#بازار

دیروز بازار با افزایش نسبی تقاضا کار خود را آغاز کرد و در میانه های بازار کمی درگیر عرضه ها شد .اما همانطور که دیروز مطرح کردیم بازار منتظر سخنان رهبری بود و همزمان با انتشار بخش هایی از سخنان رهبری در جمع دانش آموختگان دانشگاه افسری، خیال بازار تا حدود زیادی از موضوع جنگ راحت شد و تقاضا دوباره افزایش یافت و خریداران تا حدود زیادی احتیاط را کنار گذاشتند . البته کمبود نقدینگی در بازار بسیار مشهود بود و در پایان شاخص کل رشد رشد حدود ۸ هزار واحدی را تجربه کرد و از محدوده روانی ۲ میلیون واحد کمی فاصله گرفت .

دیروز و در تایم پس از بازار چند خبر توسط وزیر اقتصاد مطرح شد که بر روند کلی بازار موثر خواهد بود . اولین خبر خبر تجدید ارزیابی ها پیش از ۵ سال و برخورداری از معافیت های مالیاتی بود که دولت تصمیم دارد در بودجه ۱۴۰۳ آنرا لحاظ کند . با این خبر بیش از همه دو گروه خودرو و بانک در کانون توجهات قرار خواهند گرفت .

خبر دوم تغییر در رویه فروش خودرو ساز ها بود که ظاهرا خودرو سازها می توانند به صورت مستقیم بخشی از تولیدات خود را به فروش برسانند .
با این دو خبر احتمالا امروز در ابتدای بازار دو گروه خودرو و بانک مورد توجه قرار خواهند گرفت و باید منتظر ماند و با زار با افزایش عرضه ها در میانه بازار چه خواهد کرد . به هر حال امروز چهارشنبه است و سایه تحولات سیاسی و جنگ هنوز بالای سر بازار است و منطقی است که با اندک افزایشی در قیمت ها عده ای فروشنده باشند تا آخر هفته را بدون استرس و فشار عصبی پیش سر بگذارند .

#واچ_لیست_روزانه

علاوه بر دو گروه #بانک #خودرو ، برای امروز دو سهم دیگر را در نظر داشته باشید .

#گشان سهم پر ریسکی است و اصلاح زیادی داشته است و با وجود افت قیمت زیاد همواره فروشنده دارد . گشان سهم دارایی محور است و دیر یا زود روند صعودی خود را مجددا آغاز خواهد کرد . دیروز خبر درج شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز (سهامی عام) در بازار توافقی فرابورس ایران منتشر شد که می تواند نقطه عطف سهم باشد . اگر ریسک پذیر هستند و دید بلند مدت دارید می توانید بخشی از سبد خود را به #گشان اختصاص دهید .

#اهرم در مورد این سهم جا برای صحبت زیاد است . هر روز که می گذرد اقبال بازار به سهم و افزایش حجم معاملات آن نسبت به حجم کل معاملات افزایش می یابد . شاید بتوان گفت به واسطه بازارگردانی خوب و تیم بسیار قوی کاریزما، سهم شخصیت لیدری با زار به خود گرفته است و تقریبا چراغ راه با زار شده است . هر چند در مثبت آخر وقت دیروز سهم و در محدوده بالای ۱۸۱۲ تومان فروشنده قوی داشت ، اما همیشه نیم نگاهی به سهم داشته باشید . در روند های صعودی با توجه به ماهیت اهرمی بودن، همواره بازده بالاتر از بازار داشته است .

 

#هشت_صبح  #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *