دوبرابر نسبت به میانگین رشد کرده اما هزینه کارمزد ثابت مانده است.

با این اوصاف چنین ذهنیتی پدید می آید که وبملت در بهار ۱۴۵ريال سود ساخته باشد اما اینبار بدون تسعیر ارز و تنها در یک فقط …

ضمنا در فصول بعدی (تابستان و زمستان) درآمد سرمایه گذاری با اهمیتی شناسایی می شود. هم از جانب پالایشی ها و هم از جانب شرکت های گروه!

گزارش ۳ماهه بانک ملت اگر طبق انتظار باشد، به این معنا خواهد بود که سود فعلی و P.e این بانک در کانال ۴ واحدی از محل عملیاتی و قابل تکرار است.

ولید هلالات

#تحلیل_بنیادی

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل بنیادی بانک ملت

بانک ملت به تازگی افزایش سرمایه داده و حالا ۲۶۲میلیارد سهمی است! این بانک در سال گذشته ۶۰۱ريال سود ساخت که ۴۲۱ريال آن البته در فصل آخر بود. متوسط سود خالص سه فصل قبل ازان ۶۰ريال بوده و به عبارتی در ۳فصل اول سال ۱۴۰۰ تنها ۱۸۱ريال EPS محقق شده بود. حالا گزارش ماهانه های بانک ملت از دو جنبه حرف های جدیدی دارد:

الف) درآمد اوراق بدهی در فصل بهار از کل سال گذشته بیشتر است. ب) در حالی که درآمد کارمزد بیش از دوبرابر نسبت به میانگین رشد کرده اما هزینه کارمزد ثابت مانده است. با این اوصاف چنین ذهنیتی پدید می آید که وبملت در بهار ۱۴۵ريال سود ساخته باشد اما اینبار بدون تسعیر ارز و تنها در یک فقط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *