#بازار

در حالی به استقبال سومین روز کاری هفته می رویم که طی دو روز گذشته به واسطه حمایت های بازار ساز، شاخص کل تقریبا متعادل بود و به همین جهت سهام مختلف نیز نوسان خاصی را تجربه نکرند . نکته قابل توجه و قابل قیاس این هفته و هفته گذشته، کاهش مجدد حجم معاملات بود. به طوری که به صورت میانگین طی سه روز گذشته ارزش معاملات خرد بیش از ۱ همت از میانگین هفته گذشته کمتر بوده و مجددا در محدوده ۴ همت و کمتر از آن قرار گرفته است . کاهش حجم معاملات در کنار عدم رشد قیمت ها و رنج شدن آنها، فشار فروش بر بازار را افزایش می دهد و عملا هر چه بازار در هفته گذشته رشته را پنبه می کند .

متاسفانه سایه تحولات سیاسی به قدری بر سر بازار سنگینی می کند که قدرت تحلیل را از اکثر تحلیل گران بازار گرفته است و با با این حجم کم، پول های پارک شده نیز تمایلی به ورود به بازار را ندارند . از سوی دیگر سیاست های انقباضی دولت و تصمیم به ایجاد رکود در اکثر بازار ها در کنار کنترل دستوری قیمت ها، باعث شده است که با کاهش انتظارات تورمی ، عملا در تمامی بازار ها رکود ایجاد شود.

اما این یک روی سکه است . در سمت مقابل این اتفاقات

آقای بازار ایستاده است و با لبخندی ریز، نظاره کر رفتار تیم اقتصادی دولت است . بارها گفته ایم که آقای بازار در نهایت مسیر خود را می رود و سیاست های اقتصادی اشتباه، تنها باعث فشرده شدن فنر تورم و نرخ ارز خواهد شد و هر چه این فنر در بازه زمانی فشرده تر شود، واکنش آن پس از رهایی بیشتر خواهد بود .

در این شرایط بهترین استراتژی، خرید در منفی سهام ارزشمند و دی پی اس محور به دید میان مدت و بلند مدت است . سعی کنید در مثبت ها خرید نداشته باشید و نظاره گر بازار باشید و در منفی ها خرید های خود را به صورت پله ای انجام دهید . بسیاری از سهام ارزشمند و بنیادی در محدوده ارزشمندی برای خرید قرار دارند.

 

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار
برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

شاخص کل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *