#بازار

همانطور که انتظار داشتیم اول وقت بازار دیروز با افزایش عرضه ها همراه بود و هر چه گذشت قدرت خریداران افزایش پیدا کرد و بازار یک روز عالی را پشت سر گذاشت . خبر افزایش سرمایه #فولاد باعث اقبال بازار به این سهم شد و پس از آن توجه ها به سمت #شستا و صندوق های اهرمی رفت . همانطور که بارها مطرح کردیم، رشد بازار در گرو رشد سهام بزرگ و شاخص ساز است و دیروز و با صف خرید بیش از ۳۰۰ میلیونی فولاد، این سیگنال به بـازار مخابره شد که روند رشد بازار در حال تغییر است و پول های بزرگ به سمت سهام بزرگ و بنیادی در حال حرکت هستند .

عامل دیگر تاثیر گذار بر بازار و از نشانه های تغییر روند افزایش حجم معاملات خرد است که بارها به آن اشاره شد . بازگشت حجم معاملات طی چند روز پیاپی به محدوده ۵ تا ۶ همت نشانه دیگری از ورود پول های پارک شده به بازار و روند گیری بازار است . هر چند در نحوه محاسبه ارزش معاملات خرد اختلاف نظرهایی وجود دارد اما خروجی تمامی روش های محاسبه، ارزش معاملات خرد دیروز بیش از ۶ همت بوده است .

با توجه به قیمت های آخرین معامله و اختلاف آن با قیمت های پایانی در بسیاری از نماد ها ، احتمالا جو اول وقت بـازار امروز مثبت خواهد بود و رفته رفته بـازار آرام خواهد گرفت . افزایش عرضه ها در میانه های بـازار و دست به دست شدن سهام ، امری طبیعی است و حتی اگر بـازار طی امروز و فردا مثبت به منفی را تجربه کند جای نگرانی نیست .

به احتمال بسیار زیاد صف #فولاد امروز عرضه خواهد شد و این اتفاق بیش از یک نوبت رخ خواهد داد . به نظر نباید توجه بـازار به تک سهم ها باشد . رویه تجدید ارزیابی ها آغاز شده و بازار می تواند طی روزهای آینده با خبر های تجدید از گروه های مختلف همراه باشد .

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار   #بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *