#بازار

بر خلاف انتظار و پیشبینی ها، بازار دیروز چند دقیقه بیشتر در محدوده مثبت دوام نیاورد و هر چه گذشت عرضه ها شدت گرفت . اینکه بازار دیروز با افت قیمت ها و افزایش عرضه ها و در نتیجه افزایش حجم معاملات همراه بود نشانه خوبی نیست و اگر شاخص کل به محدوده ۲۰۵۰ واحد واکنش نشان ندهد شرایط کمی خاص و بدتر خواهد شد .

نکته دیگر در مورد بازار این روزها که چند روز قبل نیز به آن اشاره شد، عدم واکنش بازار به اخبار مثبت، آن هم در روزهای منفی بازار است . گزارش ها منتشر شده و به جز برخی تک سهم های خاص، تقریبا بازار توجه چندانی به آنها ندارد و از سوی دیگر بازار به اخبار منفی چندین برابر آنچه محتمل است وزن می دهد . این رفتار معمولا در سقف های قیمتی که بازار آماده اصلاح است رخ می دهد و جالب است که این روزها با آن مواجه هستیم .

بازار در این روزها بیش از آنکه دنبال بهانه ای برای فرار از این شرایط باشد، بیشتر به دنبال بهانه برای نخریدن و حتی فروختن و بیرون رفتن از بازار است . چند روزی بازار درگیر مصاحبه وزیر راه و درخواست خروج سیمان و فولاد از بورس کالا بود، امروز نیز احتمالا مجددا درگیر نرخ خوراک خواهد بود . زاگرس در گزارشی اعلام کرده که نرخ خوراک مجددا ۷۰۰۰ تومان توسط مبین و شرکت گاز برایش فاکتور شده و با توجه به عدم پذیرش این موضوع، گاز خوراک واحد اول را قطع و گاز واحد دوم را نیز کاهش داده اند .

در فارس و زیر مجموعه ها نیز جنگ قدرت در جریان است و ظاهرا اختلاف شدیدی بین حامیان و منتقدین علی عسکری بالا گرفته است و پای وزیر اقتصاد نیز به بازی باز شده است و تهدید به درخواست مجمع فوق العاده را مطرح کرده است.
به نظر شما بازار باید به کدام بخش از اخبار وزن بدهد ؟ به فرمایشات وزیر راه وزن بدهد یا به سخنان رئیس سازمان بورس ؟ به مصوبه هیئت دولت یا فاکتور ارسال شده و گاز قطع شده ؟ به فنر فشرده شده ارز و دلارهای بلوکه شده در قطر یا وعده ارزپاشی دولت ؟

حقیقا سرمایه گذار به چه امیدی در این بازار بماند ؟ قسم ها را باور کند یا دم خروس را ؟

#هشت_صبح  #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *