#بازار

همانطور که قابل پیشینی بود و اکثر فعالان بازار انتظار آن را داشتند، در سایه کاهش تنش های سیاسی و کاهش احتمال درگیری مستقیم ایران در جنگ، دیروز بازار با افزایش تقاضا همراه شد . البته با گذشت یک ساعت ابتدایی کمی عرضه ها بیشتر شد، اما در ادامه خریداران بودند که دست بالا را داشتند و توانستند شرایط را به نفع خود پیش ببرند . نکته دیگر معاملات دیروز، عدم عرضه صف ها در دقایق پایانی بازار و همچنین اقبال به صندوق های اهرمی بعد از تایم بازار بود .

از منظر تکنیکالی شاخص کل در آستانه دو میلیون واحد است و احتمالا در همان دقایق ابتدایی، شاخص کل به کانال دو میلیون واحد ورود خواهد کرد . اینکه بازار بتواند در این کانال و محدوده باقی بماند جای بحث دارد . با توجه به جو مثبت دیروز و تقاضای احتمالی برای خرید در اول وقت امروز، احتمالا با افزایش قیمت ها، عده ای تصمیم به سیو سود خواهند گرفت . مواجهه بازار با عرضه ها و واکنش آن تا حدود زیادی می تواند تکلیف روزهای آینده بازار را مشخص تر کند .

عرضه شدن چند باره صف های خرید به شرط آنکه سهم تا محدوده منفی رنج نشود، مشکلی برای بازار ایجاد نخواهد کرد .

هر چند برای گفتن این موضوع خیلی زود است اما اگر در سایه آرامش سیاسی ،مثبت دیروز را شروع یک روند صعودی جدید بدانیم، افزایش عرضه ها و جذب آن توسط بازار و در نتیجه بالاتر رفتن حجم معاملات خرد، بخش جدایی ناپذیر این روند خواهد بود و بازار برای ادامه روند به آن احتیاج خواهد داشت.

در پایان مجددا به این نکته اشاره می کنیم که بازار پس از دو یا سه روز مثبت، برای ادامه حرکت به محرک های بیشتری مثل اخبار و جریان نقدینگی احتیاج دارد و اگر این اتفاق رخ ندهد، افزایش عرضه ها و فشار فروش، بخش جدایی ناپذیر بازار خواهد بود .
در این شرایط ،خبرها می تواند از جنس تسعیر نرخ ارز و تجدید ارزیابی ها باشد.

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

تنش های سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *