#بازار

افت بیش از ۵۰ هزار واحدی شاخص کل در معاملات دیروز بازار چند پیام برای فعالان بازار و بازار ساز داشت . اول اینکه کسی تاب مقاومت در مقابل بازار را ندارد و هرگز نمی توان صرفا با حمایت از چند سهم شاخص ساز، در مقابل اصلاح مقاومت کرد . پیام دیگر بازار به بازار ساز این بود که بازار یک موجود زنده است و اگر به آن توجه نشود و در حاشیه قرار گیرد، رفته رفته انرژی خود را از دست می دهد و می شود آنچه دیروز دیدیم . بازار با جریان نقدینگی و اعتماد فعالان آن به سیاست گذاری های دولت و همچنین ثبات اقتصادی و سیاسی انرژی می گیرد که متاسفانه در حال حاضر هیچ یک از آنها به بازار تزریق نمی شود.

اما بازار امروز…

احتمالا امروز حمایت هایی از بازار صورت خواهد گرفت . برای چندمین بار تاکید می کنیم که با یک گل بهار نمی شود و الان که بازار به حمایت مهم ۱۹۵۰ واحد رسیده است، بهترین زمان برای حمایت همه جانبه از بازار است .
در سایه کاهش تنش های سیاسی،اگر حجم معاملات افزایش پیدا کرده و بیش از ۳ روز بالای ۵ تا ۶ همت معامله شود می توان به برگشت بازار امیدوار بود، اما اگر این اتفاق رخ ندهد هر مثبتی فرصت خروج خواهد بود .

اما بگذارید یک سناریو را را با هم مرور کنیم .اگر روال تاریخی چند سال گذشته بازار ( ۹۹ تا امروز ) را مرور کنیم، امروز نوبت مصاحبه هاست و اعلام حمایت . بخشی صحبت از تعطیلی بازار را پیش می کشند و… و برخی صحبت از انتشار اوراق تبعی و برخی از تزریق منابع فلان صندوق به بازار . در این سناریو از اواخر امروز بازار بهتر می شود و دوشنبه سبزی خواهیم داشت . سه شنبه تا نیمه های وقت نیز بازار خوب است و از اواخر سه شنبه دوبار همان آش و همان کاسه. بازار با افزایش عرضه همراه می شود و فشار فروش آخر هفته و …

دو متغیر نقش بسیار مهمی در تغییر روند فعلی بازار خواهند داشت، اولی حجم معاملات که به آن اشاره کردیم و دومی تحولات سیاسی . این دو مکمل هم هستند و شرط لازم و کافی برای تغییر روند و هیچ یک به تنهایی نمی توانند روند کلی بازار را تغییر دهند . پس در برنامه ریزی های خود بیشترین وزن را به این دو عامل بدهید . نیم نگاهی به گزارش ها و نرخ دلار نیز داشته باشید…

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

شاخص کل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *