#بازار

همانطور که انتظار داشتیم و بازار دیروز پس از موج اول تقاضا و رشد بسیار خوب شاخص کل ، با افزایش عرضه ها همراه شد و اکثر صف ها داده شد . در ادامه بازار سمت تقاضا تقویت شد و خریداران بار دیگر کنترل اوضاع را در دست گرفتند . البته این پایان ماجرا نبود و در دقایق پایانی بازار مجددا بازار با فشار فروش همراه شد . طبیعی است که در روند های صعودی بازار دست به دست شود و همین دست به دست شدن ها پول های جدید را درگیر میکند، حد ضرر ها بالاتر می آید و کف های جدید برای سهم ها ساخته می شود .

برای امروز اما شرایط کمی متفاوت خواهد بود . ظهر یکشنبه قیمت های پایانی پایین تر از قیمت آخرین معامله بود و آخر وقت دیروز، قیمت های پایانی بالاتر از قیمت آخرین معامله . صندوق های اهرمی نیز از مثبت ۴ و ۵ تا محدوده صفر تابلو پایین آمدند . درنتیجه به نظر می رسد بازار امروز در ادامه عرضه ای دیروز با فشار عرضه همراه باشد و رفته رفته عرضه ها توسط بازار جذب خواهد داشت .

اما برگشت بازار به مسیر صعود و افزایش تقاضا در نیمه های بازار به دو عامل اساسی وابسته است . عامل اول حمایت بازار ساز و حقوقی ها از بازار است که طی این دو روز در سمت عرضه با قدرت ظاهر شدند و تمام قد سهام فروختند و امروز وقت خرید آنها در محدوده منفی تابلو سهام است . عامل دوم خبر های موثر است . بازار برای ادامه روند صعودی به خبر احتیاج دارد تا تب خبرهای تجدید ارزیابی فروکش نکند . بازار در روزهای پر عرضه و بی خبری چاره ای جز تسلیم ندارد.
باید منتظر ماند و دید در نیمه های بازار چه رخ خواهد داد .

شاخص کل

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار   #بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *