دانش‌ پذیران پس از گذراندن این دوره با مفاهیم مدیریت سرمایه آشنا می‌شوند. دلایل ضروری استفاده از مدیریت سرمایه در معاملات را به دست خواهند آورد و به سه استراتژی رایج در مورد مدیریت سرمایه مسلط خواهند شد که سعی شده است با مثال‌های عملی در ذهن مخاطب ماندگار شود.

این سه استراتژی برای سه تیپ مخاطب خاص در نظر گرفته شده است.

استراتژی اول مخصوص افرادی است که تازه وارد بازار مالی شده‌اند. این افراد یا کلا دانش تحلیلی را تازه به دست آورده‌اند و در حال تست آن روی بازار هستند یا این دانش تحلیلی را روی بازار دیگر تست کرده‌اند و عملکرد آن را در این بازار تست نکرده‌اند. بنابراین به دنبال روشی هستند که با کمترین ضرر بتوانند پارامترهای مدیریت سرمایه را به صورت عملی در بازار فعلی به دست آورند و کم کم با روش‌های بهتر در بازار وارد شوند و میزان ریسک سرمایه خود را به درستی انتخاب نمایند.

استراتژی دوم که از کتاب مک‌داوول استخراج شده بر اساس آمار و احتمالات و روش‌های علمی به دانش‌پذیران میزان ریسک بهینه را می‌دهد. یادمان نرود که میزان ریسک بهینه برای افراد مبتدی و حرفه‌ای یکسان نیست. اگر شما بدانید که روشتان در بازار بسیار کارآمد هست، باید بتوانید میزان پول قابل توجهی وارد آن کنید و استراتژی مدیریت سرمایه‌ای کارآمد است که در عین حال بتواند دانش شما و میزان همخوانی آن با بازار را تطبیق دهد و حتی بر مبنای شرایط مختلف بازار میزان سرمایه درگیر در معاملات را به بهینه‌ترین حالت به شما پیشنهاد دهد.

در استراتژی سوم فرض بر این است که شما در بازار خبره هستید و می‌خواهید هر چه بیشتر از سودهای بازار بهره‌مند شوید.

بخش ۱۴ : روش اول مدیریت سرمایه (تکمیلی)

 

 

 

 

فراچارت

#آموزش_مدیریت_سرمایه

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *