مدیرعامل سایپا تائید کرد که تمام فرآیندهای کارشناسی اموال و دارایی های این شرکت به اتمام رسیده است.

محمد علی تیموری خاطر نشان کرد: تمام فرآیندهای کارشناسی، قیمت ارزشگذاری سهام انجام شده، مرکز مشاوران قوه قضاییه نامه‌نگاری های آن را آماده کرده و طی هفته جای، پاکات در حضور هیات مدیره بازگشایی خواهد شد.

۱۰۰ همت تخمین برای ارزش سایپا چقدر درست است؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا اخبار و گمانه زنی های موجود مبنی بر ارزشگذارای ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی سایپا صحت دارد یا خیر؟

پاسخ داد : به دلیل این که، عرضه ۴۲ درصدی سهام و سهام مدیریتی ( با احتساب سهامی که وساپا و ورنا و نیوان ابتکار دارند ) است ، اساسا” به نظر من دو عدد قیمت‌ گذاری بلوک و تابلو نباید با هم مقایسه شوند، این عددی که در تابلو می بینیم اصلا عددی نیست که بخواهد سهام فروخته شود، در واقع هر شخصی ۴۲ درصد بلوک سایپا را خریداری کند،صاحب سه کرسی مدیریتی خواهد شد. ارزش حتما بالاتر است، سابقه گذشته هم نشان داده، تمام سهامی که به صورت مدیریتی عرضه می‌شود، سه برابر قیمت تابلو بوده، ولی باید بر اساس نظر کارشناسان و تیم اقتصادی و سازمان بورس و … این عدد مشخص شود.

مدیرعامل سایپا با اشاره به برنامه بازگشایی پاکات گزارش کارشناسان در ارزشگذاری سهام سایپا گفت:

پاکات تحویل سایپا شده است، در نخستین جلسه هیات مدیره پاکات را بازگشایی می‌کنیم. در این ۷ ماه سایپا مسیری را طی کرده که آرامشی را در بازار ایجاد کرده، خودروهای ما به دلیل تیراژ و عرضه بالا، از قرعه کشی خارج شد و امیدواریم با توجه به نامه نگاری‌هایی که انجام شده، از شهریور ماه حتی محدودیت ها هم کاهش یابد و مردم بدون محدودیت خودرو های سایپا را ثبت نام کنند و خودرو عرضه شود.

#گزارش_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *