پایان خاکستری بورس تهران در اردیبهشت

بازار سرمایه از همان ابتدا احتیاط سهامداران را با شروع کاملا خنثی نشان داد و تا دو ساعت ابتدایی ،معاملات، شاخص منفی ۰.۳ درصدی را هم تجربه کرد در نهایت شاخص پس از عبور از ناحیه مقاومتی ۲.۳۰۰ با مثبت ۰.۲ درصد کار خود را به پایان رساند. پس از اظهارات گروه ۷ در مورد زمان مناسب مذاکرات و موضع گیریهای مثبت از داخل سهامداران در هاله ای از تردید قرار گرفته اند که این موضوع خود را در ارزش معاملات بسیار پایین سهام و صندوقهای سهامی و حتی صندوقهای درآمد ثابت نشان داد.

گروه سرمایه گذاری و سیمان به سبب ریسک بالای بازار در این محدوده و مجامع پیش رو با بیشترین ورود پول حقیقی در بازار مواجه شدند.

تحلیلهای تکنیکال و بنیادی همچنان نظرات نسبتا متفاوتی در مورد پیش بینی بازار ارائه میدهند؛ این موضوع در کنار نوسان شاخص در محدوده بالا و پایینتر از ۲.۳۰۰ میلیون واحد در کنار کاهش ارزش معاملات ترس و بلاتکلیفی سهامداران را به خوبی نشان میدهد.

سهامداران

ارزش معاملات سهام و صندوقهای سهامی

ارزش معاملات سهام و صندوقهای سهامی در روز جاری با کاهش بیش از ۶ هزار میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفته، کار خود را به پایان رساند با توجه به کاهش ارزش معاملات سهامی احتیاط سرمایه گذاران نسبت به اخبار پیرامون بازار سرمایه را حس کرد.

صندوقهای درآمد ثابت

ارزش معاملات صندوقهای درآمد ثابت هم برای چندمین روز پیاپی به کمتر از میانگین ماه و حتی هفته خود رسید. این موضوع میتواند به این معنا باشد که سهامداران هنوز بدبینی بلند یا میان مدتی به بازار ندارند؛ چرا که ارزش معاملات سهام و صندوقهای درآمد ثابت هر دو با کاهش قابل توجهی همراه بودند.

 

ارزش دلاری بازار

ارزش دلاری بازار به عنوان یکی از فاکتورهای سنجش ذاتی بازار که در سال ۱۴۰۲ به سقف یک ساله خود رسیده بود؛ یک افت بیش از ۲۰ میلیارد دلاری را تجربه کرد و پس از آن به لطف کاهش نرخ دلار در بازار آزاد دوباره به سطوح نزدیک به ۱۹۰ میلیارد دلار بازگشت؛ اما در دو روز اخیر افت ارزش دلاری بازار با وجود ثبات نسبی نرخ دلار همچنان ادامه درد و ارزش دلاری بازار به سطح ۱۸۵ میلیارد دلار رسید.

 

 

اخبار اثرگذار بر بازار

پس از انتشار جزئیات برنامه هفتم مشخص شد که بر اساس لایحه این ،برنامه عرضه پروژههای دولتی در قالب شرکت سهامی عام پروژه در بورس عملیاتی خواهد شد. این موضوع با توجه به تجربههای گذشته عرضههای بزرگ دولتی و شرکتهای پروژه در بورس برا بازار سرمایه موثر باشد.

وزیر اقتصاد در مصاحبه ای اعلام کرد که درخواستهای بسیار خوبی توسط شرکتهای معتبر بورسی در دستور کار است بررسی این مسائل را به سازمان بورس سپرده ایم تا با سرعت بیشتری تقاضاها پاسخ داده شود ای موضوع با توجه به زمان عرضه اولیه شرکتهای شناخته شده ای چون عالیس میتواند به ورود کدهای حقیقی جدید به بازار کمک شایانی کند.

#بورس  #بازار  #شاخص #صعود_شاخص

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *