#بازار

دیروز بازار خوب آغاز کرد و با حمایت های دستوری اول وقت از شاخص سازها، زهر فروش در اول وقت بازار گرفته شد . البته اینکه مثلا فولاد را تا مثبت ۴ خریدند و بعد آنرا رها کردند جای تعمل دارد . اینکه با کد های شخصی در مثبت ۴ فروشنده بوده باشند و ژشت حمایت از بازار بگیرند چندان جالب نیست . البته امیدواریم اینچنین نبوده باشد. در ادامه بازار به حال خود رها شد تا بیش از ۵۰ درصد از همان رشد ساختگی را از دست بدهد . البته آخر وقت شاهد رنج هایی در گروه خودرو بودیم و در نهایت بازار با سبز کم رنگ شاخص کل به کار خود پایان داد .

برای امروز اما شرایط کمی متفاوت است . به نظر می رسد فشار فروش در بازار امروز اندکی بیشتر باشد و اگر شاخص کل محدوده ۲ میلیون واحد را از دست بدهد با افزایش عرضه ها همراه خواهد شد و طی امروز و فردا احتمالا در ابتدا تا ۱۹۷۰ و پس از آن ۱۹۵۰ اصلاح خواهد کرد .

البته سرعت تغییر شرایط و تحولات سیاسی به گونه است که نمی توان چند ساعت بعد را نیز پیشبینی کرد . همزمان با تشدید درگیری ها، صحبت از تبادل اسرا نیز به گوش می رسد . ورود حزب الله لبنان به درگیری ها اعلام و ساعتی بعد تکذیب می شود . به نظر می رسد اگر جنگ محدود به جنوب سرزمین های اشغالی باشد، بازار رفته رفته وزن کمتری به آن خواهد داد و متعادل خواهد شد، اما اگر جنگ به لبنان و شمال سرزمین های اشغالی کشیده شود، بازار واکنش سخت تری نشان خواهد داد .

به نظر می رسد از منظر سیاست خارجی ایران، سخنرانی امروز یا فردای رهبری تکلیف نهایی مسیر جنگ و نقش و جایگاه ایران را مشخص خواهد کرد .

#واچ_لیست_روزانه

#سمگا

سهم برای افشا بسته است و موضوع فروش ساختمان و سود ۸۵۶٫۰۰۰ میلیون ریالی را مطرح کرده است و امروز با محدودیت دامنه نوسان باز می شود . سهم در محدوده کف قیمتی است و اگر شرایط سیاسی اینگونه نبود خرید در این قیمت ها بسیار کم ریسک بود . اما در این شرایط اگر ریسک پذیر هستند می توانید به دید نوسان گیری بخش پر ریسک سبد خود را به سمگا اختصاص دهید .

توصیه به خرید سهام درچنین روزهایی بسیار پرریسک است و اگر اهل ریسک کردن نیستید بهترین کار در چنین شرایطی صبر است و اگر ریسک پذیر هستید خرید پله ای DPS محور ها .

#هشت_صبح  #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

حمایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *