#بازار

در شرایطی به استقبال آخرین روز کاری هفته می رویم که بازار دیروز در ابتدا متاثر از گزارش خوب شتران، خوب آغار کرد و به واسطه این گزارش، جو گروه پالایشی خوب بود . بانکی ها هم با لیدری #ونوین خوب تقاضا گرفتند . اما کاهش حجم و عدم وجود تقاضا در ادامه بازار، شرایط را به سوی تعادل سوق داد و در نیمه دوم بازار چندان جذابی نداشتیم . صف ونوین عرضه شد و #وبملت نیز با وجود گزارش خوبی که منتشر کرد، با اقبال خریداران مواجه نشد . رنج منفی در خودرویی ها در ادامه بازار دیروز، تقریبا همه را از ادامه جو مثبت نیمه اول بازار ناامید کرد .

و اما امروز …

روند معاملات امروز متاثر از چند عامل خواهد بود . افزایش کشته ها در غزه به واسطه حمله دیشب اسرائیل به یک بیمارستان و کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر، روند جنگ را تغییر داده است و اظهار نظر های سیاستمداران کمی با چاشنی افزایش تنش ها همراه شده است . موید این موضوع بازگشت دلار به کانال ۵۱ هزار تومان است . از سوی دیگر کاهش مستمر حجم معاملات، آفت دیگر این روزهای بازار است . نکته قابل تامل در مورد معاملات روز گذشته این بود که دیروز و پس از اتمام تایم بازار، صندوق های اهرمی با رنج منفی همراه شدند و درمحدوده منفی به کار خود خاتمه دادند . کاهش حجم معاملات در روز آخر هفته را نیز به چالش های امروز بازار اضافه کنید .

گزارش ها نیز احتمالا امروز و فردا راهی کدال خواهند شد، برخی به واسطه جو منفی احتمالی امروز، در حد نویز در بازار اثر خواهند داشت و آنها که پس از تایم بازار امروز منتشر می شوند اثر خود را در بازار شنبه نشان می دهند و البته اگر روال هفته های قبل را دنبال کنیم، احتمالا شنبه نیز پر عرضه خواهد بود، مگر آنکه منطقه پس از بازدید امروز بایدن از سرزمین های اشغالی، کمی آرام شود.

به نظر می رسد اگر بازار بخواهد امروز خود را جمع و جور کند، حداقل در اول وقت از پس آن بر نمی آید و با فشار فروش آغاز خواهد کرد .
باید به فروشندگان امروز حق داد که بخواهند آخر هفته را با آرامش و به دور از فکر و خیال در مورد کاهش ارزش دارای هایشان سپری کنند .

#هشت_صبح  #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *