#بازار

تحولات سیاسی منطقه به گونه ای است که به احتمال زیاد بازار امروز با افزایش تقاضا همراه خواهد شد . صحبت های روز چهارشنبه رهبری از یک سو و صحبت ها سید حسن نصرالله از سوی دیگر، تا حدود زیادی خیال همه را از ورود مستقیم حزب الله به جنگ راحت کرد . خلاصه سخنان دیروز سید حسن نصرالله را می توان در چند جمله خلاصه کرد : ما از حمله حماس اطلاع نداشتیم ، از اینکه به ما اطلاع ندادند ناراضی نیستیم، اما انتظار همکاری از ما نداشته باشید .

خط قرمز ما برای ورود به جنگ، حمله اسرائیل به لبنان است و تمام… البته چند بار هم گفت ایران هم خبر نداشته…
اگر به معاملات آخر وقت روز چهارشنبه و پس از آن معاملات صندوق های اهرمی نیز دقت کرده باشیم، منفی به مثبت خوبی را تجربه کردند و به نظر تا حدودی خیال بازار از عدم گسترش جنگ ( حداقل در شرایط فعلی ) آسوده شده است . اما تحولات سیاسی تنها یکی از شروط لازم برای بازگشت بازار است و کافی نیست و کماکان همان تحلیل قبلی که مطرح کردیم پا برجاست . برای بهبود شرایط و تغییر روند بازار، علاوه بر آرامش سیاسی ، بازار به نقدینگی احتیاج دارد . تا زمانی که حجم معاملات خرد چند روز و به صورت مداوم بالای ۵ و ۶ همت تثبیت نشود، نمی توان به تغییر روند بازار امیدوار بود .

چالش دیگر پیش روی بازار امروز و فردا ، کاهش احتمالی نرخ ارز است . اگر همزمان با کاهش تنش های سیاسی، دلار مسیر اصلاحی در پیش بگیرد، بازار تاوان آن را خواهد پرداخت و بازاری که با افزایش نرخ دلار رشدی نداشت، احتمالا تاوان اصلاح آن را خواهد پرداخت .

به نظر می رسد جو مثبت کاهش تنش های سیاسی، چند ساعتی دوام داشته باشد و پس از آن عرضه ها زیاد شود . برای تصمیم گیری در خصوص خرید در مثبت های احتمالی امروز، به نظر نباید عجله کرد . چشم بازار امروز به چند نماد است، #خودرو #وبملت #شستا و از همه مهمتر #اهرم که به نظر می توانند تا حدود زیادی مسیر پیش روی بازار را مشخص کنند .
جمع بندی نهایی اینکه در صورت تمایل به خرید در مثبت های احتمالی امروز، از همین الان به فکر واکنش بازار، پس از تخلیه هیجان بازار امروز باشید که خیلی دور نیست .

 

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *