#بازار

بازار دیروز به واسطه حمایت حقوقی ها و آرامش نسبی سیاسی، همچنین کاهش فشار فروش ناشی از افزایش ۵ درصدی حساب تضمین، روز خوبی را سپری کرد و شاخص کل حدود ۲۰ هزار واحد رشد کرد . دیروز یک بار صف ۴۰ میلیونی خودرو عرضه شد و مجددا قیمت تا محدوده صف خرید پیش رفت ، اما مجددا صف خریدی تشکیل نشد .

نکته مهم دیگر در بازار دیروز، عدم فروش حقوقی ها تا نیمه بازار در نماد هایی مثل #خودرو و #اخابر بود . با شروع فروش حقوقی در اکثر نماد ها آن هم به صورت مدیریت شده، بازار خیلی زود واکنش نشان داد و عرضه ها زیاد شد . در مورد معاملات دیروز و حمایت های دو روز حقوقی ها از بازار ذکر دو نکته ضروری است، اینکه سهامی مثل خودرو بعد از ۸۰ یا ۹۰ میلیون معامله صف خرید می شود در حالی که بیش از ۵۰ درصد معاملات در سمت خرید توسط حقوقی انجام شده است، دو پیام به بازار مخابره می کند . اول اینکه حجم بازار بسیار کم و بازار بی پول و کم رمق است و با اندک تقاضایی به صف می نشیند و البته همان اندک صف نیز عرضه می شود .

نکته دوم رشد بازار در نبود فروشنده حقوقی است که به صورت دستوری نباید سهم عرضه کند و به این واسطه سهم ها صف خرید می شوند . در واقع اگر بازار دستکاری نشود، بعید است همین اندک روزهای سبز را نیز به خود ببیند . البته بین دستکاری و حمایت فاصله زیاد است و در همه جای دنیا در شرایط خاص از بازار ها حمایت می شود، اما صندوق ها را با بیش از چند هزار مشتری از فروش منع کردن، نه اخلاقی است و نه اسمش حمایت از بازار .
اجاره دهید برای جمع بندی یک بار دیگر سناریویی که روز شنبه مطرح کردیم را مرور کنیم :

یکشنبه و دوشنبه بازار مطابق سناریو پیش رفت و بازار سبز رنگ بود . اما امروز احتمالا از نیمه های بازار باید شاهد افزایش عرضه ها باشیم . افزایش عرضه های امروز تحت تاثیر دو عامل خواهد بود. عامل اول نوسان گیر ها هستند که با سود ۵ تا درصدی احتمالا فروشنده خواهند بود و عامل دوم آخر هفته پر خبر سیاسی . به نظر می رسد همچنان خرید در مثبت ها پر ریسک باشد و برای شروع خرید ها بهتر است کمی منتظر ماند تا ارزش معاملات خرد حداکثر ۳ روز بالای ۵ تا ۶ همت تثبیت شود .

 

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *