شفاف سازی در #شلرد

شفاف سازی اصلاح نرخ گاز خوراک و سوخت شرکت های پتروشیمی با سلام و احترام ؛ در اجرای مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های پذیرفته شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، به استحضار می رساند عطف به نامه شماره ۷۱۰۹۴/۷۲ -۱ ص پ مورخ ۱۳/۰۸/۱۴۰۲ رئیس کل محترم امور هماهنگی و کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی منضم به نامه شماره م ب ۳۸۷۶۶۱ مورخ ۱۰/۰۸/۱۴۰۲ معاونت محترم برنامه ریزی وزارت نفت  قیمت گاز خوراک و سوخت شرکت های پتروشیمی به شرح جدول پیوست نامه های فوق الذکر اعلام گردیده اند.

از آنجایی که در نامه های موصوف، نرخ چند ماه از سال مشخص نگردیده است و نرخ های اعلام شده هنوز در قبوض گاز شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری اعمال نشده اند و نرخ های اعمال شده قبلی در قبوض به صورت علی الحساب می باشند، لذا به محض دریافت نرخ قطعی، آثار سود و زیانی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

#بمپنا  جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۱۳:۳۰ روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ در استان تهران ،شهر تهران به آدرس محل سالن خواجه نصير طبقه ۱۱ ساختمان شماره يک مپنا به نشاني تهران، بلوار ميرداماد نبش خيابان کجور پلاک ۲۳۱ برگزار میگردد حضور بهم رسانند.
ب– دستور جلسه : 
تغییر سال مالی شرکت
 
#کاذر در ۶ماهه تلفیقی ۲۷۶ ریال و در سود اصلی این عدد ۲۷۷ ریال بوده است
 
افزایش سرمایه ۲۲۰ درصدی #ساینا از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.
 
#دامین افزایش سرمایه می‌دهد
گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۵,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۷,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالي شرکت که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۹ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می گردد.
 
#تکنو و ثبت افزایش سرمایه
با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-01A-155 مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۰۵  بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۷  افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۲۴۵,۵۴۹ میلیون ریال به‌مبلغ ۸۴۰,۰۰۰ میلیون ریال ( از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۵۹۴۴۵۱ میلیون ریال ، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال ) در در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۷ در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.
 
غلطک ها و لاستيک هاي صنعتي مبارکه
سرمایه ثبت شده در ۶ماهه ۲۱۶ میلیارد ریال سود خالص داشت
از زیرمجموعه های #وتوکا
 
#خاهن افزایش سرمایه
با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوزDPM-IOP-02A-123 مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۳۰ از کلیه سهامداران ، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۱۱:۰۰ روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۲ در استان تهران ،شهر تهران به آدرس تهران سعادت آباد ميدان بهرود خيابان ۳۳ شماره ۲۱ هتل اسپيناس پالاس برگزار میگردد حضور بهم رسانند.
ب– دستور جلسه :  
تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
 
#غمهرا با توجه به افزایش نرخ محصولات مورد اشاره و پیش بینی های انجام شده بالغ بر ۲۳۴،۵۲۳ میلیون ریال افزایش فروش در نظر گرفته شده است
 
#خریخت و ثبت افزایش سرمایه
با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-02A-102 مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۴  بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۹  افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۲,۳۶۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۳,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال ( از محل سود انباشته مبلغ ۶۴۰۰۰۰ میلیون ریال ، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال ) در در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۷ در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.
 
#خساپا تمديد زمان مزايده فروش سهام شرکت خودرو سازي بنيان توسعه صنعت پارس (تاپکو)
تاريخ برگزاري مزايده۱۴۰۲/۰۹/۲۰
 
افزایش سرمایه در #اردستان
 گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور تامين مخارج خريد و احداث نيروگاه برق ۱۰ مگاوات بصورت ترکيبي که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۳ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده
 
#وثنو در ۱۲ماهه حسابرسی شده به سود ۵۵۸ ریالی رسیده است
 
#نیان
پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت نیان الکترونیک
درصد افزایش سرمایه: ۴۳۵%
محل تامین افزایش سرمایه: مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها
 
#لکما و قرارداد جدید
به استحضار میرساند که پیرو نامه شماره ۱۴۰۲/۲۰/م/۵۵۷ مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۵ مبنی بر شرکت در مناقصه شماره ۰۳-۱۴۰۲۰۸۰۸ شرکت نقش اول کیفیت،این شرکت به استناد نامه شماره ۱۴۰۲/۱۹۶۰۷/ص مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۷شرکت نقش اول کیفیت ،ارجاع سفارش خرید راک رکتیفایر یکپارچه به ارزش کل ۱،۷۳۷،۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال را دریافت نموده است و برنده مناقصه شده است.لازم به ذکر است که نتایج آن در صورتهای مالی شرکت منعکس خواهد شد.
 
#حپارسا اولین ماه سال مالی را با فروش ۵۶۰ میلیارد ریالی مواجه  بود
 
#وافری و افزایش سرمایه 
 گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۱۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته ،سایر اندوخته ها به منظور اصلاح ساختار مالي، افزايش ظرفيت نگهداري، ارتقا نسبت توانگري، انتقال سود حاصل از تسعير به سرمايه گسترش بازار اتکائي قبولي، حضور فعال در کنسرسيوم ها و افزايش سرمايه گذاري ها که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۹ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده
 
#فارس #تاپیکو
  توافق تاپیکو و هلدینگ خلیج فارس/ ورود قطب‌های پتروشیمی ایران به بخش بالادستی صنعت نفت و گاز
 
در نشست مشترک مدیران ارشد هلدینگ‌های تاپیکو و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بر سر اقدامات مشترک در ۴ حوزه تفاهم شد که با اجرای آنها شاهد سرمایه‌گذاری‌های کلان و بی‌سابقه در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ایران خواهیم بود.
 
بر مبنای این توافق، از ظرفیت‌های موجود در زنجیره تولید و تامین تاپیکو و خلیج فارس در راستای ساماندهی واحدهای زیرمجموعه دو هلدینگ استفاده خواهد شد.
سومین توافقی که بین تاپیکو و هلدینگ خلیج فارس انجام شد، مربوط به صنعت لاستیک‌ است؛ از آنجا که تاپیکو تنها هلدینگ دارای زنجیره نسبتا کاملی از زنجیره تولید لاستیک در ایران است، قرار شد موضوع مشارکت دو هلدینگ در این صنعت استراتژیک بررسی کارشناسی شود.
چهارمین توافق دو قطب پتروشیمی ایران، در مورد کاهش هزینه‌های لجستیک و انبارداری بود. بدین ترتیب هلدینگ‌های تاپیکو و خلیج فارس با توجه به نزدیکی جغرافیایی بسیاری از شرکت‌های آنها، در حوزه بهره‌برداری از توان لجستیک و مخازن ذخیره‌سازی شرکت‌های یکدیگر، راهکارهای مشارکت هرچه بیشتر را بررسی خواهند کرد که سبب کاهش چشمگیر هزینه‌های لجستیک و انبارداری آنها خواهد شد.
 
#خفناور و خرید سهام 
شرکت سیستم های مدیریت نیرومحرکه الکترومکانیک ایرانیان (سهامی خاص) 
درصد خريداري شده  ۶٫۲۵ درصد 
قیمت هر سهم  ۱۰۶,۸۷۸,۷۹۴ ريال 
جمع مبلغ معامله  ۱,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال
شرکت سیستم های مدیریت نیرومحرکه الکترومکانیک ایرانیان (سهامی خاص) در حال حاضر جزو شرکت های غیر بورسی است و موضوع فعالیت آن طراحی، تولید و توسعه قطعات برقی، الکترونیکی و الکترومکانیکی خودرو و دیگر صنایع می باشد. که در راستای سیاست گذاری و برنامه های توسعه و افزایش سبد محصولات و سودآوری بیشتر و استفاده از پتانسیل های این شرکت ضمن رعایت قوانین و الزامات و همچنین بر اساس گزارش هیئت کارشناسی رسمی دادگستری سهام فوق ارزیابی و خریداری گردیده است.
 
#وسکاب با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوزDPM-IOP-02A-132 مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ از کلیه سهامداران ، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت  در ساعت ۱۰:۰۰ روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۱ در استان تهران ،شهر تهران به آدرس خيابان شيخ بهايي جنوبي، شهرک والفجر، خيابان ايرانشناسي، خيابان نهم، پلاک ۶، سالن پويش برگزار میگردد حضور بهم رسانند.
 
ب– دستور جلسه : 
تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
 
صادرات نيرو خليج فارس کيش از زیرمجموعه های #ونیرو  در ۶ماهه به سود ۲۵۶ میلیارد ریالی رسیده است  .
 
#وسپهر به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر ، نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۱ تعلیق می گردد.
 
پارس گستر مينو از زیرمجموعه های #خودکفا در ۶ماهه به سود ۴۷۹ میلیارد ریالی رسیده است
 
افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی #سپید از محل سود انباشته، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.
 
شفاف سازی در #حریل
با توجه به سیاست های جدید راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص وصول و دریافت مطالبات سنواتی و جاری از این شرکت ، شرکت مذکور اقدام به بستن صدور بارنامه اعتباری و ایجاد و امکان صدور بار نامه نقدی برای فعالیت این شرکت را اعلام نموده است. این شرکت با توجه به تاخیر در دریافت مطالبات خود از کارفرمایان بعلت مشکلات اقتصادی شرکت های تولیدی ، امکان پرداخت نقدی بارنامه را با دشواری مواجه است. بر همین اساس حمل بار و صدور بارنامه های این شرکت توسط سایر شرکت های همکار که امکان صدور بار نامه اعتباری را دارند انجام خواهد شد که این موضوع باعث افزایش هزینه ها و بهای تمام شده حمل کالا به مبلغ حدودا ۱۰ میلیارد ریال تا پایان سال خواهد شد . البته پیگیری لازم جهت دریافت مجوز مجدد صدور بار نامه اعتباری از راه آهن جمهوری اسلامی توسط این شرکت در حال انجام بوده و نتیجه آن اطلاع رسانی خواهد شد .

بتا سهم

#کدال_نگر

شرکت های پتروشیمی  شرکت های پتروشیمی  شرکت های پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *