#بازار

دیروز فروشندگان دست پیش را در بازار داشتند و سمت تقاضا حرفی برای گفتن نداشت . خرید های گاه و بیگاه حقوقی ها و صندوق های تثبیت و توسعه نیز کاری از پیش نبرد و فروشندگان حقیقی و حقوقی تا آخر وقت یکه تازی کردند .
برای امروز نیز اگر سمت تقاضا به واسطه خرید های صندوق و حقوقی ها تقویت نشود، بعید است شاهد اتفاق خاصی باشیم. البته به واسطه برخی گزارش ها و پیشبینی ها از انتشار گزارش ها، احتمالا در برخی تک سهم ها با افزایش تقاضا همراه خواهیم بود .

#واچ_لیست_روزانه
امروز نیز به اختصار چند گروه دیگر را بررسی می کنیم

#پتروشیمی
گزارش #زاگرس منتشر شد که گزارش خوبی بود و حاوی دو نکته بود . اول اینکه هم رشد نرخ داشته و هم افزایش فروش، نکته دوم تعدیل هزینه سوخت و خوراک بوده که به ترتیب ۲ و ۵ هزار تومان در نظر گرفته است . شرکت از این محل ۱۰۰۰میلیارد تومان کاهش هزینه داشته است . اوره ساز ها را در نظر داشته باشید .

#دارویی ها
گزارش های این گروه افزایش فروش را نشان می دهد . افزایش نرخ ها در این گروه نیز مشهود است و البته هنوز به گزارش ها نرسیده است . از سوی دیگر معمولا دارویی ها در شش ماهه دوم بهتر عمل می کنند و فروش بیشتری نسبت به شش ماهه اول دارند . هر چند پول های بزرگ به واسطه کم حجمی این گروه، امکان تردد در این گروه را ندارند اما می توان گوشه چشمی به این گروه داشت و بخش کوچکی از سبد را به آنها اختصاص داد .

#فلزی_فولادی ها
بر اساس گزارشات ماهانه و بر خلاف انتظار ها #فجر و #فولاژ خوب عمل نکردند و کمی کار این گروه را سخت کردند . خبرهای بازار مسکن چین و افت قیمت جهانی فولاد را در کنار تثبیت ساختگی قیمت ارز به چالش های این گروه اضافه کنید . اگر به دنبال خرید از این گروه هستید، در منفی ها DPS محور ها را به دید بلندمدت به سبد خود اضافه کنید .

#هلدینگ و سرمایه گذاری ها
بر اساس نرخ خوراک و گزارش زاگرس می توان #پارسان #وغدیر را به دید نوسانی در نظر گرفت . در این گروه، #پترول نیز افت زیادی داشته و مجددا در حال نزدیک شدن به کف قیمت امسال است .

 

#هشت_صبح  #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *