#بازار

آخر هفته را با آرامش نسبی سیاسی پشت سر گذاشتیم . در این مدت دو خبر منتشر شد که البته پس از مدتی تکذیب شد . خبر اول اعلام توقف عملیات زمینی ارتش اسرائیل در غزه بود که پس از مدتی از سایت دولت اسرائیل حذف شد و علت آن را اشتباه تایپی عنوان کردند و خبر دوم تبادل ۱۰۰ زندانی زن میان غزه و اسرائیل بود که این خبر نیز خیلی زود تکذیب شد. به نظر می رسد تیم های رسانه ای دو طرف در حال محک زدن شرایط و بازخورد گرفتن از خبرهای این چنینی هستند و شرایط رفته رفته در حال آرام شدن است .

در بازارهای جهانی نفت با کاهش قیمت همراه شده است و به محدوده ۸۰ دلار رسیده است . به نظر این امر باعث کاهش توجه ها به گروه پالایشی خواهد شد و احتمالا این گروه با فشار فروش همراه خواهد شد .

اما انتظار فعالان بازار از روزهای پیش رو چیست ؟

همانند هفته ها و روزهای گذشته اولین آیتم تاثیر گذار بر بازار این هفته تحولات سیاسی است . در سایه ثبات سیاسی و بی خبری، عامل تاثیر گذار بعدی حجم معاملات است . هر چند کاهش حجم معاملات در روز چهارشنبه به واسطه آخر هفته بودن تا حدودی طبیعی بود اما کاهش قابل توجه حجم معاملات در روز چهارشنبه با وجود چهار سبز رنگ و روز خوب از لحاظ ارزش، این سیگنال را به بازار مخابره کرد که بازار هنوز برای تغییر روند آمادگی کامل را ندارد .

عامل تاثیر گذار دیگر بر بازار این روزها و این هفته تداوم حمایت حقوقی ها از بازار است . در دو هفته گذشته این موضوع در بازار خود را به خوبی نشان داد که بازار در سمت فروش، فروشنده قوی ندارد و به واسطه اندک حمایت از سهام، قیمت ها رشد خواهند داشت . البته فروش حقوقی ها و عرضه صف ها توسط آنها بخش جدایی ناپذیر بازار است و نمی توان به آنها خرده گرفت .
برای امروز دو سناریو محتمل را بررسی می کنیم .

سناریو اول که امیدواریم رخ دهد، شروع منفی و تا حدودی متعادل بازار است . منفی اول وقت بازارو حمایت از در محدوده منفی در ادامه بازار با افزایش تقاضا، می تواند یک منفی به مثبت خوب را برای بازار قم بزند .
سناریو دوم شروع مثبت بازار اما با حجم کم است . بازار همشه در اوایل هفته با تردید کار خود را آغاز کرده است . مثبت اول وقت بازار هیچ گاه دوام کافی نداشته و احتمالا خیلی زود عرضه ها شدت خواهد گرفت . با توجه به رشد قیمت اکثر سهام در هفته گذشته، شروع عرضه ها و سیو سود در روز اول کاری هفته، شرایط خوبی را برای بازار نخواهد بود .

#واچ_لیست_روزانه

در هفته های گذشته چند بار از #اخابر نام بردیم . سهم از محدوده ۷۴۰۰ تا ۱۰۲۰۰ ریال رشد قیمتی را تجربه کرد و اکنون در حال رنج شدن و متعادل است . خرید در منفی های احتمالی سهم به صورت پله ای به دید میان مدت جذاب است . سهم برنامه افزایش سرمایه دارد و احتمالا رقم آن حدود ۱۰۰۰ درصد خواهد بود .

 

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *