#بازار

در شرایطی به استقبال سومین روز کاری هفته می رویم که روزهای تلخی را پشت سر می گذاریم . دیروز و در حالی که اکثر سهام در محدوده ۵ و ۷ درصد منفی در حال معامله بودند، شاخص کل با ۲٫۵ درصد کاهش، ۵۰ هزار واحد از ارزش خود را از دست داد و به محدوده ۲ میلیون واحد رسید . اینکه چرا فعالان بازار سرمایه با هر خبری، بدترین شرایط را در نظر می گیرند جای بحث دارد، اما اینکه در سمت عرضه، حقوقی ها فعال می شوند را نمی توان توجیه کرد . البته در اواخر وقت دیروز حقوقی ها در سمت تقاضا نیز حاضر شدند و اکثر صفوف فروش را جمع کردند ، اما نحوه خرید و تایم اجرای سفارشات به گونه ای بود که نشان می داد احتمالا امروز نیز در بسیاری نماد ها با صفوف فروش مواجه خواهیم بود .

چند سناریو برای بازار این روزها مطرح است:

که یک سوی تمام آنها تحولات سیاسی است و واقعا نمی توان در مورد آن اظهار نظر کرد اما می توان از منظر دلار و ارزندگی سهام و شرایط تکنیکالی بازار آنها را مطرح کرد .
اگر تحولات سیاسی را در یک سوی ترازو قرار دهیم در سمت مقابل نرخ ارز است .

دیروز دلار بالای ۵۲ هزار تومان تثبیت شد و احتمالا برخی بر این باور هستند که با تثبیت نرخ دلار بالای ۵۲ هزار تومان می توان به رشد دلاری صادراتی ها امیدوار بود . پس ریسک بالای خرید در این شرایط را می پذیرند . با این سناریو احتمالا بازار امروز شدت فروش دیروز را نخواهد داشت و حتی در برخی سهام دلاری احتمالا مثبت خواهد شد .

عامل دوم ارزندگی برخی سهام و علی الخصوص دی پی اس محور هاست . بسیاری از تحلیل گران بنیادی بر این باور هستند که خرید در منفی های امروز و فردای #فولاد #فملی #شپنا #شتران #شبندر به دید میان مدت بسیار کم ریسک است و احتمالا این گروه نیز امروز و فردا خریدهایی را انجام خواهند داد .

برخی چارتیست ها نیز با توجه به از دست رفتن محدوده حمایتی ۲۰۵۰ واحد بر این باور هستند که بازار از محدوده ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ می تواند برگشت خوبی داشته باشد و احتمالا در منفی های امروز و فردا خریدهای خو درا انجام خواهند داد .

می توان این ۳ دیدگاه خوشبینانه به بازار را در کفه مقابل ترازو و در برابر تحولات سیاسی قرار داد و دید بازار به کدام وزن می دهد . در اینکه این جنگ طی چند روز و یا چند ماه تمام می شود شکی نیست . مهم این است که برای روزهای پس از آن برنامه داشته باشیم .

#هشت_صبح  #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *